Tuček vybojoval se svým prckem yarisem další cenný pohár tisková zpráva
Projekt Toyota Yaris v rallye 2004 zaznamenal další významný úspěch. Marcel Tuček startující v barvách plzeňského týmu Klub Fox Racing vyhrál třídu N1 v podniku mistrovství Evropy - Barum rallye Zlín. Domažlického pilota navigoval Václav Tesař.
Marcel Tuček dokazuje s Toyotou Yaris 1.3 plzeňského týmu Klub Fox Racing, že mu dlouhé a náročné soutěže vyhovují. Po prvním místě ve třídě N1 v Rallye Bohemia zopakoval triumf v nejvýznamnější soutěži, která s letos na území Česka koná a jež má jako jediná skutečný statut ME. Tuček nejen vyhrál hodnocení nejmenších „enek“, ale v absolutní klasifikaci se mezi více než stovkou startujících prosadil do první třicítky, když za sebou nechal jezdce s mnohem výkonnějšími vozy.
„Jsem spokojený, ale také pořádně unavený. Barumka dala zabrat všem, byla to jedna z vůbec nejtěžších rallye, jaké jsem v kariéře jel. Yaris ukázal, že mu dlouhé podniky vyhovují. Auto šlapalo jako hodinky. Vlastně jsme, až na jeden okamžik, jen dolévali benzín a měnili obutí,“ uvedl Marcel Tuček. „Výjimkou byla situace po slušovické erzetě. Tam jsem zadním nárazníkem zachytil o pneumatiky vytyčující trať zkoušky a nárazník vyskočil z držáků. Pro mechaniky to ale bylo jen otázkou minuty, aby byl vůz opět zcela v pořádku. Kluci ale předváděli perfektní práci po celou soutěž, musím je pochválit.“
Posádka plzeňské stáje Klub Fox Racing se ujala vedení ve třídě N1 hned v úvodní etapě. Ovšem její náskok byl jen několikavteřinový. Tučkův největší soupeř Jan Březík jedoucí se Suzuki Swift GTI zaútočil ve druhé etapě a dokonce se před domažlického pilota na jednu rychlostní zkoušku dostal.
„Vedl asi o vteřinu, ale hned v další rychlostce jsem mu to vrátil. Rozhodující chvíle nastaly při průjezdech Trojákem. Na těch skoro třiceti kilometrech se lámal chléb přesně, jak jsem tipoval před startem. Ta erzeta mně dala pořádně zabrat. Naštěstí bylo sucho, což mně vyhovovalo. Ovšem sluneční paprsky nám přidělaly jiné starosti – na několika místech začal asfalt téci a hodně to tam klouzalo,“ řekl Tuček.
Rychlostní zkoušku Troják označil Tuček za královskou. „Taková v jiné české rallye není. Dalo se na ní hodně vydělat a taky hodně ztratit. My jsme například ve druhém průjezdu byli o téměř půl minuty rychlejší než při prvním. Ve třetím jsem už raději nezrychloval, silnice tam byla hodně rozbitá a hrozilo poškození auta. Kdo na to nedal, tak tady skončil. Listina odpadlých se po Trojáku pořádně zaplnila,“ konstatoval jezdec.
Tuček je mezi soutěžními jezdci už po roky znám také tím, že ke konci rallye neubírá, ale naopak útočí a ve výsledkové listině se šplhá stále výše. Na Barum Rallye Zlín to opět potvrdil. Když měl výhru ve třídě N1 v kapse, tak se pustil do boje o co nejlepší umístění v absolutním pořadí.
„Na začátku třetí etapy jsem si říkal, že pojedu už jen na třídu, tedy žádnou divočinu. Ale pak mně to nedalo a zkusil jsem zrychlit. Chtěl jsem se posunout tak o tři, čtyři místa dopředu. Nakonec se mně to povedlo o osm příček a dostal jsem se až těsně za vozy třídy A5,“ pochvaloval si Marcel Tuček.
tisk info
Pavel Kestler, Klub Fox Racing
|