Kamióny na letošním Dakaru 2011: Pořádně nabito !! 1.1.2011 14:58 - tisková zpráva
Startovní listina kamionů na Dakaru je nabitá jako nikdy předtím
Krize nekrize, kamiony na Dakaru přitahují pozornost stále víc. Zatímco ročník 2010 byl jistým krokem zpět, nový Dakar přináší do těžké vozby doslova megakoncentraci kvalitních strojů, přičemž všichni dosud zavedení příslušníci širší špičky ještě v mezidobí výrazně posílili.
Česká republika má zastoupení v podobě šesti strojů, jejichž úloha je ale odlišná. Tatry starují čtyři, všechny v elitní úpravě variant kit, tedy jakési upravené speciály nad rámec sériové výroby. Aleš Loprais má za cíl bojovat o přední příčky s vylepšeným a plně otestovaným speciálem, který vyzkoušel v boji s ruskou přesilou při zářijové Silk Way Rally v Rusku. Muž, o němž se v médiích příliš nemluví, je Brazilec André De Azevedo, přičemž právě on může být černým koněm závodu kamionů.
Startuje tradičně s českým mechanikem Jaromírem Martincem a disponuje zcela novým strojem s osvědčenou technikou a zejména poslední generací nejmodernějších tlumičů Reiger, díky nimž vůz velmi zrychlil. Obě nové Tatry Czech Dakar Teamu, řízené Markem Spáčilem a Martinem Kolomým představují zajímavou alternativu, ale i přes obrovskou mediální publicitu díky startu evropského šampiona závodů tahačů Davida Vršeckého, je potenciál velmi výkonných strojů velkou neznámou, neboť vozy byly dostavěny až na poslední chvíli.
Řady netatrováků doplňuje Liaz Vlastimila Vildmana. Jezdec KM Racing Teamu si na Dakar pronajal repasovaný závodní stroj Martina Macíka, který při posledním Dakaru skončil na čtvrtém místě. Vildmanův úkol od týmového šéfa Macíka je samozřejmě úspěšně rallye dokončit a umístit se do desáté příčky. Poslední českou posádkou je MAN týmu Offroadsport.cz, který bude pilotovat Robert Randýsek, bratr známého motocyklisty KM Racing Teamu. Jeho úkolem nebude celkové umístění, ale podpora posádky osobního vozu Hummer, pilotovaného Zdenkem Sládkem.
Konkurence zahraničních pilotů, která se letos na Dakaru schází, je skutečně obrovská a je zcela porovnatelná té, která doprovází kategorii automobilů a motocyklů. Celkově zhruba 15 strojů má potenciál skončit v první pětici a snad 25 posádek může skončit v elitní desítce. Ruský Kamaz vysílá na start hned šest strojů a úkol má jasný: obsadit první tři místa v cíli. Kromě Vladimira Čagina a Firdause Kabirova má k dispozici ještě mladého Eduarda Nikolajeva, čerstvého vítěze ruské Silk Way Rally. Tradičním domestikem ruské výpravy, který ale klidně může dojíždět i v první pětce, je Ilgizar Mardějev. Jedničkou týmu je nepochybně Čagin, na nějž se bude soustředit týmová taktika.
|