Vsetínský Martin Hrachovec k právě skončené sezóně 7.1.2011 20:45 - tisková zpráva
Martin Hrachovec s loňskou sezonou spokojený
Vsetínská posádka Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nastupovala do loňské sezony s cílem navázat na rok 2008, kdy vybojovala mistrovský titul ve třídě V. Po závěrečném sprintu sezony roku 2010 určil součet bodů smíšené posádce čtvrté místo. Přesto jsou Martin i Hana s výsledkem spokojeni.
Úvod loňské sezony byl pro posádku z Červenky lehce hektický. Nejprve byli oba její hlavní aktéři, tedy Martin i Hana, pracovně velmi vytíženi, posléze přibyl k Hrachovcům nový člen rodiny. Také proto si premiérový start nechala posádka až na rallysprint v Lužických horách. Se Škodou 130 RS zde startovali Vsetíňáci podruhé, ale ani druhý start neproměnili ve zdárný konec. Na vině byla poškozená převodovka v druhé polovině sprintu. Na dalších třech sprintech loňské sezony si ovšem Hrachovec i Vránská Sichová opakovaně vychutnali umístění na bedně. „Rallysprint Kopná je takřka domácí sprint. Soutěž byla vloni velice pěkná a technicky velmi náročná. Nám se tady podařilo zajet třetí místo, když nás porazili pouze jezdci na mnohem silnějších vozech opel a toyota. Stejné umístění jsme si zopakovali i v polovině června v Krkonoších. Do třetice všeho dobrého jsme si dojeli pro poháry při Rally Vysočina. Erzety této rally byly umístěné do okolí Jindřichova Hradce, kde se jely poprvé a byly tudíž pro nás zcela nové.
Také díky vysokým teplotám, kdy jsme v autě naměřili téměř šedesát stupňů, byla soutěž velmi náročná, ale přesto moc pěkná. Z pekelného horka jsme vydolovali druhé místo ve třídě V,“ ohlédl se za úspěšnou sérií závodů loňské sezony Martin Hrachovec. Pokud z vsetínské posádky tekly čůrky potu na Vysočině, v Pačejově to byl déšť, který jim zmáčel kombinézy. Rally Agropa Pačejov se totiž jela v době celorepublikových záplav a počasí poznamenalo i šestý sprint loňské sezony. A špatné počasí jakoby přinášelo předzvěst neúspěšné soutěže pro Hrachovce s Vránskou Sichovou. V polovině sprintu ještě byla naše posádka na 3. místě ve své třídě s mírným odstupem od stříbrné příčky. Pak se ale ozvaly nepříjemné zvuky z převodovky a Martin Hrachovec si připsal svou druhou nedokončenou soutěž v sezoně. Podobný scénář se opakoval i při sprintu ve Vyškově. I tady posádka odstupovala z 3. místa ve třídě. „Do Vyškova jsme odjížděli pro cenné bodíky, ale naše plány překazil horizont na 2. RZ, který jsme chtěli zajet pro diváky, a kde došlo k poškození převodovky. Po 5. RZ jsme byli nuceni odevzdat jízdní výkaz,“ zavzpomínal Martin Hrachovec.
Další ztráty bodů již dvojice Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nechtěla připustit a tomu se podřídila i taktika v soutěži. Na oblíbeném sprintu v Jeseníkách nejprve vyjeli 3. místo a na závěrečném sprintu sezony ve Vsetíně vybojovali body za místo čtvrté. „Obzvláště na domácí soutěži jsme jeli hodně takticky. Po dva předchozí starty se nám vsetínský sprint nepodařilo dokončit a nedojet ani letos, to by byla ostuda. Proto jsme jeli na jistotu a bez velkého rizika,“ vysvětlil plány v poslední soutěži sezony Hrachovec.
V konečném účtování dosáhla dvojice Hrachovec – Vránská Sichová na 4. místo ve třídě V a 11. místo v absolutním hodnocení K4 poháru ČR v rally. „S ohledem na podmínky, které jsme měli v průběhu loňska, beru sezonu za velmi vydařenou. Trochu nás sice rozčarovalo přeřazování vozů z historiků do naší třídy. Stávalo se, že jsme soutěžili s mnohem silnějšími závodními auty, kterým jsme jen těžko konkurovali. I proto jsem s výsledkem spokojený,“ zhodnotil sezonu Martin Hrachovec.
Vedle posádky Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová, jež startovala se Škodou 130 RS, zapůjčoval tým druhý vůz - Škodu 120 S. „Stodvacítka“ se postavila na start tří soutěží. „Na Kopné Honza Mikulík testoval odolnost místních stromů, přesto dojel na 6. místě. Ve Vyškově si Mikulík o jedno místo pohoršil. Třetí start se váže k vsetínskému sprintu a Tomáši Řezníčkovi. Tady zůstala soutěž nepokořena kvůli poruše motoru na 4. RZ,“ uvedl Martin Hrachovec.
Kalendář sezony 2011 pro K4 pohár ČR v rally je již daný a obsahuje celkem deset soutěží. Po boku Martina Hrachovce by se znovu měla objevit Hana Vránská Sichová společně se Škodou 130 RS. Pronájem Škody 120 S je ve fázi vyjednávání a její nasazení na tratě sprintů je zatím ve hvězdách. Ve vsetínské Července se ale připravuje i jedno překvapení. „V letošním roce bude totiž průběžně probíhat stavba vozu Lada 2105 VFTS skupiny „B“. Tuto jsme chtěli stavět již vloni, ale byly tady nejasnosti v předpisech. Problémy jsou odstraněny a stavba již začala,“ prozradil budoucí technický skvost v týmu Martin Hrachovec.
Posádka nezapomněla ani na své nejbližší. „Chtěli bychom poděkovat hlavně našim rodinám za podporu, kterou nám vyjadřovaly v průběhu celé loňské sezony, i našim zaměstnavatelům za pochopení a vstřícnost. Naše poděkování směřuje také všem mechanikům, sponzorům, mediálním partnerům, pořadatelům a všem, kteří nám v loňské sezoně drželi palce,“ poděkoval za posádku Martin Hrachovec.
|