Mirek Zapletal se po roce vrací!! Na Baja Italia premiérově s továrním BMW !! 17.3.2011 08:51 - Pavel Jelínek
Mirek Zapletal s Tomášem Ouředníčkem se po více než roce vrací a jedou Baja Italia !!
Nejúspěšnější našinci na Dakaru 2009 v kategorii osobních aut - posádka Mirek Zapletal s Tomášem Ouředníčkem - na svůj úspěch na následujícím Dakaru 2010 nenavázali. Naopak se "proslavili" zcela jinak a to velmi vážnou havárii, po níž oba členové posádky skončili v nemocnici.
Připomeňme, že v plné rychlosti při jízdě na rovném úseku a po pláni jejich Mitsubishi vlétlo do obrovské díry, která vůbec nebyla vidět. Následovala obrovská rána a velmi vážné zranění páteře Mirka Zapletala. Tomáš Ouředníček sice odcestoval zpět do republiky a domníval se, že se mu nic vážnějšího nestalo, nakonec ale i on měl problém a na několik měsíců skončil v sádrovém krunýři.Připomeňme ještě, jako to bylo s uvedenou nehodou posádky na Dakaru 2010. Osudným se jí stal 309 kilometr šesté rychlostní zkoušky. Nikde nevyznačená obrovská díra dala Mitsubishi L200 hodně zabrat a posádce kromě šancí na hezké umístění vzala i kus zdraví.
Po operaci páteře a 10-ti dnech strávených na speciální klinice v Santiago de Chile byl Miroslav Zapletal transportován do vojenské nemocnice v Praze, kde se podrobil dalším vyšetřením a pak následovalo dlouhé léčení. Jak dopadl závodní speciál, to je zřejmé z těchto fotografií i z dalších pod článkem.Až po vyšetření v České republice bylo lékaři nakonec zjištěno, že také navigátor Tomáš Ouředníček má zlomené hned tři obratle. Několik dnů si tedy i on poležel v brněnské nemocnici a pak byl propuštěn do domácího ošetřování.
„Stále jsem se cítil dobře, ale bolesti zad neustupovaly. Po vyšetření CT mi lékaři diagnostikovali hned tři zlomené obratle! To byl pro mě šok. Řekli mi, že je zázrak, že chodím. Páteř se mi mohla kdykoliv zbortit. Naštěstí není nutná operace a tak se budu muset smířit s korzetem na 3 měsíce.“, komentuje tehdy svůj zdravotní stav Tomáš OuředníčekČtyřnásobný mistr ČR v Cross country rallye Mirek Zapletal, který je zároveň šéfem týmu Offroadsport.cz, se musel na více než rok odmlčet.
Na lednovém Dakaru 2011 sice nechyběl, ale do závodního vozu ještě neusedl, když pouze dirigoval chod týmu, coby manager. Chvíle návratu ovšem přichází právě nyní. Již dva dny totiž zbývá do startu Baja Itáília, úvodního podniku MS 2011. A právě zde se chce posádka zkušebně po pauze představit. Potom má ale posádka v plánu celý světový šampionát a jako vrchol pak Dakar 2012, který mimochodem právě nyní odhaluje svoji novou a opět pozměněnou podobu, rozšířenou o další státy.
"Chceme jet spíš na zkoušku, zda to půjde. Ne úplně na plno a na co nejlepší výsledek, ale hlavně vyzkoušet, zda je vše již opravdu v pořádku a zda záda vydrží...," říká navigátor Tomáš Ouředníček.Kromě této posádky se pak na startu objeví opravdu špičková konkurence a také další Češi. Jednak týmový kolega Zdeněk Pořízek, který premiérově vymění své BMW za Hummer H3 EVO, postavený právě v týmových dílnách v Dřevohosticích. ( viz podrobnosti v posledním Motormixu - viz www.tvmotormix.cz !!).
Stejně tak Mirek Zapletal zde prozradí v Motormixu ještě více, než jsme prozradili dnes, i když až v závěru příštího týdne.Také Baja Itália 2011 odstartuje až v závěru týdne a to v pátek 18. března. Další speciálky ve zdejších vyhlášených kamenitých korytech řeky se pojedou v sobotu a neděli.
Celkově zde ale pořadatelé očekávají opravdu špičkovou konkurenci, která se v Evropě v této disciplíně hned tak nevidí.Připomeňme ještě, že na letošním Dakaru tým Offroadsport.cz zajišťovat start Zdeňka Sládka s vozem Hummer H3 EVO 1. Posádka Sládek Janáček nakonec cíl neviděla a to také po menší havárii na zrádném úseku, kde skončilo hned několik dalších vozů. Také navigátor Míla Janáček skončil v nemocnici, ale již se uzdravuje a plánuje další starty.
Pavel Jelínek, šéfredaktor TV Motormix, http://www.tvmotormix.cz/
|