www.car.cz
 

Do druhé sezóny jde truckerský tým MKR navíc s Čechem Lackem
     8.4.2011 10:25 - tisková zpráva


Do druhé sezóny jdeme s Adamem Lackem 


Po loňské úspěšné premiéře vstupujeme do své historicky druhé závodní sezony. Zatímco v úvodním ročníku šampionátu FIA Mistrovství Evropy tahačů od nás nikdo nečekal tak razantní nástup mezi elitu, v následujícím seriálu už budeme od začátku patřit mezi ty nejvíce hlídané. Jak jsme navíc při středeční tiskové konferenci na autodromu v Mostě přiznali, tak s tímto faktem počítáme a i přesto chceme být po všech směrech v šampionátu nejlepší. Po tak výborném začátku si nikdo nechce klást nižší cíle, a proto do boje o individuální titul nasadíme třetí vůz plný inovací navíc už s českým pilotem. Tím se stane český jezdec Adam Lacko.

Po loňské úspěšné premiéře vstupujeme do své historicky druhé závodní sezony. Zatímco v úvodním ročníku šampionátu FIA Mistrovství Evropy tahačů od nás nikdo nečekal tak razantní nástup mezi elitu, v následujícím seriálu už budeme od začátku patřit mezi ty nejvíce hlídané. Jak jsme navíc při středeční tiskové konferenci na autodromu v Mostě přiznali, tak s tímto faktem počítáme a i přesto chceme být po všech směrech v šampionátu nejlepší. Po tak výborném začátku si nikdo nechce klást nižší cíle, a proto do boje o individuální titul nasadíme třetí vůz plný inovací navíc už s českým pilotem. Tím se stane český jezdec Adam Lacko.

„Před námi stojí druhá sezóna, která pro nás bude vlastně mnohem těžší než ta první. V té jsme mohli jen překvapit, což se nám povedlo. Jakákoli obhajoba je už vždycky těžší. Všichni vás více sledují a je na vás kladen výrazně větší tlak. Z tohoto pohledu to bude mnohem náročnější,“ je si vědom šéf naší stáje Mario Kress.

Letos nehodláme nic podcenit. Zatímco v předchozí sezóně vznikla závodní auta doslova v rekordně krátké době jen během několika měsíců, teď už měla sestava mechaniků a inženýrů přes zimu více času na detaily a inovace. V našem zázemí proto vyrostla také motorová brzda, díky které se podařilo testovat motor a zaměřit se na zvýšení jeho výkonu. Za sebou máme i několik ostrých testů jak v Čechách, tak i v zahraničí, kde auta podstoupila zkoušky ve výrazně rozdílných podmínkách. „Nemohli jsme zvýšit výkon motoru na úkor jiných vlastností vozu, takže jsme opravdu laborovali, abychom vytvořili lepší závodní speciál pro sezónu 2011,“ podotkl Kress.

Veškeré poznatky jsme přenesli do praxe a postavili třetí závodní vůz. Po dlouhých testech a zvažování do něj usedne pro radost českých fanoušků domácí pilot Adam Lacko. Vážným adeptem přitom byl francouzský jezdec Anthony Janiec, který také není v evropském šampionátu závodních tahačů neznámým pojmem. Zatímco Lacko trávil uplynulou sezonu za volantem „MANu“, Janiec jezdil právě na Renaultu. „Rozhodování bylo velmi složité. Faktem je, že jsme český tým, a proto jsme si přáli mít v kokpitu českého pilota. Také hlavně proto padlo rozhodnutí na stranu Adama Lacka,“ potvrdil Mario Kress jméno třetího pilota.

Adam Lacko však bude součástí nového společného projektu ekip naší MKR a Team14 podporovaného Renaultem, kdy bude v šampionátu tvořit závodní dvojici právě s Anthony Janiecem. Česko-francouzský duet bude startovat pod názvem MKR Team14 Juniors. Závodní sestava je tak definitivní, když vu nás zůstává loňský druhý muž evropského šampionátu Švýcar Markus Bösiger a čtvrtý v pořadí Němec Markus Oestreich. Lacko v minulém ročníku skončil na celkovém sedmém místě. Sportovní cíle proto nejsou nijak malé. „Určitě chceme obhájit titul v soutěži týmů a po loňském stříbru hodláme vybojovat mistrovský titul také v soutěži jednotlivců. O kvalitě pilotů v tomto směru vůbec nepochybuji. Máme na to být nejlepší, ale rozhodně to nebude jednoduchá cesta,“ uznává Mario Kress.

Závodní sezona Mistrovství Evropy závodních tahačů letos čítá deset zastávek. Poprvé se piloti proti sobě postaví v anglickém Doningtonu už koncem dubna (23. 4. - 24. 4). Šampionát letos uzavře francouzský okruh v Le Mans (8. 10. - 9. 10.). „Vstupuji do týmu, který je podle mého soudu aktuálně tím nejlepším, kde bych mohl podepsat. Bude to pro mě tím pádem kvůli zodpovědnosti těžká sezóna, ale věřím, že se s ní poperu. Pro mě by tak měla být povinnost být určitě v nejlepší celkově pětce,“ dodal Adam Lacko.


http://mkr-technology.com/


 
 
Fotogalerie:   Stanislav Matějovský v první desítce truckerů desetiletí

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose