Jarní cena Brna plná historiků a prototypů 9.5.2011 18:33 - Vladimír Rožánek
Jarní cena Masarykova okruhu otevřela závodní sezónu MMČR na okruzích a k vidění nebyly jen vozy divize 4, ale také prototypy a Histo Cup z Rakouska a Německa. V rámci brněnské okruhové premiéry roku 2011 se představilo hned několik závodních sérií. Kvůli termínové kolizi se slovenským mistrovstvím na okruzích jsme viděli chudé pole republikových bojů v divizi 4, kde při vytrvalostním závodu startovalo jen 14 vozů. Někteří dali přednost závodům na Hungaroringu, jiní nechávají závodní náčiní nečinně stát v garáži, nebo se věnují třeba závodům do vrchu. Ovšem kvalitu závodních strojů musíme pochválit, Sallen S7R, Porsche, Ferrari 430, Mercedes a Audi DTM.
Velmi zajímavý projekt se v Brně představil s prototypy Radical. Jedná se o lehké prototypy s především motocyklovými motory Suzuki Hayabusa, ovšem montují se do nich i jiné motory. Radical Cup je evropanům dobře známý a máme radost, že zavítal i do středoevropských končin. Souboje Radicalů bývají velmi napínavé a nejedná se o nijak drahé závodění. První brněnský závod vyhrál Bronislav Forman, před Tomášem Pekařem a Tomem Kolingerem. Ve druhé jízdě European R-Cupu opět zvítězil B.Forman, před T. Kolingerem a třetí místo obsadila kombinovaná dvojice David Vršecký a Miroslav Forman. Další známá jména z českého motorsportu pak bojovala mezi sebou – Hynek Charous, Marcel Kusín,či Nimrichter.
Rakouský Histo-Cup známe z Brna již z předchozích sezón. Pravidelně v něm startují historické skvosty a jejich účast vždy oživí závodní víkend. Brněnský závod přivítal hned 32 vozů. Dvakrát zvítězil Alfrid Heger na Kremer Porsche K3. K vidění bylo několik skvostů jako Pontiac Firebird, Lotus Cortina, nebo Škoda 130 Zdeňka Sekyry. Podobný nádech, jako Histo Cup má i Formula historic a v poli historicky vzhlížejících formulí kraloval Ralt RT 1 Rolanda Wiltschegga, který zvítězil v obou dvou jízdách. Novější závodní náčiní pak nabídly dvě jízdy Youngtimerů. V plejádě 40 vozů, kde s přehledem v počtu vedla značka BMW, vévodil v sobotu Herwig Duller, ovšem v neděli závod nedokončil a z vítězství se tak radoval Marcus Weege na BMW M3 E46.
Především z Mostu známou sérii ADMV Tourenwagen Cup viděli brněnští diváci v neděli, kdy absolvovala dvě závodní jízdy na Masarykově okruhu. V první jízdě zvítězil Cvetko se Seatem Leon Supercopa, před Meyerem na BMW 320 si a Lubnerem na Opelu Astra OPC. Druhá jízda se dvanácti vozy uzavírala program Jarní ceny Masarykova okruhu a zbytek diváků viděl v cíli stejné pořadí, jako při prvním závodu ADMV. V poli německého poháru upoutala Škoda Octavia RS Chrise Jirsche, který ve druhé jízdě dojel pátý, hned před dvojicí Fordů Fiesta v úpravě Cup.
Republikový závod divize 4 dokončilo jen osm strojů a z vítězství se poprvé radovalo duo Kubas-Fried se Sallenem S7R, před Ferrari 430 ze stáje MenX a BMW M3GTR s posádkou Kusín/Chlad. Sobotní sprint divize 4 měl vítěze na Mercedesu DTM v Tomáši Kostkovi, kterého následoval Michal Matějovský na Audi A4 DTM a Jakub Kubas na Sallenu S7R. V nedělním závodu se toto pořadí zopakovalo a dvěma čtvrtými místy potěšil Dan Michl s kontrukcí Opel Michl 2.8ltr.. K úplnému výčtu brněnských závodů chybí už jen divize 3, tedy formulové monoposty, kde se v poli italských strojů Gloria nejlépe zorientoval Jan Skála na Glorii C8 a v neděli ho pak porazil Tomáš Chabr na Van Diemen. Dvě čtvrtá místa si v Brně vyjezdila Gabriela Jilková a mezi klady divize patří i návrat Antonína Suse a Václava Koudely. Uvidíme, zda se jezdecká účast navýší při dalším okruhovém podniku v Mostě, který se přihlásí již 10. června a hostit bude CIK-FIA Superkart Championship, Radical Cup a Haigo.
Vláďa Rožánek
|