www.car.cz
 

Na kopci v Brezně rozhodlo 0,005 sekundy
     tisková zpráva


DALŠÍ ZÁVOD V BREZNE NABÍZEL OPĚT NAPÍNAVOU PODÍVANOU
 
Poslední srpnový víkend proběhl další dvojzávod MČR závodů automobilů do vrchu, tentokrát ve slovenském Brezně – Čiernom Balogu.
6,5 km dlouhá trať je extrémně rychlá a s velmi dobrým povrchem.
Přestože již bylo MČR ZAV rozhodnuto před tímto závodem, GMS RACING TEAM nepodcenil přípravu, chyběly pouze nové pneumatiky.
Sobotní tréninky naznačily, že i zde bude pokračovat dramatický souboj mezi Krámským a Benešem.
 
Na první závodní jízdu se podařilo auto téměř optimálně nastavit na tak rychlou trať, kde průměrná rychlost nejrychlejšího jezdce dosahovala 180 km/h !!! V první jízdě mi vycházelo vše na 100 % až do 4. km, kde došlo v levotočivé zatáčce v rychlosti 160 km/h po kontaktu s pneumatikami k poškození vozidla. Jeho rozsah se dal z mé pozice pilota jen těžce odhadnout. Následkem toho jsem byl nucen jízdu velmi zvolnil s cílem dokončit ji, i když s poškozeným blatníkem a podlahou ohnutou pod auto.
I přes tyto nepříjemnosti jsem byl v cíli velmi překvapen. Ztráta na Otu Krámského činila pouhé 3 sekundy “ , okomentoval Miloš Beneš.
 
Druhou jízdu jsme pojali jako testovací. Pokoušeli jsme se změnit nastavení a porovnat tak chování vozu, abychom byli připraveni na nedělní závod. Proto čas ve druhé sobotní jízdě byl zhruba stejný jako v první, avšak zjištěné skutečnosti velmi přispěly k celkovému nastavení vozu na neděli.
Nedělní tréninkové jízdy dopomohly k přesnějšímu naladění vozu Lucchini.
Na první soutěžní jízdu jsme nastoupili bohužel s již hodně opotřebovanými pneumatikami, oproti úplně nové sadě našeho největšího soupeře.
 
První část tratě mi nevyšla úplně ideálně, přesto dosažený čas byl vynikající a ztráta na Otu Krámského byla jen 0,579 s.
Ve druhé jízdě došlo, při zdržení na startu z důvodu opravných jízd, k vychladnutí pneumatik. Proto průjezd prvních dvou technických pasáží do 2 km byl z mého pohledu velmi chabý a nasbíraná časová ztráta mi nedala šanci na soupeře.
 
Přesto jsem se snažil bojovat až do konce. Došlo k mírnému zhoršení času oproti první jízdě. Ota byl rychlejší o 0,005 s J))
Bohužel jsem prohrál další závod, i když jen s velmi těsným rozdílem. I tak mám z tohoto závodu velmi dobrý pocit. Jízda v tak rychlém a dobře vyladěném autě, na takovéto trati pro mě byla opravdu silným zážitkem.“
 
Podle našeho názoru pořadatel zvládl tyto závody na jedničku. Vše probíhalo bez komplikací. A to i přes organizaci nedělní návštěvy prezidenta Slovenské republiky Milana Gašparoviče. Přesto bychom však našli místo ke zlepšení bezpečnosti pro piloty nejen formulových vozů a prototypů, kdy velké nebezpečí představují jednoduchá svodidla v rychlých zatáčkách.
 
Tisková zpráva GMS RACING TEAMU
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose