|
Chris Levett s Buggyrou v Missanu na závěr s bronzem 23.5.2011 10:27 - tisková zpráva
Evropský pohár tahačů 2011 (Misano 21.5 – 22.5) Neděle
Měřený trénink
Do šesté hodiny ranní trvala oprava zdevastovaného závodního speciálu Davida Vršeckého, přičemž mechanici Buggyry již poněkolikáté přesvědčili o tom, že pro ně není vskutku není nic nemožné. „Poté, co přivezli auto do depa, jsme měli jasno o tom, že zadní náprava je na odpis. Upřímně jsme se ale děsili toho, co odhalíme v průběhu oprav,“ přiznal šéf mechanik, Vojta Loupal. A nebylo toho rozhodně málo. „Muselo se jednat o strašnou ránu, kabina byla vysazena z uchycení k podvozku. Kromě obou náprav jsme museli vyměnit dveře, plasty a turbodmychadlo. Snad auto vydrží.“
Mezitím vyřkla jury ortel nad Uwe Nittelem. Ten byl za svůj atak na úrovni chovance psychiatrické léčebny „potrestán“ ztrátou pěti příček v měřeném tréninku a varováním! „Jenom po mě nechtějte, abych komentoval cokoli, v čem funguje jméno Nittel. Před mechaniky se ale hluboce klaním,“ řekl před měřeným tréninkem David Vršecký.
Do super pole se oba jezdci na Buggyrách dostali bez sebemenších problémů. V klání elitní desítky si ovšem David začal stěžovat na „podivné“ zvuky nejspíše pramenící z následků včerejší kolize. Vzhledem k penalizaci Nittela nakonec David s Chrisem odstartují do pohárového závodu ze šesté a sedmé pozice. „Aktuální technický stav auta pro mě představuje velkou neznámou, proto se nechci pouštět do žádných prognóz. Nicméně po včerejšku budu rád, pokud přežiji ve zdraví,“ prohlásil David s notnou dávkou sarkasmu před startem.
Cup Race 3
I když se čtvrtá místa netěší mezi sportovci velké oblibě, existují „bramborová“ umístění, která potěší. Jedno takové, vybojoval, David dnešním pohárovém závodě. „Měl jsem to sice kousek na bednu, nakonec ale jsem se rozhodl pro jistotu bodů,“ řekl David po závodě. V jeho úvodu využil kolize dvojice Östreich – Lacko a posunul se na čtvrtou pozici za Markuse Bösigera. „Z toho, co mi říkali lidi, se náš souboj musel líbit. Věděl jsem, že v některých momentech závodu jezdím rychlejší časy, několikrát jsem jel vedle Markuse. Ale jak jsem již řekl, nechtěl jsem zbytečně riskovat. Ještě jednou bych rád poděkoval mechanikům za fantastickou práci.“
Chris Levett se po startu posunul na pátou pozici, v dalším průběhu závodu se však ukázali být nad jeho síly Nittel s Lackem. „Nedá se nic dělat, každý bod je pro mě v této fázi šampionátu dobrý. Do jízdy s hendikepem startuji z první řady a své pozice hodlám využít,“ řekl Chris v depu.
Cup Race 4
A jak Chris řekl, tak učinil. Nejdříve na startu vymazal Janieca a poté se dalších osm kol těšil z vedení! Jak však přiznal v cíli, i v těchto chvílích převažovala realita nad euforií. „Měl jsem informace o tom, že ke mně řítí Jochen Hahn, který tady předvedl neuvěřitelný výkon. Na Antonia Albaceteho jsem si věřil, měl ale drtivý závěr,“ popisoval Chris ve zkratce závod, ve kterém vybojoval pro Buggyru díky třetímu místu první letošní pódiové umístění. „Mám velkou radost za celý tým, který předvedl v Itálii heroický výkon.“
Na stupně vítězů pomýšlel po výkonu z předchozího závodu i David Vršecký. Případné pódiové ambice však zhatila v pátém kole kolize s Rusem Lvovem. „Nedá se nic dělat. Jako pozitivně naladěný člověk vidím klady. Fantastickou práci mechaniků, Chrisovu bednu. Jsem přesvědčen o tom, že máme na čem stavět.“
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 3 Cup Race 4 Body
David Vršecký 6 4 0 10
Chris Levett 7 7 3 12
Po druhém podniku letošního evropského šampionátu tahačů patří Davidovi za 38 bodů průběžná sedmá příčka. Chris má na svém kontě 25 bodů a je zatím celkově osmý.
Buggyra
|
Fotogalerie: Truckerské Missano 2011 a český tým Buggyra, foto týmu
|
|