Na Red Bull Ringu získal Tomáš Kusý vítězství v ZSE a stříbrný pohár v Lotus Cup Eastern Europe 25.5.2011 18:30 - Jirka Navrkal
Druhý závodní víkend (21.–22.5.2011) nového seriálu Lotus Cup Eastern Europe se přesunul do Rakouska na okruh Red Bull Ring (bývalý A1 Ring), který dříve hostil také seriál závodů Formule 1. Tým KT motorsport se zde mimo Lotus Cupu zúčastnil také závodů započítávaných do ZSE (Zóny střední Evropy), kde jezdce Tomáše Kusého zajímala hlavně třída E1 do 2000 ccm.
Po kvalifikaci zavládala v týmu KT motorsport částečná spokojenost, protože v absolutním pořadí si jezdec Kusý vyjel osmou pozici na startu, což stačilo na první místo pro závod ZSE třídy E1 do 2000 ccm, ale „pouze“ jako druhá pozice pro závod Lotus Cup Eastern Europe.
Do sobotního prvního závodu nastoupilo celkem 25 závodních speciálů a čekal je závod na 30 minut. V cíli závodu, který Tomáš Kusý se svým Lotusem Exige absolvoval bez závažnějších technických problémů, nakonec v absolutním pořadí skončil na 7. místě, takže si o jednu pozici proti kvalifikaci „polepšil“. V závodě ZSE vyhrál svou třídu E1 do 2000 ccm a seriálu Lotus Cup Eastern Europe skončil na stříbrné pozici, když nestačil pouze na domácího rakouského jezdce Petera Entenfellnera. Třetí příčku si vybojoval maďarský pilot Tamás Vizin, který jako jediný z první trojice používal přeplňovaný motor Toyota, kdežto první dva vozy Lotus poháněl atmosférický agregát Honda.
Nedělní půlhodinový závod byl z hlediska výsledků pro jezdce Tomáše Kusého úplně stejný jako sobotní první závod. Bohužel po špatném startu se ze své druhé startovní pozice propadl o další dvě místa zpět a musel hodně bojovat, aby se propracoval zpět do špičky. Trvalo mu 2 okruhy, než se pozunul na třetí pozici a potom bojoval další tři okruhy s Tamásem Vizinem, aby získal zpět svou druhou pozici, ze které odstartoval. Opět nestačil na Rakušana Petera Entenfellnera, který zvítězil s převahou cca 20 sekund. Navíc se podařilo nedělní závod dokončit také druhému jezdci KT motorsportu Jaroslavu Hlouchovi, který startoval postarším vrchařským Peugeotem 306 ve třídě E1 do 2000 ccm, kde se nakonec propracoval až na 3. příčku a v absolutním pořadí to bylo dvanácté místo. V absolutním pořadí nakonec vyhrál slovenský jezdec Miro Konopka se svým silným vozem Sallen S7-R.
V cíli LCEE bylo v obou závodech pořadí: 1. Peter Entenfellner (A / Lotus Exige S1 / Honda), 2. Tomáš Kusý (CZE / Lotus Exige S1 / Honda), 3. Tamás Vizin (HUN / Lotus Exige S2 / Toyota).
-milans-
Tisková zpráva KT motorsport, 24.5.2011
Další informace na: www.lotus-sport.com
|