|
|
|
Závody sportovních vozů Radical zavítaly premiérově do Mostu 15.6.2011 11:03 - tisková zpráva
(15.6. 2011)
TZ European R-cup Most
První vítězství dvojice Josef Koller, Ondřej Navrátil
Premiérový ročník European R-cupu sportovních vozů Radical uzavřel na mosteckém autodromu první polovinu letošního čtyřdílného seriálu. Program na známé severočeské trati vyvrcholil nedělními dvěma závody v délce šedesáti minut. Úvodní dopolední bitvu vyhráli absolutně Josef Koller s Ondřejem Navrátilem z týmu Geus racing s Radicalem SR3 třídy supersport. Ve slabší kubatuře clubsportů se prosadil Polák Maciej Marcinkiewicz.
Na startu se představilo jedenáct aut s motocyklovými motory Suzuki Hayabusa. Sedm bylo supersportů Radical SR3 o objemu 1500 cm3 a čtyři tvořily vozy třídy clubsport s motory o objemu 1340 cm3. Dvanáctým vozem byl opět nový Radical na podvozku SR3 ale s dvoulitrovým motorem Ford Cosworth s turbodmychadlem. Jeho vývoj ještě sice nebyl dokončen, ale proti Jarní ceně Brna se továrnímu týmu podařilo udělat další krok dopředu. S autem ve třídě clubsportů bojovali Robert Nagy a Radek Bareš.
Do střídání kraloval Jirka Forman V Mostě sice ze soboty na neděli pršelo a ani ráno nebylo vůbec přívětivé. Závod, který startoval krátce po jedenácté hodině, se ale jel už na suchu. V otevřených vozech to většina jezdců přivítala. Dobrý start předvedl Jirka Forman, jinak úspěšný motokárový reprezentant, který se dostal před Bronislava Formánka, vítěze obou úvodních brněnských závodů. Jirka ale tentokrát svého soupeře k útoku nepustil. S bezpečným náskokem jezdil v čele a navíc Bronislav udělal hodiny, a tak se před něho dostala i výborně jedoucí litevská závodnice Karlin Stalová. Po nevydařené kvalifikaci začínala až v páté řadě, ale se svoji SR3 jela s velkým přehledem a po smůle v Brně to vypadalo konečně na stupně vítězů. Před povinným střídáním, nebo zastavením v boxech, držel čtvrté místo Josef Koller, který stál dokonce v poslední startovní řadě. „Paradoxně mi to ale pomohlo. Za Karlin jsem se rychle dostal tempa. Od sedmého kola jsem už jezdil za ní na čtvrtém místě“, řekl Josef Koller.
Smůla Karlin Stalové s Miroslavem Formanem Zastávka v boxech tradičně závod pořádně zdramatizovala. Karlin vystřídal Miroslav Forman, dostal se do vedení, ale odjel jen půl kola, když mu praskla poloosa a jízda pro něho skončila. A z boxu se nemohl odlepit ani Jirka Forman. „Nemohl jsem v tom spěchu dát zpátky volant. Zkušenosti mi chyběly“, řekl Jirka, který vyjel až za svými soupeři. A tak se do čela vrátil Bronislav Formánek, na kterého ale začal útočit zkušený Ondřej Navrátil. Bronislav tlak neustál, podruhé dostal hodiny a Ondřej už první letošní vítězství ze svých rukou nepustil. „Raději jezdím právě druhou část závodu. Pneumatiky jsou zahřáté, auto je klidnější. V úvodních kolech jsem jel hodně rychlé časy a dostal se za Formánka. Pak udělal chybu a vítězství nám doslova daroval. Ale to už k závodům patří. Jinak se s autem stále učíme“, doplnil Ondřej Navrátil. Bronislav dojel druhý se ztrátou osmnácti sekund. Jirkovi Formánkovi se smůla nevyhnula ani ve finiši. „Dvě kola před koncem se mi vyzula levá zadní pneumatika. Takže jsem se do cíle spíše došoural na pátém místě“, řekl Jirka.
Cesta ke třetímu místu absolutně se tak otevřela Poláku Marcinkiewiczovi, který vyhrál s vozem SR4 clubsporty. Těsně za ním dosprintoval čtvrtý Radek Bareš. „Čtyři kola auto fungovalo dobře, ale pak odešla elektronika a šlo řadit jen nahoru. Tak jsem vsadil na pětku“, poznamenal Radek, který startoval i přes zlomenou nohu. „Chtěl jsem jet, a tak jsem jel s touto novou SR3, která nemá spojku a řadí se pádly pod volantem. Jinak bych startovat nemohl“, dodal na vysvětlenou jezdec, kterému pak museli ze stupňů vítězů pomáhat kolegové. Šestá příčka patřila při premiéře mezi radicaly slovenskému pilotovi Jánu Raškovi. Sedmý dojel Tom Kolinger sr., který si tím zajistil třetí pozici v clubsportech. Osmý byl Rakušan Willy Gruber a devátý Ivo Ragan.
Výsledky –European R-cup (2. podnik, Most) 1.závod - absolutní pořadí: 1. Koller, Navrátil (Geus racing) 1:01:06,806 (36 kol), 2. Formánek (Mičánek Motorsport) -18,318, 3. Marcinkiewicz (Pl, Geus Racing) -1:10,3, 4. Nagy, Bareš (Geus racing) -1:34,5, 5. Jiří Forman (Geus racing) -2:54,4, 6. Raška (SK, Geus racing) -1 kolo pořadí ve třídě supersport: 1. Koller, Navrátil, 2. Formánek, 3. Forman pořadí ve třídě clubsport: 1. Marcinkiewicz, 2. Nagy, Bareš, 3. Tom Kolinger sr. (Geus racing)
Bronislav Formánek se dočkal vítězství i v Mostě
Druhý závod na mosteckém okruhu European R-cupu sportovních vozů Radical nabídl ještě napínavější bitvu, která vyvrcholila v posledním 33. kole, kdy trať opustil safety car. Ve finiši sedmi vozů nakonec udržel vedení Bronislav Formánek před druhou Karlin Stalovou s Miroslavem Formanem a třetí byli Norbert Nagy s Radkem Barešem, kteří si tak dojeli pro první vítězství v clubsportech.
Odpolední bitvu zahájil ve velkém stylu Ondřej Navrátil, který až do střídání vedl před Bronislavem Formánkem. Za touto dvojicí se ale odehrával krásný souboj skupinky, kterou dlouho tvořili Radek Bareš, Polák Marcinkiewicz, Miroslav Forman, Jirka Forman a Tom Kolinger jr. Třetí Marcinkiewicz tři kola odolával díky lepším brzdám na rovinkách rychlejšímu Barešovi, ale nakonec se neubránil. V desátém kole se Miroslav Forman dostal za Bareše a hned v následujícím už jezdil třetí. Jirka Forman to měl s Radkem podstatně těžší, ale v sedmnáctém kole se mu ho přece jen podařilo předjet. Štěstí v neštěstí Ivo Ragana Povinná zastávka v boxech tentokrát nic podstatného nezměnila. Josef Koller vedl před Bronislavem Formánkem, Stalová jezdila třetí a čtvrtý byl Zbyněk Passer, který doplnil ve dvojici Jirku Formana. Pátý jezdil Norbert Nagy, šestý Ivo Ragan a sedmý Marcinkiewicz. Za nimi už s větším odstupem Tom Kolinger jr. a Ján Raška. O první vzrušení se postaral Ragan, který dostal hodiny a pak odstoupil ze závodu. „Ve stoosmdesátikilometrové rychlosti jsem se otočil a chvíli jel na trati pozpátku, pak jsem se vrátil do správného směru. Vypadalo to, že jsem měl štěstí, ale ukázalo se, že na kola to byl velký nápor. Šrouby se povolily a auto se nedalo ovládat. Nezbylo, než zajet do boxu“, řekl Ivo Ragan. Pak došlo na Zbyňka Passera, kterému z motoru vytekl olej. Na trať vyjel safety car a tři kola se dráha dávala do pořádku. Pole jezdců se tak sjelo a čekalo se, zda se ještě před vypršením hodinového limitu začne závodit. Vyšlo to akorát na jedno kolo. Nagy s Barešem vyhráli clubsporty Bronislav Formánek to tentokrát zvládl bezchybně a dojel si pro letošní už třetí prvenství. „S výkonem v tomto závodě jsem spokojený. Byl to hezký boj a tím, že přibylo kontaktů i zajímavý z pohledu diváků. Ve druhé části jsem si takticky počkal a pak jsem Josefa Kollera čistě podjel a šel do vedení“, řekl Bronislav Formánek z týmu Mičánek Motorsport. Josef Koller v šikaně na začátku posledního kola dostal hodiny a klesl z druhého na sedmé místo. „Neodhadl jsem dobře situaci při nájezdu do šikany. Věřil jsem, že se dostanu před soupeře, ale on mi vyvezl ven a já skončil v hodinách“, řekl Josef Koller. Štěstí se tak konečně usmálo na sympatickou litevskou závodnici, která se dostala na druhé místo. Třetí skončil Norbert Nagy. S Radkem Barešem tak vyhráli třídu clubsportů.
„Auto v tomto druhém závodě fungovalo velmi dobře. Po safety caru jsem se dostal přes polského závodníka a dojel si pro třetí místo i prvenství v clubsportech“, řekl Norbert Nagy, který byl v cíli o šest desetinek rychlejší než Marcinkiewicz. Pátý skončil Tom Kolinger jr., který si tak zajistil bronzový stupínek mezi clubsporty. Na stupních vítězů mezi supersporty stál i celkově šestý Ján Raška. „S premiérou jsem pochopitelně hodně spokojený“, řekl slovenský pilot.
Výsledky –European R-cup (2. podnik, Most) 2.závod – absolutní pořadí: 1. Formánek 1:00:12,170 (33 kol), 2. Stalová, Forman (LIT, CZ, Geus racing) -2,618, 3. Nagy, Bareš -9,095, 4. Marcinkiewicz -9,601, 5. Tom Kolinger ml. (Geus racing) -9,988, 6. Raška -12,273 pořadí ve třídě supersport: 1. Formánek, 2. Stalová, Forman, 3. Raška, pořadí ve třídě clubsport: 1. Nagy, Bareš, 2. Marcinkiewicz, 3. T. Kolinger jr.
PR
|
Fotogalerie: Jarní okruhy v Mostě, foto Miloš Jenčík
|
|
|
|