Velmi úspěšné jaro 2011 jezdců týmu MICHL MOTORSPORT 21.6.2011 21:30 - tisková zpráva
MICHL MOTORSPORT a začátek sezóny 2011 kuvarsitwatch.cz
Závodní automobilová sezóna 2011 je v plném proudu a tak je čas na krátkou rekapitulaci toho, jak vypadal její začátek pro tým MICHL MOTORSPORT.
Prvním závodem byl dvouapůlkilometrový vrchařský sprint pořádaný na začátku dubna na trati brněnského okruhu, se startem v jeho nejnižším místě. Tentokrát účastníky nepřivítal sníh a mráz, jak se stalo málem tradicí, ale krásné slunečné počasí. Josef Michl tady 10. dubna 2011 poprvé představil žluté Porsche 911S, s nímž absolvuje letošní sezónu v českých i evropských závodech do vrchu. V obou závodech své kategorie 1, skupiny do 2000ccm (neboli C1A5) zde zvítězil. Stejně úspěšný byl i Dan Michl se svým černožlutým vozem Opel Michl 2.8 - také dvakrát zvítězil, a to ve skupině E1, kde stejně jako v předcházejících sezónách bude bojovat o evropské i domácí body. Sezónu 2011 tedy MICHL MOTORSPORT zahájil úspěšně.
Do nové sezóny po vrchařích na brněnském okruhu vykročili i okruhoví závodníci a ani tady nechyběl Dan Michl - v desetikolovém sprintu vybojoval mezi jezdci divize 4 ve třídě do 3500 ccm za volantem vozu Opel Michl 2.8 zlato a připsal si tak první vítězné body i do domácího okruhového šampionátu. Tentýž první květnový víkend strávil Josef Michl v Rakousku, kde se žlutým Porsche 911S zvítězil ve své kategorii C1A5 pro změnu v závodě Mistrovství Evropy v závodech historických automobilů do vrchu.
Druhý květnový víkend si pak oba jezdci užili v Lubembursku - zdejší automobiloví nadšenci požádali oba Michly o účast na závodě v Eschdorfu a tak se četní diváci mohli potěšit pohledem na loňskou sestavu vozů - Opel Michl 2.8 a Škoda 130RS. Josef i Dan dostáli své pověsti a zvítězili ve svých třídách, tentokrát bez zisku bodů.
O body se bojovalo o pár týdnů později - na konci května v jednadvaceti zatáčkách známé trati v Ústí nad Orlicí. Sešla se zde bohatá konkurence, protože kromě republikového mistrovství Ústecká 21 hostila i zájemce o evropský historický titul, jezdce Evropského Poháru a Challenge a rakouské a slovenské závodníky. Po sobotním propršeném dni, kdy Josef Michl, tentokrát opět za volantem Porsche 911S, i Dan Michl s černým Oplem Michl 2.8 zvítězili v republikových závodech, nastala slunečná neděle. Danovi se podařilo zopakovat sobotní úspěch a opět vyhrál, tentokrát i v závodě započítávaném do Evropského Poháru. Josef Michl po sobotních potížích s vozem musel přenechat první místo Lubomíru Vackovi a odvezl si tak "pouze" body za stříbrnou pozici v hodnocení Mistrovství Evropy.
Jezdci týmu MICHL MOTORSPORT se na závodních tratích střídavě scházejí a rozcházejí, a víkend 4.- 5. června patřil mezi ty schizofrenní. Josef Michl se vydal do německého městečka Trevíru aka Trieru nedaleko lucemburských hranic, kde na známé trati získal opět další vítězné body do seriálu Mistrovství Evropy. Dan Michl vyrazil na opačnou stranu, do Itálie, kde na trati Verzegnis - Sella Chianzutan bojoval s více než stovkou nejen italských konkurentů. V tradičně fanoušky nabitém italském prostředí dokázal porazit všechny kapotované vozy a odvezl si opět plný počet bodů do Evropského Poháru.
Na zatím posledním závodě, kterým bylo Ecce Homo ve Šternberku, se opět oba jezdci sešli. Oblíbená moravská osmikilometrová trať jako obvykle také letos hostila nejen závod českého republikového šampionátu, ale i zájemce o body do evropských mistrovství. Startovní listina byla tedy nabitá zvučnými jmény. O to více potěší konečný výsledek nedělního závodu, na kterém měl nemalý podíl déšť - Dan Michl totiž se svým vozem Opel Michl 2.8 dokázal vybojovat kromě vítězství ve skupině E1 také druhé místo v absolutním pořadí za nejrychlejším mužem Evropy Simonem Faggiolim s Osellou. Ani Josef Michl s historickým žlutým krasavcem Porsche 911S se v konkurenci neztratil a zvítězil ve své skupině.
Po dvou závodních měsících je tedy bilance týmu MICHL MOTORSPORT veskrze úspěšná - oba jezdci si drží první příčky v šampionátech, do nichž bodují. Držíme palce, aby tomu tak bylo i nadále.
Jana Michlová
|