První testování nového motoru C13 bylo úspěšné 5.7.2011 20:50 - tisková zpráva
První testování C13
O tom, že má Markova Tatra nový lehčí motor C13 se už psalo, o tom co ten motor umí se jel Czech Dakar Team přesvědčit nejprve na polygon do Kopřivnice a druhý den na Slovensko do vojenského prostoru.
„To auto se chová úplně jinak, než předtím. Ještě jsem nejel v ničem podobném.“ říká Marek s jiskrami v očích a překvapením, jak autíčko sviští. Samozřejmě je jasné, že když se do závodního auta vloží nový motor, nestane se zázrak a vše šlape jako pověstné švýcarské hodinky, ale může se tomu lecos podobat.
„Náš motor v autě sedí, udělali jsme dost změn, které by měly přispět k lepším výsledkům, testovali jsme na Slovensku a i na polygonu v Kopřivnici a teď už jen odškrtáváme ze seznamu splněné úkoly, které jsme při testování po objevení chyb zaznamenali. Seznam se zmenšuje, ale určitě se ještě zítra bude na dílně kouřit nejen z nastartované Tatrovky, ale i ze všech co se na ni všemi silami podílí.“ dodává Marek, majitel Czech Dakar Teamu.
Pokud se na speciál zaměříme a shrneme, co vše na něm bylo od února, kdy se vyzvedl z francouzského přístavu, provedeno, je to pořádný kus práce. Nová kabina, lamináty, motor, ale jak se shodují všichni mechanici, nejhorší jsou ty vícepráce kolem, bez kterých to nejde a odbýt se nedají, čas nad nimi strávený je velmi cenný. Vizuálně je zelená Tatrovka také vylepšená má křídla, prvek, který vyřešil umístění zadních světel a pomůže i se samotnou dynamikou auta.
Premiéra, tak by se dalo nazvat naše putování do největšího státu světa. Ani jeden z nás ještě na Silk Way Rally nebyl. O to více jsme plni očekávání a těšíme se na tu putovačku, která nás už za pár dní čeká. Každý z nás má své představy, které končí stejným happy endem, a sice projet cílem. Snad se nám to po všech smůlách z letošního Dakaru podaří.
Czech Dakar Team
http://www.czechdakar.cz/
Představení Hedvábné stezky 2011 V pondělí vyrážíme na Hedvábnou stezku. Z členů našich posádek v Rusku na Silk Way ještě nikdo nebyl a jsme opravdu plni očekávání.
Během sedmi dnů závodu mezi Moskvou a Soči (asi 4,000 km, 2.485 mil), nás čekají stepi, poušť Kalmykia. Konec bude na pobřeží Černého moře. Organizátoři slibují trasu různorodým terénem. Dokonce úseky, na které ještě nevkročila lidská noha. Což budí hrůzu a respekt.
Denně můžete sledovat sestřih uplynulé etapy na ČT4 Sport.
Představení posádek CDT:
Závodní Tatra 308
Marek Spáčil – řidič
Radim Kaplánek – co-pilot
Jan Vodrhánek – navigátor
Závodní Tatra 472
Zdeněk Zbranek – řidič
Jiří Surý – řidič, mechanik
Jan Lašák – řidič, mechanik
Libuše Šodková – fotograf, novinář
|