Z prvního místa na roštu zítra Biaggi, Smrž ze druhé řady. 10.7.2011 00:22 - Jirka Navrkal
V dnešním programu se rozhodovalo o startovních pozicích pro zítřejší závody ale rozdělovaly se i první poháry.
Supersport
Druhý volný trénink absolvovalo sedmatřicet jezdců z nichž tentokrát dosáhl nejrychlejšího času 2:03,918 min. Fabien Foret z Francie na Hondě CBR600RR. O 148 tisícin sekundy za ním zaostal španělský jezdec David Salomon na Kawasaki ZX-6R a na motocyklu stejné značky obsadil třetí místo Massimo Roccoli z Itálie. Radost udělal českým příznivcům Patrik Vostárek, když na motocyklu honda dosáhl časem 2:04,817 min. na krásnou šestou příčku. Druhý náš jezdec Ondra Ježek, se svoji hondou dosáhl sedmnáctý čas.
Druhý kvalifikační trénink supersportů vynesl do čela 37 členného startovního pole Francouze Fabiena Foreta, jeho nejrychlejší čas byl 2:03,548 min. Z našich jezdců se lépe dařilo Ondřeji Ježkovi, který se za páteční čas 2:06,181 min. umístil na čtrnáctém místě. Patrik Vostárek si v sobotu polepšil, ale čas 2:06,744 min. mu vynesl pouze sedmnáctou příčku na startovním roštu.
Superbike
Ke svému druhému kvalifikačnímu tréninku nastoupilo dvacetdva jezdců třídy superbike. Po třičtvrtě hodiny trvajícím tréninku nedošlo na první třech místech k časovému posunu a tak pořadí zůstalo takové, jaké bylo po včerejší kvalifikaci – první Checa, druhý Smrž a třetí Melandri. Zrychlení se dočkal Max Biaggi, který se posunul na čtvrtou příčku a z osmého se dostal na páté místo Fabrizio. Velký skok zaznamenal Haga, který se dostal ze třinácté pozice na sedmou. Ještě několik jezdců se v této jízdě zlepšilo, ale nemělo to nějaký zvláštní posun ve výsledkových listinách.
Odpolední program zahájil druhý volný trénink jezdců třídy superbike. Prvenství získal irský jezdec Eugene Laverty na yamaze, když dosáhl času 2:00,198 min. Jakub Smrž v tomto tréninku více testoval a tak zajel až dvanáctý nejrychlejší čas.
Následně však začala nejdůležitější část, kdy 16 nejrychlejších jezdců z kvalifikačních tréninků se utkalo v první části Superpole. Z něho postoupila dvanáctka do druhého kola Superpole. V tom prvním byl nejrychlejší Marco Melandri – 1:59,379 min., za druhým Checou skončil Smrž časem 1:59,562 min. Ve druhém Superpole zajel nejrychleji Checa – 1:58,930 min. a Smrž byl pátý za čas 1:59,244 min. V závěrečné třetí části – TISSOT – Superpole 3, které rozhodlo o postavení na startovacím roštu zítřejšího závodu, získal prvenství desetinásobný vítěz brněnského závodu, Max Biggi, který docílil času 1:58,580 min. (loni druhý časem 1:58,852 min.). Vedle Biaggiho se do první řady postaví Melandri, Checa a Laverty. Kuba Smrž se díky pátému času - 1:59,541 min. zařadí do druhé řady hned za Biaggiho.
Superstock 600
Poslední díl dopoledního tréninkové cyklu patřil druhé kvalifikační jízdě evropského mistrovství třídy superstock 600. V té zazářil Ital Dino Lombardi , který na stroji Yamaha YZF R6 zajel čas 2:08,167 min., který ho posunul po dvou odjetých trénincích na čelo. Se ztrátou 74 tisícin sekundy skončil druhý americký jezdec Joshua Day na Kawasaki ZX-6R. Na stroji téže značky skončil třetí Christian Gamarino a čtveřici v první řadě na startu závodu doplní španělský jezdec Perez Nacho Calero na yamaze.
Jediným sobotním závodem byla třída evropského šampionátu superstock 600. Na start se postavilo 26 jezdců jímž již v tréninku vévodil Ital Dino Lombardi na yamaze. Ten se dosta do čela ihned po startu závodu a tuto pozici v průběhu 10 kolového závodu nikomu nepřepustil. Výborný start měl také Gauthier Duwelz z Belgie, který se šikovně protáhl z pátého místa na druhou pozici. Tu však musel přenechat Američanovi Joshuovi Dayovi a v posledním kole ho předjel slovenský jezdec Tomáš Krejčí, který tak získal třetí místo na stupních vítězů.
Superstock 1000
Také tato třída absolvovala druhé tréninkové testy. O tom, že se na pole position postaví Ital Danilo Petrucci, který dosáhl nejlepšího času – 2:03,617 min. Jediný náš zástupce, brněnský jezdec Michal Šembera na BMW zajel čas 2:05,963 min. (páteční trénink) a to mu stačilo na dvaadvacáté místo na start zítřjšího závodu.
pro www.car.cz - Jaromír Navrkal
foto : Jiří Navrkal
|