Sports Car Challenge: Barth a Rüffer vedou své divize po třech závodních víkendech 20.7.2011 17:26 - Vladimír Rožánek
Celkem šest závodních jízd již letos absolvovali jezdci Sports Car Challenge, která dává prostor jezdcům prototypů. Po italské Franciacotě se další dva závodní víkendy konaly v Německu na tratích Hockenheimring a Nürnburgring. Sven Barth a Thomas Rüffer si začím počínají nejlépe a vedou pořadí ve svých divizích.
Při prvních jízdách na okruhu blízko italského Bergama zvítězil trochu překvapivě Sven Barth na PRC Audi turbo. Jeho výborné výsledky pokračovaly také na dalším podniku v Hockenheimu, kde opět zvítězil a usadil se v čele divize jedna. Druhý na Hockenheimu dojel do cíle Ital Mauro Barisone s Lucchini BMW a bronz si odvezl Němec Pfeiffer na PRC BMW. Thorsten Rüffer kraloval divizi druhé, určené CN vozům do 2000ccm3. Připsal si tak pěkný bodový zisk. Za ním skončil v klasifikaci na Hockenheimringu Rakušan Bickel na PRC Honda a z třetího místa se radoval Gehard Münch s Normou Honda. Růžky začal vystrkovat Uwe Burg, který s Ligierem Honda skončil čtvrtý. V divizi 3 pro GT vozy nikdo nestartoval a závody se přesunuly jen o kousek dál do Německa na okruh Nürnburgring.
Závody u Norimberka začala pro třicetiletého Bartha skvěle, když opět zvítězil v tréninkových jízdách, ovšem jen s náskokem 3,3 sekundy. Byla to trochu sázka do loterie, protože chvílemi pršelo a tak se na vozech objevily i mokré pneumatiky. Barth i přes nepřízeň počasí vyhrál, i když konstatoval, že to s jeho brzdami nebylo jednoduché. Proto se prvního celkového vítězství letos dočkal Thorsten Rüffer s dvoulitrovým autem!!
Je to od roku 2007 zatím poslední celkové vítězství dvoulitrového monopostu ve Sports Car Challenge. V roce 2007 ho předvedl při finále SCC Francouz Yvan Haberkorn s Normou Honda CN. Barth tak vyhrál letos už potřetí divizi a Rüffer mu body nesebral. Brzdové problémy mu zabránili Rüffera překonat. Jak po závodě řekl Barth ,, Nehodlal jsem nic riskovat a Rüffera nechal jet, chtěl jsem závod dokončit,, Druhý skončil v divizi jedna Andeas Fiedler a třetí Siegmar Pfeifer. Oba jezdci závod odjeli s PRC BMW. Čtvrtý skončil Rudel s PRC Ford a pátý Hubert Jouhsen na PRC BMW. Ostrý souboj ve druhé jízdě sváděli Fiedler a Rüffer. Nakonec po velkém boji zvítězil Fiedler a připsal si letošní první vítězství v seriálu SCC. Od druhého Rüffera ho dělilo v cíli jen 2,3 sekundy a to Rüffer startoval s dvoulitrem. Za ním pak v divizi dojeli Pfeifer, Rudel a Jouhsen. Barth cílem projel jen symbolicky, protože mu odešlo turbo.
Divize druhá byla opět lépe obsazená, než silnější prototypy. Gerhard Münch měl dobře našlápnuto, ovšem svou šanci probrzdil na začátku závodu při souboji s Fiedlerem a Pfeiferem. Vítězství si tak připsal opět Rüffer, před Bicklem a Burgem. Čtvrtý skončil Carlo Bermes, nováček v týmu Hoffman s PRC Honda a objevil se i další nováček Rupprechter s Ligierem Honda z Rakouska.
Druhá jízda opět patřila Rüfferovi a definitivně se tak usadil v čele divize 2. Druhý skončil Němec Münch a třetí Bickel, kterého musel až v závěru závodu přepustit před sebe Carlo Bermes, když měl problémy s pneumatikami. I přes to vyzdvihl perfektně připravený vůz od stáje Hoffmann Racing.
Poslední skončil Willy Pffeifer s Ligierem Honda, tento vůz se tak stal nedílnou součástí závodů Sports Car Challenge, které bohužel letos na našich okruzích neuvidíme a jezdce čeká ještě Redbullring, Dijon, Monza a znovu finále na Hockenheimringu.
Pořadí SCC po šesti jízdách:
Divize 1:
Sven Barth (D) – PRC Audi Turbo – 91
Andreas Fiedler (D) -PRC BMW – 62,5
Siegmar Pfeifer (D) – PRC BMW – 43,5
Mauro Barisone (I) – Lucchini BMW – 24
Thomas Rudel (D) – PRC Ford – 20
Divize 2:
Thorsten Rüffer (D) – Norma Honda – 100,5
Sandro Bickel (A) – PRC Honda – 69
Uwe Burk (D)- Ligier Honda – 55
Gerhard Münch (D) – Norma Honda – 44,5
Hans Ch. Behler (D) – Radical SR3 – 36,5
Další závod SCC uvidí diváci na okruhu RedBullring v Rakousku.
Vláďa Rožánek
Sports Car Challenge
foto Patrik Holzer
|