Interserii na Hockenheimu dominoval Randlshofer 21.7.2011 19:14 - Vladimír Rožánek
Mostečtí diváci dobře znají název Interserie, která se jezdí na mosteckém autodromu již od roku 1983, ale v Mostě se dříve objevila i na starém okruhu. To ještě Interserii kralovaly monstra Can-Am ze stejnojmenného amerického seriálu. Novodobá Interserie dostala zcela jiný charakter, když se v ní začaly objevovat přestavěné formulové vozy z F1, F3000, Indy Car, či F3. Rok 1999 podobu Interserie změnil a dnešní její dnešní tvář dává prostor jezdcům formulových vozů a prototypů, rozdělených do čtyř kategorií.
Ne náhodou jezdí v Interserii Dallara Nissan, formule F3, nebo i dvoulitrové formulky Renault. Z českých jezdců, kteří okusili Interserii nesmíme opomenout jména Miran Velkoborský, legendárního Miroslava Adámka, Vlasto Matouše, Nerada a v nedávné minulosti zasáhli do dění v Interserii velmi dobře také Glogar a mostecký Michal Dolák s prototypem PRC Ford Cosworth F1. Mezi přední jezdce Interserie letošní můžeme zařadit matadora Petera Milavce z Rakouska, který několikrát překonal se svou Lolou F3000 rekord mosteckého autodromu, či jeho rakouského kolegu Randlshofera, který zatím letošní pořadí vede.
Třetí letošní závodní víkend se konal na okruhu Hockenheimring v Německu, kde se představila Interserie již podruhé, ale ještě se tam také dvakrát vrátí. Randlshofer s Dallarou Nissan dominoval oběma jízdám zcela suverénně a získal tak první místo v celkové klasifikaci první divize nejsilnějších strojů. Jeho největší soupeř Milavec, který se na začátku sezóny objevil s Panozem ze seriálu ChampCar, si tentokráte nechal své rychlé nádobíčko doma a na německý okruh přivezl dobře připravený prototyp Pilbeam Honda ze stáje Zele Racing, která tak vlastní již pěknou řadu náčíní vhodného pro závody Interserie. Druhé místo v první jízdě na Hockenheimringu ukořistil slovenský jezdec Tomáš Jung s Dallarou Opel F3 a získal tak plný bodový příděl dvanácti bodů do své divize 2, určené dvoulitrovým formulím. Třetí místo v celkové klasifikaci první jízdy obsadil méně známí Ital Maurozio Copetti na Dallara Honda F3. Hned za ním skončil vítěz divize čtyři prototypových vozů Rakušan Peter Milavec na Pilbeam Honda CN.
Druhou jízdu opět vyhrál Rakušan Randlshofer, ale trošku zabrat mu dal další Ital ve startovním poli Antonio Pellegrino s formulí Masters. Třetí opět skončil Copetti, když porazil Kellera, Bertsche i Conrada. Tomáš Jung musel druhý závod vynechat, když do jejich stanu vletěl cestovní vůz, díky bohu se nic vážného nestalo. Mezi prototypy ve čtvrté divizi vládl Thomas Conrad, který startoval se zcela novým prototypem Conrad Renault s dvoulitrovým motorem. Ten však má za sebou jen málo najetých kilometrů, a tak je jistě co zlepšovat do dalších závodů, které letos uvidíme dvakrát v srpnu na severočeském autodromu. Jeho druhé dějství plánují promotéři na Czech Truck Prix, kde se po boku kamiónů budou těšit velké show. Dr. Ulrich Drechsler musel bohužel pro druhou jízdu Interserie svůj prototyp odstavit pro závadu na tlaku oleje.
Výsledky Interserie Hockenheimring II:
1.jízda:
Peter Randlshofer (A) – Dallara Nissan
Tomáš Jung (SK) – Dallara Opel F3
Maurizio Copetti (I) – Dallara Honda F3
Peter Milavec (A) – Pilbeam Honda CN
Thomas Keller (D) – formula Renault 2,0
Hartmut Bertsch (D) – formula Renault 2,0
2.jízda:
Peter Randlshofer (A) – Dallara Nissan
Antonio Pellegrino (I) – formula Masters
Maurizio Copetti (I) – Dallara Honda F3
Thomas Keller (D) – formula Renault 2,0
Hartmut Bertsch (D) – formula Renault 2,0
Thomas Conrad (D) – Conradproto Renault 2.0
Vláďa Rožánek
Interserie Sprint Challenge 2011
foto Rolf Schindler
|