Slavkov viděl premiérové vítězství Drahoslava Šuberta 1.8.2011 23:30 - Jirka Navrkal
Po téměř dvouměsíční přestávce se vrátil seriál Liqui Moly Berg Cupu 2011 na české tratě.Dějištěm dalšího, již sedmého závodního víkendu, byl premiérový ročník Slavkovských serpentin ve Slavkově u Brna. Na trati dlouhé 2200 metrů změřila síly téměř stovka závodníků z České republiky Slovenska, Polska , Maďarska a Francie.. Ve startovním poli nechybělo ani sedm jezdců Liqui Moly Komvet Racingu v čele s vedoucím jezdcem absolutní klasifikace Davidem Komárkem na Normě M20F.
Letošní suverén David Komárek odjížděl do Slavkova s nejvyššími cíli, ale již po prohlídce tratě bylo jasné, že díky parametrům může nepříznivě ovlivnit závod počasí , které dle předpovědi meteorologů nevěstilo nic dobrého. Již od samého začátku sobotních tréninkových jízd zajížděl David Komárek absolutně nejrychlejší časy a všem dokazoval, že na suché trati letos nemá konkurenta, což zúročil i ve dvou závodních jízdách sobotního programu a stal se suverénním vítězem před Alešem Mlejnkem na formuli Opel Lotus a Michalem Novickým na Reynardu 032.
Nedělní závod , který se skládal z jedné tréninkové a třech závodních jízd z nichž se do konečného hodnocení započítávaly dva nejlepší časy. Počasí skutečně závod ovlivnilo a poprvé v letošní sezóně nebyl v kolonce vítěz závodu – David Komárek , ale týmový kolega Liqui Moly Komvet Racingu, Drahoslav Šubert na Mitsubishi Lancer EVO IX startující ve třídě S1 nad 2000 ccm, který profitoval jízdamy , které odjel na suché trati a stal se tak historicky poprvé absolutním vítězem. David Komárek s Normou M20F obsadil v součtu dvou nejlepších časů druhé místo , když po druhé jízdě , kterou skupina závodních speciálů absolvovala za deště, figuroval až na 25. místě. Diky lepšímu času ze třetí jízdy , která proběhla již na částečně osychající trati se součtem časů vyhoupl na konečné druhé místo. Třetí místo obsadil taktéž jezdec , který měl štěstí a obě závodní jízdy odjel na suchu , Radek Šťastný na Subaru Impreza STi.
Štěstí se tentokrát otočilo zády k dalšímu jezdci Liqui Moly Komvet Racingu, Marku Rybníčkovi.. V sobotu závod nedokončil pro poruchu převodovky těsně před cílem první jízdy. Ačkoliv se mechanici snažili, seč jim síly stačili, poškozenou převodovku vyměnit nestihli v časovém limitu a Marek Rybníček nenastoupil na start druhé jízdy a ze závodu odstoupil. V neděli po slibné kvalifikaci , kde auto fungovalo na sto procent , pozlobilo v první závodní jízdě v horní části tratě turbo u jeho Mitsubishi Eclipse a byla z toho ztráta za níž byl klasifikován na 67. místě. Díky dešti a mokré trati , měl Marek jen málo šance ke zlepšení svého času a nakonec obsadil v součtu 27. místo a ze Slavkova odjížděl bez bodového zisku do celkové klasifikace Liqui Moly Berg Cupu 2011. Podobný smolný víkend měl tentokrát i Vojtěch Staněk, startující s Peugeotem 106 Maxi ve třídě E1 do 1600 ccm. V sobotu obsadil páté místo ve třídě a na druhý den pro poruchu musel ze závodu odstoupit.
To se nedá naopak říct o dalších týmových jezdcích Martinu Zemanovi na Mitsubishi Lancer EVO VI , který v sobotu obsadil čtvrté místo celkově a v nedělním polozmoklém závodě obsadil příčku osmou a Jiřím Špalkovi na Mitshubishi Lancer WRC 05 , který skončil v sobotním závodě na pátém místě a v nedělním závodě na místě sedmém. . Tomáš Miniberger na Mitsubishi Lancer EVO VIII obsadil v sobotu čtvrtou příčku, v neděli po drobném zaváhání pak osmé místo.
Ještě tři závodní víkendy zbývají do konce seriálu Liqui Moly Berg Cup 2011. Vše nasvědčuje tomu, že by již v příštím dvoj závodě, který se koná na zkrácené trati Ecce Homo ve Šternberku již o tomto víkendu, by mohl získat premiérové absolutní vítězství v seriálu David Komárek, který má před svými pronásledovateli již více jak stošedesáti bodový náskok. Avšak o druhé a další místa bude zcela určitě úporný boj až do posledního závodu na trati Divácké 13 v polovině září.
TZ Ligui Moly Komvet Racing
|