V Mostě se v neděli závodilo na mokru 8.8.2011 17:51 - Vladimír Rožánek
Po krátkých desetiminutových zahřívacích kolech, při který mechanici doladili poslední změny se na startovním roštu seřadily Historické formulové vozy Haigo, které měly na programu svůj první nedělní závod. První jezdec, který projel cílovou páskou byl Nils-Holger Wilms pronásledovaný Falkem Schwarzem a Henrikem Opitzem. Následujícím závodem dne, byly také z kategorie historických, cestovní vozy Haigo. Místo se zlatým odleskem vybojoval Marcus Gesell, stříbrná příčka patřila Jensi-Uwe Fisherovi a na bronzovou vystoupal Dominic Georg.
Do svého prvního nedělního závodu odstartovaly také vozy Škoda Octavia společně s vozy Renault Clio. I když se jede jeden závod, tak se obě kategorie hodnotí odděleně. V závodě vozů Škoda Octavia se na prvním místě umístil Tomáš Pekař, druhý dojel Patrik Nemec a na třetím místě Radek Bareš. U vozů Renault Clio bylo pořadí následovné, zvítězil Miroslav Horňák před druhým Andreasem Stuckim a třetím Janem Kisielem.
Dopolední závodní program uzavřeli jezdci oblíbené Interserie. Vytrvalý déšť poprvé ukázal svou velkou sílu a závod Interserie musel být přerušen po pěti projetých kolech. I přes nízký počet odjetých kol se uskutečnilo vyhlášení vítězů. Oproti sobotnímu závodu, došlo ve všech kubaturách ke změně pořadí. Kubaturu Formule Renault vyhrál Kurt Böhlen, za ním dojel Thomas Aregger a jako třetí Thomas Amweg. Ve třídě Formel 3 vyhrál tak jako v sobotním závodě Sandro Zeller, druhý muž závodu byl Dominik Kocher a třetí Florian Schnitzenbaumer. V poslední kubatuře Formel V zvítězil opět suverénním výkonem Tomas Jung, druhé místo vybojoval o 0,189 vteřin Dirk Kornmeyer před třetím Henrikem Stillem
Po polední přestávce se vytrvalý déšť rozloučil s mosteckým autodromem a tím jakoby odstartoval závod Divize 4 ve sprintu jehož součástí je i Česká trofej. Jak už jistě motorističtí fanoušci vědí, tak klání Divize 4 je rozděleno do třech kubatur. Pořadí v prvním a druhém závodě od sebe lišila pouze změna jednoho jména. V nejslabší kubatuře Divize 4 do 2000 ccm zvítězil Vladimír Vitver, který všechny své soupeře předjel o jedno kolo, druhý dojel Fantišek Došek, třetí Tomáš Kusý. Kubaturu do 3500 ccm opět ovládl Marek Fried, před slovenským jezdcem Zdenko Baranem a třetím Marcelem Kusínem. V nejsilnější třídě nad 3500 ccm byl opět naprosto suverénní Tomáš Kostka, druhý závod dokončil Michal Matějovský a jako třetí Jan Šťovíček. Českou trofej v kubatuře do 2000 ccm obhájil František Došek, druhý dojel Petr Mužík a na třetím místě Vladimír Ostaševski junior. Kubatura do 3500 ccm, byla naprosto totožná jako mistrovské klání. V třídě nad 3500 litru zvítězil Jan Šťovíček, druhé místo získal Dennis Waszek a třetí Jakub Kubas.
Cestovní vozy Divize 4 vystřídaly na startovní roštu formulové vozy Divize 3 v rámci které se jede jak Česká trofej tak závody Formel Lista Junior. Mistrovství Divize 3 mělo naprosto stejné pořadí jako souboje o Českou trofej. Pohár s číslem jedna si odnesl Tomáš Chabr junior, s číslem dvě Petr Trnka a s číslem tři jediná žena celého seriálu Gabriela Jílková. Závod Formel Lista Junior vyhrál opět Philipp Ellis, který byl rychlejší než druhý Jan Schwitter a třetí Kris Richard.
Do svého druhého nedělní závodu odstartovaly s nostalgií obdivované historické formulové a poté cestovní vozy Haigo. V kategorii formulových vozů zvítězil Klaus Tanzmann, na druhém místě dojel Nils-Holger Wilms a na třetím místě Silvio Keilig. V kategorii historických cestovních vozů patří první příčka Kai-Uwe Rossnerovi, druhá Norbertovi Hauptovi a třetí Dominicovi Georgovi.
Posledním závodem tohoto víkendu byly souboje vozů Škoda Octavia a Renault Clio. U vozů Škoda Octavia došlo pouze k jedné změně oproti rannímu závodu a to na třetí pozici. První místo obhájil Tomáš Pekař, druhé místo Patrik Nemec a na již zmiňovaném třetím místě se umístil Petr Fulín. V závodě vozů Renault Clio zvítězil polský zástupce Jan Kisiel, druhé místo vybojoval Miroslav Horňák a třetí Reto Wuest. I přes vytrvalý déšť, který se snažil narušit závody a bohužel se mu to i na chvilku povedlo, byla atmosféra výborná a výkony jezdců ještě lepší. Závěrečným shrnutím, můžeme říct, že se zahřívací víkend před Renault Trucks – Czech Truck Prix 2011 povedl.
Text: O. Hertl
foto: V. Rožánek
|