Japonsko 2004: Ford po prvním dni čtvrtý a šestý tisková zpráva
Japonská rallye (3. – 5. 9. 2004)
Tisková zpráva
Po úvodní etapě Japonské rally patří posádkám týmu BP-Ford World Rally Team s vozy Ford Focus RS WRC čtvrté a šesté místo. Lépe z obou dvojic dopadli Markko Märtin a Michael Park, François Duval a Philippe Droeven figurují zatím dvě místa za nimi.
Pro obě posádky to byl frustrující den. Ani jedna z nich se nemohla plně spolehnout na své nové rozpisy tratí, vedoucích lesy regionu Tokachi, na nejsevernějším ostrově Japonska, Hokaido. K těmto nesnázím se ještě přidala nutnost času na sladění se s náhradním spolujezdcem v případě Francoise a nespokojenost se změnou v nastavení vozu v případě Markka.
Dnešní etapa se jela pod modrou oblohou za slunečního svitu a zahrnovala dva průjezdy čtveřicí rychlostních zkoušek. Závěrem dne byla divácká supererzeta na kraji města Obihiro. Celkem dnes jezdci absolvovali 150,58 ostrých kilometrů.
Ani jeden z předních jezdců nikdy v minulosti na úzkých a rychlých tratích nestartoval. Všichni tedy netrpělivě očekávali, co zajímavého první den japonské soutěže přinese. Märtin s Parkem dojeli s Focusem WRC v barvách Castrolu čtvrtí i přesto, že stále upravovali své poznámky.
„Naše rozpisy byly hrozné a Beef (Michael Park) strávil 50% času jejich čtením a druhých 50% jejich úpravou,“ říká 28-ti letý Estonec. „Na třetí rychlostní zkoušce jsme měli například napsanou zatáčku s průjezdem na pětku a nebylo to tam více než na trojku! Docela mě to vyděsilo a raději jsem trochu zvolnil. Neměli jsme důvěru k příkopům kolem cest a nemohli jsme jet příliš ze široka, ani si zkracovat zatáčky.“
Märtin si změnil v poledním servisu nastavení tlumičů, ale s touto úpravou nebyl později vůbec spokojený. Přesto skončil čtvrtý, 5,1 sekundy před Carlosem Sainzem.
"Zkusili jsme jiné nastavení, ale to se ukázalo jako špatné rozhodnutí,“ říká. „První odpolední zkouška nebyla vůbec jednoduchá a tak jsme si nastavení sami vrátili na původní hodnoty a pak už to šlo. Na druhé průjezdy byly naše rozpisy mnohem lepší, ale stále tomu něco chybělo. Nevím přesně co, ale zítra musíme být rychlejší.“
Týmoví kolegové Duval a Droeven věděli, že je čeká těžký den. Droeven nahradil na poslední chvíli stabilního spolujezdce Stéphana Prévota, který se musel z rodinných důvodů vrátit do Belgie. Nová dvojice by bývala potřebovala více času, aby si na sebe zvykla. Také oni měli navíc problémy s rozpisy. Přesto se stále pohybovali na šestém místě, které si udrželi až do cíle.
"Můj rozpis byl příliš optimistický,“ říká Duval. „Kdybych jel tempem, které jsem nasadil během prvních dvou rychlostních zkoušek, brzy bych skončil mimo trať. Bylo to příliš riskantní a raději jsem zpomalil. Měl jsem velké problémy hned v první zatáčce první erzety. Nevím přesně, co se stalo, ale byla to opravdu horká chvilka!“
„Celkově to ale pro nás byl docela dobrý den, myslím,“ pokračuje. „Odpoledne byly rozpisy lepší, ale celý den nás provázela mírná nedotáčivost vozu. Tratě se mi obecně moc nelíbí, protože jsou příliš úzké. V kombinaci s ne zrovna nejlepšími rozpisy mi to na sebedůvěře nepřidává. Jel jsem tak na 90%, protože kdybych jel jen o málo více, bylo by to nebezpečné.“
Jediným Duvalovým problémem během odpoledne byl kámen, o který na RZ7 poškodil ráfek. Kvůli následným vibracím musel na přejezdu k RZ8 měnit kolo.
Pořadí po první etapě:
1. SOLBERG, Peter Subaru Impreza WRC 1.30.35.1 2. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 1.30.47.8 3. GRONHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 1.30.52.9 4. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.31.36.8 5. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 1.31.41.9 6. DUVAL, François Ford Focus WRC 1.32.00.8 7. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 1.32.29.1 8. ROVANPERA, Harri Peugeot 307 WRC 1.33.54.3 9. WARMBOLD, Antony Ford Focus WRC 1.37.22.7 10. ARAI, Toshiro Subaru Impreza gr N 1.38.06.8
tiwsk info
Martin Linhart,
|