Japonsko 2004-pá: Marcus na provizorních stupních vítězů tisková zpráva
Japonská rallye (3. – 5. 9. 2004)
Pilot týmu Peugeot Marcus Grönholm je po úvodní etapě Japonské rallye na třetím místě, jen 17,8 sekundy za vedoucím mužem soutěže. Jeho týmový kolega Harri Rovanperä zakončil první den na osmé pozici. Během celé etapy měl velké problémy s převodovkou.
Japonsko bylo letos do seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích zařazeno vůbec poprvé. Místní soutěž se jede na rychlých šotolinových tratích, na kterých ale nechybí ani těžké zatáčky a zrádné technické úseky. Dnešních devět rychlostních zkoušek provázelo teplé a suché počasí.
Marcusovi se ranní start do soutěže vydařil. Tratě byly i pro něj velkou neznámou, ale přesto zajel několik dobrých časů. Jeho Peugeot 307 WRC byl po celý den spolehlivý, pouze v průběhu posledního kola rychlostních zkoušek měl Marcus menší problémy s brzdami a klesl ze druhého místa na třetí.
“Zatím je všechno v pořádku,“ řekl Marcus. “Rychlostní zkoušky se mi líbí, jsou docela rychlé a proto musíme jet stále naplno. Bohužel byl brzdový pedál našeho vozu příliš měkký a kvůli tomu jsem v závěru nemohl jet tak rychle, jak bych chtěl. Přesto si myslím, že jsem se s autem a s novou soutěží docela dobře vyrovnal. Zdá se, že můžeme bojovat o první příčky a na tomto poznatku můžeme před zítřejší etapou stavět.“
Harri ztratil první den mnoho času, protože již na úvodní rychlostní zkoušce ztratil možnost řadit čtvrtý rychlostní stupeň. Fin tak musel vůz v průběhu čtyř rychlostních zkoušek šetřit. Nakonec se mu podařilo dovézt 307 WRC do servisu, kde mechanici převodovku opravili. Ke smůle finského pilota se ale závada odpoledne znovu objevila a Harri tak ztratil další cenné sekundy.
“Problémy s převodovkou, to je prostě smůla. Pokud bychom se jim vyhnuli, mohli jsme být někde vpředu,“ řekl Harri. “Mezi třetí a pátou rychlostí je velký skok a proto jsem musel jet opravdu opatrně. Byli jsme velice zoufalí z toho, že jsme hned na začátku soutěže ztratili tolik času. Máme před sebou ale ještě hodně dlouhou cestu a já se rozhodně nevzdávám!“
Zítra čeká na piloty nejdelší den soutěže. Start druhé etapy je brzy ráno a jezdci vyrazí do jedenácti měřených úseků. První vůz opustí uzavřené parkoviště v 5,30 hod. místního času a návrat prvního vozu je naplánován na 20,16 hod.
Pořadí po první etapě
1. SOLBERG, Peter Subaru Impreza WRC 1.30.35.1 2. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 1.30.47.8 3. GRONHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 1.30.52.9 4. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.31.36.8 5. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 1.31.41.9 6. DUVAL, François Ford Focus WRC 1.32.00.8 7. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 1.32.29.1 8. ROVANPERA, Harri Peugeot 307 WRC 1.33.54.3 9. WARMBOLD, Antony Ford Focus WRC 1.37.22.7 10. ARAI, Toshiro Subaru Impreza gr N 1.38.06.8
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,
|