Na domácí Podzimní ceně Masarykova okruhu získal Tomáš Kusý druhé a třetí místo 26.9.2011 19:32 - Jirka Navrkal
Za krásného podzimního slunečného počasí proběhla o víkendu (24.–25. 9. 2011) Podzimní cena Masarykova okruhu, kde pokračoval seriál okruhového MČR závodních automobilů. Dvojzávodu ve sprintu v skupině D4 se také zúčastnil také „domácí“ brněnský závodní tým KT motorsport, ve kterém jezdec Tomáš Kusý se svým vozem Lotus Exige se chtěl poprat o další body do celkového hodnocení. Za tým nastoupil i mladý Lukáš Hlouch s vozem Peugeot 306, pro kterého to byl první ostrý závodní start na okruhu v Brně.
Do prvního sprintu D4 do 2000 ccm, který se jel v sobotu, nastoupil Brňan Tomáš Kusý z druhé startovní pozice. Rychlejším byl pouze David Palmi na voze BMW E46, který dokázal zajet o 1,025 sekundy rychlejší čas. Do druhé řady se postavil František Došek s Octavií a Tomáš Pekař s Peugeotem 306. Celkově do závodu odstartovalo 14členné startovní pole, které dávalo naději na atraktivní závod.
Po letmém startu se dostal do čela Kusý se svým vozem Lotus a dokázal si vybudovat během prvního půlkola již nepatrný náskok na své rivaly. Ale tým KT motorsport měl se svým Lotusem již v trénincích problém s výkoností vozu, který nejel na 100% výkon. To se začalo projevovat také v závodě a jezdci Došek, a ze zadních pozic startující Homola (SK), začali Tomáše Kusého dotahovat a postupně ho dokázali překonat. Matej Homola si při své velké stíhací jízdě připsal také nejrychlejší kolo v závodě (2:13,636) a dokázal se prodrat až na druhou cílovou pozici a na vítězného Františka Doška ztratil v cíli pouze 0,547 sekundy. Kdyby byl závod o několik okruhů delší, pravděpodobně by se Homola propracoval až na první místo. Po odpadnutí v tréninku nejrychlejšího Davida Palmiho si Tomáš Kusý uhájil alespoň třetí pozici a tak mohl v Brně vystoupit na stupně vítězů. Lukáš Hlouch svůj první závod odjel bez větších chyb. Jeho Peugeot 306 měl velký váhový deficit, ale i tak dojel na 12. pozici a byl posledním jezdcem, který měl odjetý plný počet kol.
Pořadí sobotního sprintu D4 do 2000 ccm: 1. František Došek, 2. Matej Homola (SK), 3. Tomáš Kusý, 4. Tomáš Pekař, 5. Petr Mužík, 6. Andrej Barčák...
Do nedělního sprinterského závodu nastoupilo opět 14 účastníku a do závodu startoval tentokrát z první pozice „domácí“ Tomáš Kusý. Opět se mu podařilo bezchybně odstartovat a ujal se na krátkou chvíli vedení, ale jeho vůz Lotus stejně jako v sobotu nefungoval naplno, takže závod měl pro KT motorsport stejný průběh jako v sobotu – výborný start a propadnutí se na třetí pozici. Pár kol před cílem to vypadalo, že pořadí Homola (SK), Palmi, Kusý, Došek... je definitivní a že se čeká jen na samotný cíl. Ale Tomáš Kusý se v posledním kole pokusil zaútočit na Palmiho BMW v posledním stoupání před cílem. Palmimu nepomohlo ani neférové „kličkování“ po trati a Kusý se nakonec po strkanicích obou jezdců dostal na druhou pozici. Palmi skončil mimo trať a toho využil také František Došek, který tak „nečekaně přišel“ ke třetímu místu. Palmi nakonec dovezl svoje BMW do cíle až na 9. pozici s velkou ztrátou. Druhý jezdec týmu KT motorsport Hlouch dokázal opět dokončit závod na 12. pozici, když několik posledních okruhů bojoval s Hondou Civic Mariana Rajnohy (SK), ale chybějící závodní zkušenosti mu zabránily v předjetí a posunutí se o další příčku vpřed.
Pořadí nedělního sprintu D4 do 2000 ccm: 1. Matej Homola (SK), 2. Tomáš Kusý, 3. František Došek, 4. Tomáš Pekař, 5. Petr Mužík, 6. Julo Konček (SK)...
Nyní se tým KT motorsport chystá na poslední závod Lotus Cup Eastern Europe, který se koná 15.–16. 10. 2011 na rakouském okruhu Salzburgring. Zde má KT motorsport jediný cíl, vybojovat alespoň 7 bodů, aby se podařilo Tomáši Kusému celkově vyhrát první ročník seriálu Lotus Cup Eastern Europe 2011.
-milans-
Tisková zpráva KT motorsport, 26.9.2011
Další informace na: www.lotus-sport.com
|