Autokrosový AOP racing team a Tomáš Pospíšilík slaví 1.11.2011 10:45 - tisková zpráva
AOP racing team slaví titul Cesta k titulu Mistra České republiky v divizi Buggy1600 nebyla vůbec snadná a v průběhu sezóny rozhodovaly sebemenší detaily. Každý závod měl svá specifika a bylo jen na jezdci a týmu, jak se s nimi dokáží vypořádat. Tato celoroční zkouška naštěstí dopadla ve prospěch AOP Racing Teamu.
Sezóna Timeseal Mezinárodního mistrovství České republiky v autocrossu, byla zahájena úvodním podnikem v Nové Pace, na legendární a nejznámější domácí trati ve Štikovské rokli. AOP Racing Team zde poprvé české veřejnosti představil nově postavený závodní vůz, který oproti loňskému modelu doznal značných změn.
Speciál divize Buggy16000 splnil na prvním závodu domácího mistrovství očekávání a společně s jezdeckým uměním jeho pilota Tomáše Pospíšilíka, projel pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě. Pro celý team to byl povzbudivý výsledek, který vlil do zbytku sezóny dostatek optimismu.
Druhý závod seriálu se konal v Humpolci pod azurovou červnovou oblohou. Závodní technika po celý víkend fungovala naprosto bez problémů a tým se s přehledem probojoval do finálové jízdy. Několik kol Tomáš Pospíšilík vévodil celému startovnímu poli, ale bohužel se u ještě nového vozu projevily dětské nemoci a Tomáš musel svůj vůz v průběhu jízdy odstavit a přenechat své místo konkurentům. Domů se tak AOP racing team vracel s deseti body za sedmé místo.
Následující přerovský podnik byl pro AOP Racing Team domácím závodem. Tomáš Pospíšilík tuto trať velmi dobře zná a tradičně je zde řazen mezi horké favority na vítězství ve své divizi. Toto očekávání splnil na 100% , kdy s jeho věčným rivalem Vítem Nosálkem naprosto dominovali všem rozjížďkám a finále slibovalo napínavé boje do posledního metru. Start finále se však nejlépe vydařil úřadujícímu mistrovi Tomáši Jánošovi a naopak Vít Nosálek se propadl do hlouby startovního pole. Červenobílá „Terezka“ se ale nenechala zastrašit a po startovní proceduře „odjela“ na druhém místě. S touto pozicí se ovšem Tomáš Pospíšilík nechtěl smířit a urputně bojoval po celou finálovou jízdu. V posledním kole se jeho snaha vyplatila a díky předjížděcímu manévru na Mamutím skoku se dostal do čela závodu a svou pozici si již udržel.
Další klání dovedlo startovní pole do moravských Přibic. Pro slušovický tým to byl jeden z nejnáročnějších víkendů celé sezóny. Vše se zpočátku vyvíjelo slibně, tréninky probíhaly bez jakéhokoliv problému, ale vše se otočilo v první rozjížďce, kdy Tomáše atakoval ve vysoké rychlosti Tomáš Jánoš. Velký náraz zničil závodní vůz, který byl tak rázem skoro na „odpis“ a poznamenal zdravotní stav samotného jezdce. Mechanici přes noc dokázali skoro nemožné a postavili celé auto téměř znovu. Speciál tak byl připraven a čekalo se pouze na posouzení lékaře, zda Tomáš bude schopen postavit se znovu na start. Lékaři dali zelenou do opakované rozjížďky, ovšem komisaři vystavili stopku, z důvodu údajné nesportovní jízdy. I přesto rozhodnutí se dokázal Tomáš vyrovnat s nepřízní osudu a probojoval se až do finálové jízdy, kde se však štěstěna otočila opět zády. Tomáš se hned ve druhé zatáčce dostal do další kolize s Tomášem Jánošem. Ten byl po této kolizi dodatečně ze závodu vyloučen. Tomáš Pospíšilík poté musel pro problémy zaviněné kolizí z finálové jízdy odstoupit. Výsledné šesté místo sice nebylo podle představ AOP racing teamu, ale vzhledem k vývoji závodu, panovala se ziskem 11 bodů spokojenost.
Druhá polovina sezóny odstartovala v Poříčí nad Sázavou. Trať byla perfektně připravena a nic nebránilo tomu, aby se opět vyložily karty na stůl. V závodu opět dominovala trojice Pospíšilík-Nosálek-Jánoš. Tato sestava jezdců se dopracovala i do finále, kde se očekával velký souboj. Nejhůře byl na startovním roštu umístěný prvně jmenovaný, který se musel probojovávat do čela závodu z nevýhodného 4. místa. Tomáš se toho ovšem nezalekl a předvedl opravdu mistrovskou jízdu, kdy se prokousal startovním polem až do pozice lídra závodu. Vítězství a zisk 20 bodů opět celý team potěšil a na předposlední závod se všichni moc těšili.
Předposledním závodem byly středočeské Sedlčany, kde se již pomalu ale jistě kalkulovalo, kdo bude mistrem pro rok 2011. Bodové rozdíly byly naprosto minimální a v pozici prvního muže tabulky, byl Tomáš Pospíšilík, těsně následovaný Vítem Nosálkem. Tato dvojice spolu sváděla urputný boj již od pátečních tréninků a tahali se doslova o desetinky vteřiny až do samotné finálové jízdy. Z vítězství se nakonec radoval Vít Nosálek, což jej posunulo do čela bodového hodnocení. Druhé místo Tomáše Pospíšilíka a minimální ztráta na prvního Nosálka v celkovém hodnocení, slibovalo drama až do posledního závodu.
Rozhodujícím dějstvím, se místo Dolního Bousova, stala Nová Paka a jezdci tak opět zavítali do Štikovské rokle, kde v sobotu panovalo nevlídné počasí, které více vyhovovalo Víťu Nosálkovi. Sobotním dnem ovšem boj neskončil a Tomáš Pospíšilík šel do nedělní sekce s jediným cílem – zvítězit. Tyto plány mu zkřížila havárie ve vysoké rychlosti, s jeho hlavním konkurentem, po kterém následoval čelní náraz do svodidel. Přední část vozu byla absolutně zničená a mechanici měli opět plné ruce práce, aby vůz uvedli před finálovou jízdou do provozuschopného stavu. S veškerým vypětím sil zvládli „Terezku“ připravit na rozhodující boj o zisk titulu.
Ve finále předvedl Tomáš jízdu hodnou mistra a po technických problémech Víti Nosálka měl AOP Racing Team velmi ulehčenou cestu k historicky prvnímu titulu mistrů republiky. Vše se stalo skutečností a po projetí pod šachovnicovou vlajkou mohly v teamu propuknout oslavy zisku titulu Mistra České republiky v divizi Buggy1600.
Cesta za titulem nebyla nikterak jednoduchá, ba naopak. Vyrovnaným výkonem Tomáše Pospíšilíka a skvělou práci mechaniků se sen z počátku sezóny stal na jejím konci skutečností. Tento sen by se nemohl uskutečnit bez podpory našich partnerů a spolupracovníků, kterým tímto chceme velmi poděkovat a doufáme v další skvělou spolupráci. Děkujeme i našim fanoušků a doufáme, že je v příští sezóně opět potěšíme, jak na domácích, tak i evropských tratích.
Tisková zpráva AOP racing teamu text : David Zubíček
|