www.car.cz
 

Nové A5 DTM již oficiálně představeno
     7.11.2011 22:35 - tisková zpráva


Audi završuje velmi úspěšnou sezonu v motoristickém sportu
 
· Červnový triumf ve 24 h Le Mans byl pro značku Audi celkem desátý v tomto slavném závodu
· Mistrovské tituly v DTM jak v hodnocení jezdců, tak i týmů
· Nové Audi A5 DTM pro příští sezonu již představeno
 
Praha, 7. listopadu 2011 – Audi si vede skvěle nejen ve výrobních a prodejních statistikách, ale i na závodních tratích po celém světě. Letošní úspěšná sezona přinesla značce se čtyřmi kruhy několik mimořádných triumfů. Mezi ně bezesporu patří již desáté vítězství značky Audi v legendárním vytrvalostním závodu 24 h Le Mans a čerstvě vybojované tituly v mistrovství světa cestovních vozů DTM v hodnocení jezdců i týmů. Audi však neusíná na vavřínech a pro příští sezonu se již pilně připravuje. Letošní tituly v DTM bude například obhajovat zcela nové kupé Audi A5 DTM.
 
Oddělení Audi Sport se letos opět ohlíží na mimořádně úspěšnou sezonu. V polovině června připravila posádka závodního prototypu Audi R18 TDI ve složení Fässler, Lotterer a Tréluyer divákům v Le Mans strhující podívanou až do poslední minuty ve vytrvalostním závodě 24 h Le Mans, v němž nakonec porazila trojici továrních Peugeotů a přinesla tak značce Audi již desátý triumf v nejznámějším vytrvalostním závodě na světě během posledních 13 let. Nový prototyp Audi R18 TDI byl v Le Mans nejspolehlivějším a zároveň nejrychlejším vozem díky mimořádně lehké konstrukci.
 
Koncem října pak v Ingolstadtu a Neckarsulmu oslavovali zisk titulů v mistrovství cestovních vozů DTM. Mezi jezdci dominoval za volantem vozu Audi A4 DTM Němec Martin Tomczyk z týmu Audi Sport Team Phoenix, zatímco v rámci týmového hodnocení nasbírali v letošních závodech nejvíc bodů jezdci týmu Audi Sport Team Abt Sportsline. Za pozornost stojí také titul „Rookie of the year“ (Nováček roku), který si zasloužil italský jezdec Edoardo Mortara z týmu Audi Sport Team Rosberg, jenž s 21 body obsadil celkové deváté místo. Dominanci značky Audi dokazuje umístění sedmi pilotů Audi v první desítce celkového hodnocení.
 
V posledním závodu letošního seriálu DTM na Hockenheimringu dostalo 120 000 diváků příležitost nahlédnout již do příští sezony DTM, kdy se na start postaví všechny německé prémiové značky. Před startem a po ukončení letošního finále DTM objela nová kupé DTM z konstrukčních dílen Audi, BMW a Mercedes-Benz v rámci demonstračních jízd několik kol po Hockenheimringu a předznamenala tak skvělou podívanou, která čeká na příznivce motoristického sportu v příštím roce. Do kokpitu nového Audi A5 DTM usedl Tom Kristensen, který má na kontě rekordních osm vítězství ve 24 h Le Mans.
 
Po modelech V8 quattro (1990 až 1992) a A4 (2004 až 2011) nasadí značka se čtyřmi kruhy do nejpopulárnějšího mezinárodního mistrovství cestovních vozů poprvé dvoudveřové kupé. Nové Audi A5 DTM s interním označením „R17“ se vyznačuje maximální úrovní bezpečnosti, až o 40 % nižšími náklady a atraktivním vnějším designem.
 
Audi A5 DTM je ještě nižší a masivnější než úspěšný předchůdce. Kombinace skořepinové konstrukce z uhlíkového kompozitu a ocelového ochranného rámu stanovuje nová měřítka v oblasti bezpečnosti závodních cestovních vozů. Podvozek patří mezi více než 50 komponentů, které musí být identické pro všechny vozy DTM. Stejně jako u předchůdce A4 DTM bude závodní kupé A5 DTM poháněno motorem V8 o výkonu cca 340 kW (460 k). Nově vyvinutá šestistupňová převodovka dostala pneumatické ovládání prostřednictvím pádel na volantu.
 
Martin Tomczyk vyjel s novým strojem poprvé na závodní dráhu 29. července 2011. Od té doby probíhá program intenzivních testů. Homologace A5 DTM je plánována na 1. března 2012. Do té doby mají inženýři Audi Sport v Ingolstadtu a Neckarsulmu ještě dost času k jemnému dolaďování drobných detailů, aby jezdci za volantem nového Audi A5 DTM mohli navázat na pozoruhodné úspěchy dosavadních závodních vozů Audi A4 DTM, které od roku 2004 vybojovaly pět z osmi možných mistrovských titulů, získaly 44 prvních míst na startu, zajely 31 nejrychlejších kol závodu a dosáhly 34 vítězství.
 
 
 
 
Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
 

Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.

 


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose