Interserie uzavřela sezónu na Lausitzu a Hockenheimu 13.11.2011 12:42 - Vladimír Rožánek
Předposlední závodní víkend Interserie přilákal na Lausitzring velmi pěkné startovní pole rychlých formulí a po dlouhé době absolvovaly samostatnou závodní jízdu také prototypy, původně avizované do Mostu na TGP. Z nejrychlejších formulí svou účast nakonec musel odříct Arnold Wagner, protože jeho Arrows Asiatech F1 měl bohužel poruchu motoru. Velmi rychlý vůz si však přivezl několikanásobný vítěz Interserie Peter Milavec z Rakouska, když se na start postavil s plnokrevnou Dallarou Renault V8 GP2. Jeho 630 koní zajíždělo opravdu hodně rychlá kola. Ovšem o konkurenci měl postaráno v podobě Randlshofera s Dallarou Nissan WS a Karl Heinze Beckera s obdobným strojem. Karl Heinz Becker jezdí Interserii již dlouhá léta a z Mostu ho pamatujeme ještě s prototypem Lola T600 BMW nebo Minardi F195 Hard, které tam také před léty pěkně rozmlátil.
Dalším staronovým jezdcem byl Henry Büttner s Reynardem F3000 Cosworth, ovšem ten o tomto víkendu bojoval spíše s technikou. Mezi velké formule zavítal na Lausitzring také Thomas Eismann s Lolou F3000 Renault. Milavec nenašel mezi protivníky přemožitele a obě jízdy vyhrál stylem start – cíl. Randlshofer si tak pro letošek dvěma druhými místy zajistil titul v divizi 1 a Milavcovi nepomohli ani dvě vítěztví z Lausitzringu, protože na poslední klání tyto rychlé stroje neměly povolený start, stejně jako ve Spa.
Druhá divize patří formulovým vozům do 2000ccm3. Jednou zvítězil Slovák Tomáš Jung s Dallarou F3 Opel a jednou Polák Smiechowski, pravidelný účastník série NEC formule Renault.
Překvapivě a zcela po dlouhé době absolvovala v Interserii samostatný závod divize 4, která je určena prototypům. Dvakrát zvítězil Rakušan Peter Milavec s vozem Pilbeam Honda CN a za ním skončil Thomas Conrad s Conrad Renault 2,0 a Lars Erichson se Saker Subaru. K vidění byl pak i spyder Peugeot, další dva vozy Saker z Holandska, či PRC.
Poslední finalový závod se konal na Hockenheimringu v Německu. Kvůli hlasitosti svých strojů museli své nářadí nechat doma jezdci první divize, což určitě znamenalo dost velkou ztrátu, co do kvality závodního pole. Jako zajímavost sezóny můžeme brát i to, že Peter Milavec se v sezóně 2011 projel hned ve čtyřech vozech – Lola F3000 Cosworth, GP2 Renault V8, Panoz ex ChampCar a Pilbeam Honda CN. Titul si však na vyhlášení převezme Peter Randlshofer z Německa s Dallarou Nissan WS, kterého viděli diváci v Mostě. Divizi dvě opanoval v Německu Ital Antonio Pelegrino s dvoulitrovým monopostem formule Masters. Na titul to však nestačilo a ten si letos zasloužil Slovák Tomáš Jung s Dallarou Opel. Poddivizi 2b pak vyhrál Hartmut Bertsch.
Vítězství v divizi čtvrté si dvakráte zopakoval Peter Milavec s Pilbeamem Honda CN, ovšem na titul to nestačilo ani tady a z toho se raduje Thomas Conrad s prototypem vlastní výroby Conrad Renault 2,0. Zdá se, že se v Interserii začalo blýskat na dobré časy. Nejen přibylo aut v první divizi, ale také prototypy už začínají mít své místo na startu větší a větší. Doufejme, že příští sezónu už vyjde avizovaný závod prototypů v Mostě, nebo i společný závod s polem rakouských F3 a formulí Renault, která již dva roky dodává poměrně pestré a obsáhlé pole formulí.
Interserie Sprint Challenge 2011:
Divize 1:
Peter Randlshofer (D) – Dallara Nissan WS – 107
Peter Milavec (A) – Dallara GP2 Renault V8 – 68
Thomas Eismann (D) – Lola F3000 Cosworth – 28
Bernd Herndlhofer (A) – Dallara Nissan WS – 17
Andreas Zuber (A) – Dallara GP2 Renault V8 – 12
Divize 2:
Tomáš Jung (SK) – Dallara Opel F3 – 111
Antonio Pelegrino (I) – formule Masters 2,0 – 103
Thomas Fleischmann (D) – formula Renault 2,0 – 51
Jakob Smiechowski (PL) – formula Renault 2,0 – 43
Manfred Kuhn (D) – Reynard BMW – 27
Divize 2b:
Hartmut Bertsch (D) – fomula Renault 2,0 – 164
Ulrich Drechsler (D) – formula Renault 2,0 – 73
Peter Grasser (A) – formula Renault 2,0 – 12
Divize 4:
Thomas Conrad (D) – Conrad Renault 2,0 – 76
Peter Milavec (A) – Pilbeam Honda CN – 60
Lars Erichson (D) – Saker Subaru – 34
Willy Pfeiffer (D) – Ligier Honda CN – 30
Marcel Bernd (D) – PRC Opel CN – 16
Vláďa Rožánek Interserie Sprint Challenge 2011
foto: Rolf Schindler
|