Pořadatelé uvolnili detaily trasy Dakaru 2012, který skončí v Peru 17.11.2011 10:36 - tisková zpráva
Pořadatelé uvolnili detaily trasy Dakaru 2012 - Vítejte v Peru!
Tradičně v Paříži uvolnila pořadatelská A.S.O. první informace o trase a startovních listinách Dakaru 2012. Ve čtrnácti etapách od Atlantiku k Pacifiku navštíví Rallye Dakar 27. zemi ve své historii, totiž Peru, kde bude mít i svůj cíl. Celkový počet 465 soutěžních posádek se opět blíží k rekordním údajům let minulých.
Při obrovské logistické zátěži se pořadatelé hned v pěti etapách rozhodli odklonit trasu kategorie motocyklů a quadů a trasu kategorie osobních aut s kamiony. Je to nejen příspěvek bezpečnosti závodu, ale také při rozmanitosti jihoamerické krajiny snaha každé z kategorií nabídnout trasu, která jí bude více vyhovovat, rovněž tak i možnost dostat kvantum soutěžících do cíle v co nejkratším termínu. V bílém písečném ergu u Fiambaly dokonce pojedou i kamiony a osobní auta odlišnou trasu. Poprvé od marocké etapy Varzazát – Tantan bude bivak motocyklistů oddělený od zbytku pole – stane se tak v peruánské Arequipě, kde se zároveň motocyklisté budou muset obejít bez všech doprovodných vozidel.
Dakar 2012 nabídne nejkratší plánovanou trasu ze všech čtyř jihoamerických ročníků. Pořadatelé se tentokrát nepřiblížili ani tradiční metě 9000 kilometrů. Nebude to poprvé, ale délka speciálních úseků 4151 kilometrů v případě kategorie kamionů věru netrhá rekordy.
Průměrná délka speciálních etap u kamionů činí pouhých 296 kilometrů, a to může značit buď jistý ústup pořadatelů z náročnosti tras minulých, nebo, a to spíše, techničtější charakter písečných tratí, které všechny prověří zcela jinými atributy než jen délkou.
První a poslední speciálka budou mít symbolickou délku – 60 resp. 29 kilometrů. Nicméně do kondice posádek se rozhodně promítnou – v první etapě je totiž čeká příšerná nálož v podobě 800 kilometrů spojovacího úseku, ve druhém případě se speciál pojede v dunách. Pořadatelé připravili tradičně velmi rozmanitou argentinskou část, kde budou převažovat nejen písky včetně tradičních lokalit v podobě černých dun u San Rafael nebo bílého ergu u Fiambaly, ale i řady brodů, vyschlých řečišť i rychlých pist. Úseky v Chile přinesou tradiční menu v podobě pěti etap v poušti Atacama, zejména výživné menu čeká všechny v etapě před dnem volna – okruh Copiapó-Copiapó má být tak obtížný, že pořadatelé pustí do soutěže dál všechny, kdo se dostaví do bivaku do druhého dne v 18 hodin. Následují Antofagasta, tradiční sjezd z písečných hor nad Iquique, písky do Ariky a dále čtyři nová etapová města k těm, které už známe z minulých let: Arequipa, Nasca, Cusco a Lima. Všechny peruánské speciálky nevynikají délkou, ale pojedou se kompletně v píscích a v dunách.
Celková délka soutěže tedy činí 8333 kilometrů pro kamiony, 8374 kilometrů pro automobily a 8464 kilometrů pro motocykly a čtyřkolky. Čeká nás nejtechničtější z tras v krátké historii pobytu dakarské rallye v Jižní Americe?
JV
|