www.car.cz
 

Japonsko: Märtin přes problémy s rozpisem po sobotě třetí
     tisková zpráva


Japonská rallye (3. – 5. 9. 2004)
 
Tisková zpráva
 
Markko Märtin  s Michaelem Parkem se během druhého dne Japonské rally posunuli na třetí pozici průběžného pořadí a oba vozy týmu BP-Ford WRT si stále drží pozici v první šestici. Dnešní rychlostní zkoušky byly velice obtížné, přesto posádka Fordu Focus RS WRC zaznamenala několik časů mezi třemi nejlepšími.
 
Týmoví kolegové Francois Duval s Philippem Droevenem dovezli Focus RS do cíle etapy na šestém místě. Belgické dvojici se podařilo vyhrát i jednu rychlostní zkoušku. Během dne neměli na lesních cestách nejsevernějšího japonského ostrova Hokkaido žádné problémy. Do závěrečné etapy odstartují se ztrátou 8,6 sekundy na pátého Marcuse Grönholma.
 
Posádky strávily ve voze skoro patnáct hodin. Trať byla situována do okolí malého města Rikubetsu, které leží v regiónu Tokachi. Dnešní rychlostní zkoušky se jely jižněji než včerejší a na piloty čekala dvě identická kola zahrnující pět rychlostních zkoušek. Po prvním kole čekala na posádky servisní zastávka. Druhou etapu zakončil druhý průjezd diváckou zkouškou Satsunai. Celkově se museli účastníci rally vyrovnat se 124,98 ostrými kilometry.
 
Po celý dnešní den opět svítilo slunce, ale charakter rychlostních zkoušek se oproti první etapě změnil. Dnešní zkoušky přirovnali piloti k vložkám, které znají z Nového Zélandu. Na trati ležela silná vrstva šotoliny a auta startující jako první byla ve větší nevýhodě. Zametala z trati kameny a posádky, které startovaly později, měly trať mnohem čistší.
 
Märtin a Park odstartovali do druhé etapy ze čtvrtého místa. Osmadvacetiletý Estonec ale během pěti ranních zkoušek zajel třikrát druhý nejrychlejší čas a posunul se na třetí místo. Bohužel se posádka Focusu RS v barvách Castrolu i nadále potýkala s nepřesnostmi v rozpisu.
 
Nevím na co jsem při psaní rozpisu myslel, protože je napsaný pro příliš rychlou jízdu,“ řekl Markko. “Nedalo se dělat nic jiného, než psát všechny změny, které jsme viděli. Někdy jsem si připadal jako při třetím průjezdu při seznamovacích jízdách. Rozpis se prostě nepovedl, byl horší, než ten včerejší. Jel jsem na sto procent, ale bylo to sto procent jízdy na náhodu. Mnohokrát jsem jel jen na oči. Bylo to lepší než na špatný rozpis. Pokud byla trať široká, bylo to dobré, ale na úzkých cestách to bylo těžké.“
 
Ranní úpravy rozpisu se vyplatily, protože Markko byl při odpoledních průjezdech mnohem spokojenější. Zajel další tři druhé nejrychlejší časy a dvakrát byl třetí nejrychlejší. Ztrátu na Loeba tak snížil na 31,1 sekundy a současně zvýšil náskok na čtvrtého Carlose Sainze na 25,9 sekundy.
 
“Odpoledne jsme neměli vůbec žádné problémy,“ dodal Markko. “Všechno bylo mnohem snadnější. Naše příprava na soutěž se nám při pohledu na rozpis prostě nepovedla, to je jasné. Ještě nikdy jsem takhle špatný rozpis neměl, z toho se musím poučit. Zítra na nás čekají další nové zkoušky a jsem si jistý, že na nás čeká opět nějaké překvapení. Doufám, že naši současnou pozici udržíme.“
 
Duval a Droeven udrželi šesté místo z úvodní etapy soutěže. Pro ranní rychlostní zkoušky zvolil třiadvacetiletý Belgičan měkčí nastavení Focusu RS, což snížilo včerejší nedotáčivost a zajistilo i lepší trakci. Také rozpis se mu zdál lepší. Byl přesnější, ale pro odpolední zkoušky bylo stejně potřeba udělat několik oprav. Spolupráce se zaskakujícím spolujezdcem Droevenem se neustále zlepšuje a výsledkem bylo odpolední vítězství v 2,8 km dlouhé zkoušce Rikubetsu. V posledních dvou úsecích měla posádka problémy se zapalováním a to ji stálo nějaký čas.
 
“Ráno jsme se dostali do tempa, ale stále musíme dělat úpravy v rozpisu,“ řekl Duval. “Výběr pneumatik se nám podařil a Focus se také po měkčím nastavení tlumičů lépe ovládal. V odpoledních vložkách se nám jelo také velmi dobře. Dnešní trať se mi líbila více, než ta včerejší a i s umístěním jsem spokojen. Mým cílem je soutěž dokončit. Pak budu spokojen.“
 
Ve večerním servisu vyměnili mechanici týmu BP-Ford u motoru Duvalova vozu zapalovací cívky a svíčky. Tím by se měly vyřešit problémy se zapalováním.
 
Poslední etapa soutěže je situována severozápadně od Obihira. Většina vložek vede opět po lesních cestách. První vůz vyjíždí z uzavřeného parkoviště v 5,30 hod. místního času. Na posádky čekají dvě identická kola, která obsahují vždy tři rychlostní zkoušky. Po prvním kole následuje poslední průjezd diváckou zkouškou Satsunai a servisní přestávka v Kita Aikoku. Na jezdce čeká 111,94 měřených kilometrů a po jejich absolvování bude první vůz očekáván na cílové rampě v 16,00.
 
 
Pořadí po druhé etapě
 
1.    SOLBERG, Peter    Subaru Impreza WRC    2.38.31.6
2.    LOEB, Sebastien    Citröen Xsara WRC    2.39.40.8
3.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    2.40.11.9
4.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    2.40.37.8
5.    GRONHOLM, Marcus    Peugeot 307 WRC    2.40.49.4
6.    DUVAL, François    Ford Focus WRC    2.40.58.0
7.    HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    2.42.38.9
8.    ROVANPERA, Harri    Peugeot 307 WRC    2.43.52.0
9.    WARMBOLD, Antony    Ford Focus WRC    2.51.48.2
10.     ARAI, Toshiro    Subaru Impreza gr N    2.52.09.5
 
 
 
foto v článku Martin Viďourek
 
tisk info
 
Martin Linhart,

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose