Bude Fejfarova pátá evropská sezóna v „plechovkách“ vítězná? 23.3.2012 11:37 - tisková zpráva
Do páté sezóny v divizi Touring Autocross a celkově čtyřiatřicáté vstupuje autokrosař Václav Fejfar. Bude po dvou bronzových (2008, 2009) a dvou stříbrných (2010,2011) pozicích v celkovém pořadí Mistrovství Evropy letošní sezóna vítězná – zlatá?
„Kdo by si to nepřál, ale vím, že to bude stejně obtížná sezóna jako ty předchozí. Možná ještě těžší, bude více soupeřů, modernější technika a my navíc pojedeme poprvé s novým autem.“
Proč ty pochybnosti?
„Škodu Fabia dvojkové řady máme rozestavěnou, a když to všechno stihneme, tak ano. V záloze však máme loňskou Fábii, kterou bychom v případě tísně museli na první závod zpojízdnit. Jsme navíc samozřejmě limitováni finančními prostředky. Pro další pokus o zisk titulu však byla stavba nového vozu nezbytná.“
Přejděme však na trochu jinou notu. Ty jsi se po loňské, bezesporu velice úspěšné sezóně, zúřastnil řady zasloužených vyhlášení a setkání.
„Bylo to moc příjemné – nejdříve jsem přebíral ocenění Federace automobilového sportu za druhé místo v ME, pak jsem se zúčastnil vyhlášení nejlepších sportovců Nové Paky. Vysokou úroveň mělo lednové oficiální vyhlášení Mistrovství Evropy v lotyšské Rize. Dosáhl jsem i na druhé místo v anketě Sportovec Jičína, kde jsem skončil za v mistrovství světa úspěšnou orientační běžkyní Danou Brožkovou. Pro mě osobně však bylo nejvyšší poctou získání Zlatého volantu v kategorii autokros – rallykros. Při přebírání tohoto ocenění na Žofíně, ve které jsem do poslední chvíle nedoufal, se mi promítla celá moje kariéra. Samozřejmě, že bych měl ten dvaceticentimetrový volant rozkouskovat jako dort všem těm, kteří mě provázeli a provázejí mojí dlouholetou závodní kariérou.“
O víkendu pojedeš pro „srdíčko“ fábie – špičkový motor do Nizozemska k panu Mike Callehganovi.
„Mělo by to tak být a já vím, že mi skvělý motorář opět připravil závodní skvost, už se těším, až poprvé ve fábii zavrčí. Ale máme to časově napjaté. Jakmile bude motor, začne se auto „nastrojovat“. Máme samozřejmě zase několik technických novinek, které by nám měly pomoct v boji o přední příčky.“
Letošní sezóna má ve svém kalendáři devět závodů a začíná se netradičně počátkem května ve Francii.
„V minulých sezónách to bylo Portugalsko a Španělsko, ale bohužel se již ani v jedné zemi nejede. Bylo to sice daleko, ale mně se zejména v Portugalsku vždy dařilo. Postupně se jezdilo v Lousadě, Murce a Foz Goa. Tady jsem byl jednou druhý a dvakrát první. Letos tedy zahájíme v Saint Martinu, kde se jela Evropa poprvé teprve vloni. Za tři týdny pak následuje moje oblíbená Bauska, kde pojedu již po dvacáté.“
Změnil se doprovodný tým a partneři týmu?
„Prakticky vše zůstává při starém. V týmu jsou zejména Láďa Straus, Mirek Pittner, Jirka Vojtíšek, Jarda Kozák, Blanka, Míša, Věrka, Lukáš, dva Jindrové a Pavlové. Poděkování patří Otovi Čílovi, Jardovi Horákovi,Zdeňku Štěpánovi, Aleši Vágnerovi a firmám Havex, Josef Stránský a kol. a Novopacký pivovar.
Pavel Vydra
|