První závody Interserie se konaly již v roce 1970 a první ročník vyhrál Jürgen Neuhaus na Porsche 917 K. Od té doby se do výsledkových listin Interserie zapsalo nespočet vítězů. Z historie víme, že se v některých ročnících vyhlašoval pouze jeden vítěz, ale rok 1995 ověnčil hned tři vítěze v jednotlivých divizích. Také zúčastněné závodní stroje hovořily svou kvalitou. Porsche 917, Sauber C5 BMW, Lola T298, March Ford Cosworth nebo Williams Ford Cosworth by mohly vyprávět.
Velmi výrazným hrotem se zapsali do podvědomí lidí i jména Leo Kinnunen, Reinhold Joest, Roland Binder, Walter Lechner, Karl Hasenbichler nebo Karl Heinz Becker. Z českých pilotů musíme připomenout vítězství Vlasto Matouše a Jaromíra Zdražila v roce 1999, ale snad nejznámějším průkopníkem Interserie se stal Miroslav Adámek na strojích Williams Ford Cosworth, Gebhard, Argo, či s nejúspěšnějším vozem Marsch HSS Audi Turbo. Ve společných závodech Supersprint Challenge se pak představil také mostecký Michal Dolák, či formulový účastník Lubomír Glogar s Eufrou F3 Opel. Jako hosté se závodů Interserie v Mostě zúčastnili také Svobodové, Nevěřil, Prášková a Kostruh. Interserie dává možnost se přihlásit jako ,,Gastfahrer,, to znamená, že se může zúčastnit každý, kdo splňuje požadavky reglementu a zaplatí si příslušné poplatky.
Interserie zažila od svého vzniku několik bujarých sezón, kdy její závody lemovalo několik tisícovek fanoušků motorsportu, ovšem zažila si i svá hubená léta, když ročník 1998 Interserie s polem několika kapotovaných Indycar a F3000 nedokončila. Od roku 1999 promotuje tento seriál Friedrich Dudichum a série se zaměřila na soukromé jezdce s vozy jak formulovými, tak prototypy.
Divizi 1 v loňském ročníku vyhrál Němec Randlshofer na Dallara Nissan WS, který zvítězil nad dlouhodobým účastníkem Interserie Peterem Milavcem s ex ChampCar Panozem. Ten se stal také několikanásobným držitelem rekordu mosteckého autodromu.
I letos představí Interserie 4 divize a nabídne opět endurance závod pro GT vozy a prototypy.
Interserie Sprint:
divize 1 – formulové vozy E2 nad 2000ccm3
divize 2 – F3, formule Renault a další volné formule E2 do 2000ccm3
divize 3 – sportovní vozy nad 3000ccm3, včetně CanAm, CN, C3, LMP675/900 a třídy SR1 a SR2
divize 4 – sportovní vozy do 3000ccm3, včetně CanAm, CN a volné skupiny E2-SC
Interserie Endurance 100 Trophy:
divize 1 – sportovní vozy SR1, LMP675/900, GT1
divize 2 – GT vozy skupin GT2 a GT3
Závodní série se pak na začátku srpna objeví znovu na mostecké dráze při víkendu FIA zóny střední Evropy. V Mostě se tato série jezdí od roku 1979, tehdy ještě na staré trati poblíž nádraží.
Do nové sezóny vstupuje Interserie společně s rakouským Austria F3 Cupem a Austria formel Renault Cupem. Promotér těchto dvou sérií Franz Woess slibuje na prvním podniku více jak 20 formulí, uvidíme, kolik vozů se sejde v Interserii, ale opět se můžeme těšit na různorodé pole a zajímavé souboje. Trochu smůlu mají i letos majitelé hlučných vozů, na některé závody existuje omezení 98 decibelů. Mostecký závod má promotér v kalendáři označen jako prezentační, a tak věřme, že i tentokrát přiveze do severočeského města zajímavé vozy.
Kalendář Interserie Racing Challenge 2012 a Austria F3 Cupu:
30. – 31.03.2012 // Hockenheim / DEU / 98 dB