www.car.cz
 

Japonsko: Märtin s Fordem Focus WRC na stupních vítězů
     tisková zpráva


Japonská rallye (3. – 5. 9. 2004)
 
Markko Märtin a Michael Park získali pro tým BP-Ford WRT čtvrté umístění na stupních vítězů v řadě za sebou. Japonskou rallye dnes dokončili na třetím místě. Jejich Ford Focus RS WRC fungoval během třídenní soutěže bez problémů. Tratě na nejsevernějším japonském ostrově Hokkaido byly opravdu náročné, přesto se týmu Ford podařilo udržet druhou pozici v celkovém hodnocení šampionátu továrních týmů.
 
Druhá týmová posádka Francois Duval a Philippe Droeven dnes ráno havarovala a byla nucena ze soutěže odstoupit. V okamžiku havárie byli Belgičané na šestém místě. Duvalovo odstoupení ukončilo skvělou sérii pěti bodových finišů v řadě za sebou.
 
Třetí den soutěže vedl severně od základny soutěže v Obihiru a v místních lesích a vesnicích ho sledovalo velké množství diváků. I třetí etapa soutěže byla pro piloty velkou neznámou, protože žádný z týmů ještě na těchto tratích nikdy nestartoval. Úzké, ale rychlé šotolinové cesty opět slibovaly velký boj. Byly lemovány travou zarostlými příkopy, což byla opravdová past, číhající na chybu posádek.
 
Stejně jako minulé dny, i dnešek provázelo teplé a slunečné počasí. Třetí etapa se skládala ze dvou identických kol o třech rychlostních zkouškách. Po první sérii čekal na jezdce ještě poslední průjezd oblíbenou diváckou rychlostní zkouškou Satsunai. Při ranních průjezdech byly šotolinové tratě celkem kluzké a při druhém průjezdu se naopak museli jezdci vyrovnat s vyjetými kolejemi, což nebyly zrovna jednoduché podmínky. Poslední etapa měla na programu 111,94, z celkových 387,50 měřených kilometrů.
 
Markko Märtin a Michael Park vyráželi s Focusem RS v barvách Castrolu do poslední etapy ze třetí pozice. Toto umístění je velice těšilo, protože se předchozí dva dny potýkali se špatně napsaným rozpisem. Pro místní cesty byl příliš optimistický. Ze sedmi dnešních rychlostních zkoušek vyhráli tři, také proto, že osmadvacetiletý Estonec byl s poznámkami konečně spokojen.
 
Náš rozpis byl nakonec perfektní a dnes jsem se cítil tak, jako bych jel úplně jinou soutěž,“ řekl Märtin. „Udělali jsme sice několik oprav, ale to děláme i na jiných soutěžích. Je ironií, že když už jsme měli perfektní rozpis, tak jsem ho na nejdelší ranní rychlostní zkoušce nemohl naplno využít. Měli jsme pro změnu problémy s intercomem. Přesto jsme byli nejrychlejší, takže to nemohlo být zase tak špatné! Dnes jsem měl i jiný problém. Dva dny jsem se nemohl na náš rozpis spolehnout a dnes pro mě bylo těžké mu věřit. Rychlostní zkoušky dnešní etapy byly docela technické, ale současně umožňovaly i pravidelný rytmus. Dnes se mi to moc líbilo. Mé nasazení bylo stoprocentní, ale současně jsem jel i bezpečně.“
 
“V pátek to s námi moc dobře nevypadalo, ale postupem času jsme se zlepšovali a když se Marcus Grönholm dostal do problémů, posunuli jsme se o místo vpřed. To byla dobrá výchozí pozice pro další dny. Stále jsem naštvaný, že náš rozpis na začátku soutěže nefungoval, ale třetí místo je dobré. Auto bylo fantastické. V pátek jsme dělali nějaké úpravy nastavení zavěšení, ale jinak jsme nemuseli na Focus ani sáhnout,“ dodal Markko.
 
Druhá posádka týmu BP-Ford Duval a Droeven odstartovala do poslední etapy ze šesté pozice a na první rychlostní zkoušce dne zajela čtvrtý nejrychlejší čas. Bohužel, dva kilometry po startu do následující, neudrželi Belgičané ve zrádné zatáčce auto na cestě. Bylo to před mostem, v místě, které místní jezdci znají jako velice problémové.
 
“Najížděli jsme do levé zatáčky na třetí rychlostní stupeň,“ řekl Duval. “V rozpisu jsem měl napsanou dlouhou levou, ale zatáčka byla kratší. Jeli jsme příliš zeširoka, snažil jsem se auto srovnat, ale vjeli jsme do hlubokého příkopu. Byla to malá chyba a auto nebylo vůbec poškozené. Příkop byl ale příliš prudký a nám se nepodařilo vyjet zpátky na cestu.“
 
Pro nás oba to byl velice těžký víkend. Zajeli jsme ale několik velmi rychlých časů a s tím mohu být spokojen. Je škoda, že jsme neprojeli všechny rychlostní zkoušky, protože v budoucnu by se mi to mohlo při psaní rozpisu hodit. Také jsem mohl získat další zkušenosti. S Philippem jsem spokojen, byla to dobrá volba. Jel se mnou vůbec poprvé ve voze WRC a nebylo to pro něj lehké,“ dodal Duval, jehož obvyklý spolujezdec, Stéphane Prévot, musel vzhledem k rodinným událostem odletět před startem zpátky do Belgie.
 
 
Konečné neoficiální výsledky Japonské rally
 
1.    SOLBERG, Peter    Subaru Impreza WRC    3.43.50.6
2.    LOEB, Sebastien    Citröen Xsara WRC    3.45.03 .9
3.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    3.45.33.9
4.    GRONHOLM, Marcus    Peugeot 307 WRC    3.46.08.5
5.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    3.46.21.6
6.    ROVANPERA, Harri    Peugeot 307 WRC    3.51.16.8
7.    HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    3.52.57.1
8.    WARMBOLD, Antony    Ford Focus WRC    4.02.05.3
9.    ARAI, Toshihiro    Subaru Impreza gr N    4.02.06.0
10.    KAMADA, Takuma    Subaru Impreza gr N    4.05.41.8
 
 
 
 
 
 
tisk info
 
Martin Linhart,
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose