www.car.cz
 

Italská Imola zamíchala průběžným pořadím v ME
     Pavel Jelínek


Poněkud chudší pole 21 jezdců se sešlo při osmém závodě Mistrovství Evropy cestovních vozů v Imole. Při předchozím závodě ve Spa vyšel závod nejlépe značce BMW, a tak se italský rival Alfa Romeo musel na domácí trati hodně snažit, aby neztratil šanci bojovat o vítězství v celkovém pořadí.

Jezdci na italských vozech vyrazili zostra hned do kvalifikace, když obsadili první tři místa v pořadí Giovanardi - Tarquini - Farfus, čtvrtá a sedmá příčka patřila Genému a Rydellovi na Seatech, pátou a šestou pozici obsadily opět Alfy pilotované Tavanem a Rangonim, osmé místo bylo úspěchem pro Balzana na Hondě. Piloti BMW následovali až od devátého místa v pořadí Priaulx - García - J.Müller. Vedoucí muž průběžného pořadí D.Müller se po problémech s převodovkou musel spokojit až s devatenáctým místem na startu.


Start do první jízdy se nejlépe povedl Tarquinimu, když cílem prvního kola projížděl první následován týmovými kolegy Giovanardim a Farfusem. Čtvrté místo si udržel Gené, páté Tavano. Od šestého místa se seřadili jezdci na bavorských vozech v pořadí Priaulx, J.Müller, García. První čtveřice dojela v nezměněném pořadí až do cíle, Priaulx si svou pozici vyměnil s Tavanem. Poslední dvě bodovaná místa patřila Müllerům, nejlepší startovní pozici do druhé jízdy si vybojoval osmým místem Dirk.

Druhá jízda přinesla dramatických okamžiků mnohem více: hned v prvním kole po výletu mimo trať a následné kolizi s Garcíou odstoupil ze závodu vedoucí jezdec J.Müller, cílem druhého kola již na prvním místě projížděl Giovanardi, ve třetím kole ze závodu odstoupil Priaulx. Ve čtvrtém kole došlo k havárii mezi Zanardim, Tavanem a D’Astem, po které na trať vyjel safety car a tři okruhy jezdci kroužili volným tempem. Proti pravidlům se v této fázi závodu provinil Farfus, který byl penalizován 30 s za vytvoření velkého odstupu mezi vozidly.

 Při restartu v sedmém kole první tři místa okupovali červené vozy v pořadí Giovanardi - Tarquini - Farfus, následovali D.Müller, Gené, Rydell, Balzan, Bartyan. Ve zbytku jízdy se Tarquni probojoval před Giovanardiho na první místo, na dalších pozicích sice probíhaly těsné souboje, avšak pořadí se nezměnilo. Farfus se ve výsledkové listině jízdy po penalizaci posunul na nebodované jedenácté místo.


Závod tak pořádně zamíchal průběžným pořadím, když vedoucím jezdcem sice stále zůstává Dirk Müller s 93 body, na paty mu však šlape Tarquini s 86 (Dirk si z Imoly odváží 7 bodů, Tarquini 20). Priaulx a J.Müller na třetím místě ztrácí pouhý bod (4, resp. 2 z Imoly). I přes velký bodový zisk 16 bodů na pátém místě zůstává Giovanardi s celkově 62 body.

V hodnocení značek Italové stáhli náskok BMW o 30 bodů, skóre nyní činí 224:170 ve prospěch BMW.

Mezi soukromníky pomalu může oslavovat Coronel, který má před druhým Balzanem náskok 29 bodů.

Za čtrnáct dní přivítá kolotoč mistrovství německý Oschersleben.


Výsledky 1.závod FIA ETCC Imola:

1.Gabriele Tarquini AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
2.Fabrizio Giovanardi AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
3.Augusto Farfus AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
4.Jordi Gené SEAT Sport SEAT Toledo Cupra
5.Andy Priaulx BMW Team Great Britain BMW 320i


Výsledky 2.závod FIA ETCC Imola:

1.Gabriele Tarquini AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
2.Fabrizio Giovanardi AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
3.Dirk Müller BMW Team Deutschland BMW 320i
4.Jordi Gené SEAT Sport SEAT Toledo Cupra
5.Rickard Rydell SEAT Sport SEAT Toledo Cupra



Další fotografie a podrobnosti na www.fiatouringcars.com.

Kamil Dušek , www.car.cz



Dole foto z ME v Brně 2004:


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose