|
Červnové manévry s Carboniacupem v Mostě 18.6.2014 23:42 - Vladimír Rožánek
Na 4.219m dlouhé závodní trati v Mostě se konal již třetí díl letošního Carboniacupu, neboli cupu pro různorodou závodní, či produkční techniku.
Teplé počasí přivítalo jezdce Carbonia Cupu 2014 v Mostě již podruhé. Žhavý asfalt, ten drží auta trochu jinak ve stopě, ale přesto bylo na co koukat i tentokrát. Do Mostu nakonec přijelo poměřit své síly v pěkném počasí 85 jezdců. Jezdcům přálo počasí a ačkoliv se závod konal v týdnu, přišlo se podívat i mnoho diváků.
Po přijetí všech jezdců a technických přejímek jejich vozů si jezdci v ranních trénincích vypsaných na 3x20min testovali techniku a nastavovali svůj vůz na připravující se kvalifikaci, která byla 25min. a hlavně na ostrý 20min. závod. V kvalifikaci je velmi důležité si zajet nejlepší pozici na startu, a tím si tedy usnadnit trochu v letmém startu místo na trati a ten jezdec pak nemá v první zatáčce po startu okolo sebe tak těsno .-)
Závod proběhl bez větších kolizí a jezdce chválíme za ukázkové letmé starty.
Po lítém boji nakonec skupinu A1 vyhrál s vozem Ford Fiesta - Roman Velísek, který se ujal vedení v této skupině před Luďkem Dolejšem taktéž na Fiestě. A2 patřila soubojům vozů Škoda Octavia Jiřího Stránského a Pavla Pupse s Jiřím Konečným na Renaultu Clio. A3 ovládl Jan Semlbauer, před André Maškem a Tomášem Zabloudilem na BMW 1 Challenge 130i.
Starší cupová technika našla také své využití. Zatím A3ku vede v celkovém bodovém hodnocení Tomáš Rais, který bodoval ve všech třech závodech. A4 si vyjezdil Karel Kováč s BMW Z3M, A5 Michael Oliver na voze Porsche, A6 Standa Šedivec s Chevroletem Corvette ZR1, A7 Michal Došek s rychlým Peugeotem 208, A8 Petr Suchomel, který k nám dovezl nový vůz než na kterém jezdil v loňských letech a to Megane Trophy a A9 Petr Vacík s Ferrari 360. Ten patřil vůbec mezi nejrychlejší vozy ve skupině A a pamatujeme jeho starty za Ed Hardy Racing v MMČR na okruzích.
Ve skupině B cestovních vozů dominoval v B1 Jan Zubatý, v B3 Luboš Sázava s BMW, B4 Zbyněk Čurda také na BMW a v B5 Jan Mareček s Nissanem GTR.
Skupina C neboli speciály přivezla do Mostu pěkné pole Caterhamů a KTM X-Bow. Svým skupinám dominovali C1 Tomáš Čupr s Radicalem, C2 Ivo Ragan taktéž na silnějším Radicalu, C3 Michal Vítek na Caterhamu, C4 Martin Křeček na Caterhamu silnějšího motoru, C5 Radim Havlík a C6 Pavel Heiník oba na X-BOW.
Formulová skupina D patřila opět nejrychlejším strojům v čele s Filipem Zelenským a jeho Dallarou F3 Mugen, který zajel čas 1,35.96 a zvítězil tak jak absolutně ze všech 85 přihlášených jezdců tak i ve své skupině D3, v D2 zajel nejlépe Igor Lešinský s NF 1400, který se tak vrátil opět na závodní tratě a do Mostu se přijel svézt i Pavel Langer, tedy dva republikový piloti. Favorit ve skupině D1 neslyšící závodník Lumír Vaszily bohužel závod vinou technckých důvodů nedokončil.
Celkové výsledky jednotlivých kategorií můžete lépa prozkoumat zde: http://carboniacup.cz/files/File/celkove_bodovani_po_11.6._130614-121108.pdf
A fotografie jsou na facebooku na profilu okruhů nebo na stránkách s odkazem na galerii rajče.
Další závod Carbonia Cupu se koná 23.7. na okruhu Lausitzring v Německu.
Vláďa Rožánek
Carbonia Cup 2014
|
Fotogalerie: Jarní Most 2011
|
|