www.car.cz
 

Jandík na Barumce na jedničku. KONEČNĚ úspěch v ME
     tisková zpráva


Velmi úspěšně využil výhodu domácího prostředí jediný český účastník seriálu mistrovství Evropy Miroslav Jandík. Poslední prázdninový víkend vyhrál při náročné Barum Rally s výrazným náskokem skupinu produkčních vozů a body za bronzovou příčku v celkové klasifikaci ho katapultovaly do první desítky průběžného pořadí seriálu ME.

Přípravu na nejdůležitější soutěž devítidílného šampionátu zkomplikoval pozdní návrat soutěžního Mitsubishi Lancer Evo 7 sk.N, protože nákladní loď nabrala na cestě z Madeiry několikadenní zpoždění. Naštěstí přečkal vůz předchozí start bez úhony, mechanici pouze opravili ostřik intercooleru. Jednalo se o závadu na řídící elektronice, která zlínskou posádku pronásledovala už delší dobu a zřejmě měla původ při havárii v Polsku. Prestižní Barumka měla pro posádku Jandík – Chrastecký naprosto hladký průběh, na který si po smolné první polovině sezony již téměř odvykli.

Třídenní klání se obešlo bez jediného problému s technikou, na rozdíl od řady soupeřů se úřadujícímu mistru skupiny N vyhnuly defekty i krizové situace. Devětadvacetiletý jezdec si poradil s kompletní českou špičkou produkčních vozů a celou sobotu se tahal o sekundy s polskými jezdci Kuzajem a Slowowem. Divoký „Kuzi“ s Imprezou Sti sice brzy havaroval, ale podnikatel Michal Solowow se ukázal jako velmi silný soupeř i na valašských tratích. Na nejdelší zkoušce na Trojáku byl s obdobným lancerem sedmé evoluce pravidelně rychlejší, Jandík mu to vracel na zbývajících úsecích.

V neděli pokračoval Polák ve vysokém nasazení, na svého rivala získal půlminutový náskok a nechal se strhnout k útoku na stříbrnou příčku. To se mu však stalo osudným a na předposlední zkoušce rovněž vylétl z trati. Jandík: „V neděli nemělo smysl riskovat souboj o bronz, Solowowův náskok už byl poměrně značný. I když udělal chybu, je třeba ho pochválit. Vždyť na Barum Rally startoval poprvé. Nevím, proč nás na Trojáku porážel. Snad díky tomu, že zde startoval na jaře při Matador Rally Tatry. Už v Bulharsku dokázal, že je velmi rychlý. Se svým finančním zázemím si navíc může dovolit používat nejkvalitnější díly a po každém závodě je měnit. Má několik aut a pravidelně testuje.“

S výsledkem jsme samozřejmě maximálně spokojeni, můžu jen poděkovat sponzorům, mechanikům a celému týmu. Ukázalo se, že bychom asi měli zlepšit nastavení vozu na specifické podmínky jednotlivých soutěží. Na české tratě je podvozek vyhovující, ale některé soutěže jsou povrchem i charakterem výrazně odlišné.“

Již tento víkend pokračuje mistrovství Evropy sedmou soutěží v Turecku. Czech National Team však bude v zemi půlměsíce chybět. „Není to z finančních, ale časových důvodů,“ vysvětluje absenci Jandík. „Musíme dokončil pětisetkoňový speciál na bázi Lanceru Evo 6, se kterým bude jezdit okruhy a kopce jeden z našich sponzorů. Předposlední soutěž v Řecku koncem září si však ujít nenecháme. Máme už zakoupené letenky. O účasti na finálové Rallye d‘Antibes ve francouzských Alpách se rozhodne podle výsledků na Rally ELPA a podle toho, zda nadcházející jednání se sponzory ukáží možnost absolvovat evropský seriál i v příští sezoně.“

Výsledky Barum Rally 2004:
1. Jean Joseph/Boyere (F - Renault Clio S1600) 2:40:22.6
2. Peták/Benešová (CZ – Peuget 306 Maxi) + 2:15.2
3. Jandík/Chrastecký (CZ – Mitsubishi Lancer Evo 7 sk.N) + 2:50.8
4. Štolfa/Tichý (CZ - Nissan Almera Kit Car) + 4:39.7
5. Arazim/Gál (CZ – Mitsubishi Lancer Evo 7 sk.N) + 5:10.4


Stav mistrovství Evropy po 6. soutěži:
1. Simon Jean-Joseph (F – Renault Clio S1600) 42 bodů
2. Luca Pedersoli (I – Peugeot 306 Maxi) 28
3. Bruno Thiry (B – Citroën C2 S1600) 14
4. Giandomenico Basso (I – Fiat Punto S1600) 10
Larry Cols (B - Renault Clio S1600) 10
Vitor Sá (P – Peugeot 306 Maxi) 10
9. Miroslav Jandík (CZ – Mitsubishi Lancer Evo 7 sk.N) 7

 

tisková inofrmace


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose