Už šestý vytrvalostní závod 12 hodin LE MOST 2004 se blíží tisková zpráva
Vážení příznivci motoristického sportu, dovolujeme si Vás pozvat na termín 30.10.2004 do prostor Autodromu v Mostě, kde bude startovat v pořadí již šestý vytrvalostní závod "12 hodin LE MOST 2004". Navštivte http://arc.box.cz , kde najdete Propozice k akci včetně Přihlášky.
Pravidla amatérské vytrvalostní jízdy pravidelnosti "LE BRNO" 2004" a "LE MOST 2004"
Místo konání: |
Automotodrom Brno |
Autodrom Most |
Délka: |
5,4 km |
4,1 km |
Termín: |
21.3.2004 |
30.10.2004 |
Charakter závodu: 12-ti hodinová vytrvalostní jízda pravidelnosti amatérských jezdců Dále jen JP
Program:
LE BRNO 2004 |
Sobota |
16.00 - 20.00 Příjezd vozidel do areálu Automotodromu Brno a přidělení boxů. Technická a administrativní přejímka vozidel |
|
Neděle |
4.30 - 5.15 Technická a administrativní přejímka zbylých vozidel |
|
|
5.30 - 6.30 Rozprava s jezdci - pravidla JP , losování startovního pořadí (startovní rošt) |
|
|
6.30 - 7.15 Seznamovací jízda dle pokynů (za zaváděcím vozidlem SC) |
|
|
7.15 - 7.40 Otevření dráhy pro nájezd na startovní rošt podle vylosovaného pořadí |
|
|
7.40 Uzavření výjezdu z boxů na startovní rošt !!! |
|
|
7.55 Výjezd vozidel do zaváděcího kola pod zaváděcím vozidlem SC. |
|
|
8.00 Start "12 hodin Le BRNO 2004" |
|
|
20.00 Cíl "12 hodin Le BRNO 2004" |
|
|
20.00 - 20.30 Zasedání ředitelství závodu |
|
|
21.00 Vyhlášení vítězů "12 hodin Le BRNO 2004" |
LE MOST 2004 |
Pátek |
18.00 - 22.00 technické přejímky vozidel |
|
Sobota |
04.30 technické přejímky vozidel |
|
|
05.30 rozprava jezdců |
|
|
06.30 zkušební jízda dle pokynu |
|
|
08.00 start |
|
|
20.00 cíl |
|
|
21.00 - 22.00 vyhlášení vítězů |
Případné změny v časovém harmonogramu budou dány na vědomí nejpozději 30 dnů před akcí.
Článek:
Článek 1. Automobil
Do JP může být přihlášen automobil splňující tyto podmínky:
- Sériový-produkční automobil se všemi funkčními prvky v odpovídajícím stavu. Vozidlo nesmí být odlehčeno (nesmí být demontováno interiérové ani exteriérové vybavení s výjimkou povolené demontáže zadních sedadel). Pneumatiky a disky kol nesmí přesahovat půdorysný obrys vozidla. Vozidlo musí splňovat parametry STK platné v ČR.(max. přípustný hluk 100 dB - měřeno při 3 500 ot. pro zážehové motory a 2 500 ot. pro vznětové motory. K technické přejímce posádka předkládá TP vozidla, nebo jeho kopii pro příslušný typ a další viz. Dále čl. 2.
- Zážehové motory DIVIZE 1 do 1600ccm DIVIZE 2 od 1601 do 2600ccm
- Vznětové motory do 1700ccm od 1701 do 2650ccm
- U vozidel s turbodmychadlem bude pro přepočet obsahu motoru použit koeficient:
- Zážehové motory 1,3
- Vznětové motory 1,2
- Vozidlo nemusí mít přidělenu SPZ a nemusí být vybaveno rezervním kolem, nářadím a heverem.
- Vozidlo musí být vybaveno funkční lékárničkou, práškovým hasicím přístrojem s obsahem hasicí látky min. 2kg umístěným v dosahu jezdce.
- Vozidlo musí být vybaveno vpředu i vzadu tažným okem (v pohotovostní poloze) viditelně označeným - šipkou
- Je zakázáno použití alternativního pohonu (PB)
- Je zakázáno použití sportovních pneumatik - povoleny jsou pouze pneumatiky, které jsou výrobcem určeny pro běžný silniční provoz.
- Nesmí být vybaveno tažným zařízením v pohotovostní poloze.
- Vozidlo musí být vybaveno čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
- Doporučujeme vybavenost vozidla sportovní sedačkou a ochranným rámem.
- Povolené úpravy:
- Karoserie a interiér: nesmí být odlehčena na skeletu (nenosné části karoserie-blatníky, kapoty, lze nahradit laminátovými - pouze ve stavu, jež odpovídají originálnímu dílu, včetně laku). Skla vozu nesmí být nahrazena. Povolena je demontáž zadních sedadel. Ve voze musí být zachováno originální čalounění.
- Podvozek: ramena a uložení náprav musí zůstat sériové, je povoleno použít rozpěru mezi horním uložením tlumičů
- Brzdy: musí být ukotveny na sériové těhlici bez úprav, brzdový systém musí být zachován sériový
- Tlumiče: mohou být použity sportovní (spodní ukotvení do sériové těhlice, horní uložení libovolné)
- Motor: musí být zachován systém plnění a obsah podle příslušné divize. Uložení motoru a převodovky musí zůstat v bodech jako u sériového vozu.
- Převodovka: musí zůstat zachován počet převodových stupňů jako u sériového vozu.
- Je povoleno použít: libovolné čističe vzduchu, laděné sací a výfukové potrubí, čipy pro zvýšení výkonu motoru.
Za dodržení stanovených podmínek odpovídá tříčlenná přejímací komise určená jury. Vozidlo, které nesplňuje požadavky dle čl. 1., nebude k JP připuštěno, avšak odstraní-li soutěžící závady v čase stanoveném komisařem na technické přejímce, muže vozidlo opětovně přistavit ke kontrole a převzetí. Přejímací komise může udělit výjimku z čl.1 s ohledem na stáří vozu.
Článek 2. Jezdec-i
Na jedno vozidlo mohou být přihlášeni min.2 max. však 5 jezdců a max. 2 mechanici. V JP nesmí jezdec řídit vozidlo déle než 3 hod.. Po této době musí následovat min 2 hod. pauza k odpočinku Jezdci musí splňovat následující podmínky, které prokazují na formální přejímce těmito doklady:
- 18 let veku-dokládá platným OP
- Platný řidičský průkaz skupiny B,
- Doklad o zaplacení startovného
- Dobrý zdravotní stav a doklad o platném zdravotním pojištění-evidenční karta pojištěnce.
- Prohlášení jezdce - revers o účasti na vlastní nebezpečí
- Vybavení jezdce: každý jezdec musí být vybaven vlastní ochrannou přilbou schváleného typu, textilní kombinézou kryjící celý povrch těla a koženými nebo motoristickými celoprstovými rukavicemi. Při nedodržení je postihem penalizace dle čl.5 "Postihy jezdců".
Článek 3. Chování jezdců a jejich doprovodu
- Jezdci a členové jeho doprovodu (mechanici) nesmí před ani během JP požívat alkoholické nápoje ani jiné prostředky, které by mohly snížit jejich schopnost k řízení a obsluze vozidla. Pokud se jezdci nebo jeho doprovod odmítne podrobit orientační dechové zkoušce, nebo tato bude pozitivní, bude z JP diskvalifikován.
- Z JP bude diskvalifikován i v případe nedodržení bodu 4. čl. 3.
- Team se zúčastňuje JP na vlastní odpovědnost a riziko v max. počtu 10 osob.
- Soutěžící - odpovědná osoba je plně odpovědna za svůj doprovod, obzvláště za požívání alkoholických nápojů a nevhodné chování vůči pořadatelům a ostatním účastníkům.
- Všichni členové teamu jsou povinni řídit se ustanovením těchto předpisu a bezvýhradně je dodržovat
- Jezdcům se zakazuje svévolné vyjíždění na závodní okruh a zkoušení vozidel jinde, než k tomuto účelu vyhrazeném prostoru bez svolení a pokynu pořadatele. Jezdec je doprovázen do depa pouze jedním doprovodným vozidlem na základě "Volného vjezdu" vystaveného pořadatelem.
- Změnu vozidla je jezdec povinen oznámit při formální i technické přejímce.
- Každý jezdec muže v JP použít jen jedno vozidlo v dané objemové kubatuře. Výměna vozidla v průběhu JP není přípustná.
- Jezdec je povinen podrobit svoje vozidlo jakékoliv kontrole organizátorem.
- Na komunikacích v areálu závodiště je jezdec povinen dodržovat maximální rychlost 40 km/hod a řídit se místním dopravním značením.
- V celém areálu je ZAKÁZÁNO vypouštění všech ropných produktu, jejichž případný únik je každý účastník povinen neprodleně nahlásit pořadateli. Úmyslné vypouštění ropných produktu bude trestáno pokutou ve výši 30.000,- Kč. Účastník, který se takového přestupku dopustí, je povinen uhradit veškeré náklady spojené s odstraněním následku a případných škod a nadále bude vyloučen ze závodu.
- Po ukončení závodu je jezdec POVINEN po sobe uklidit prostor v parkovišti závodních vozidel.
- V prostorách boxů je přísný zákaz manipulace s PHM. PHM je možno doplňovat pouze ve vyznačeném prostoru a určeným způsobem:
- tankování pouze s vypnutým motorem
- při tankování je přítomen jezdec a jeden člen jeho teamu
- v tankovacím prostoru je přísný zákaz střídání jezdců a provádění jakéhokoliv servisu na vozidle, pod postihem penalizace.
Článek 4. Přihlášky
Přihlášku k JP muže podat kterýkoli jednotlivec nebo team, jenž splňuje výše a následně stanovená kritéria a to nejpozději do stanoveného termínu na formuláři k tomu příslušném. Přihláška musí obsahovat všechny potřebné náležitosti a musí být doložena dokladem o zaplacení startovného za každé startující vozidlo. Přihláška k JP je považována za závaznou a platnou po uhrazení startovného.
Více na : http://arc.box.cz
Těšíme se na Vaši účast
TEAM ARC Brno
|