www.car.cz
 

Na oslavy není čas. Petáka čeká další, tentokrát zonová výzva
     tisková zpráva


Do Vyškova cestovali Josef Peták s Liborem Joskou s jasným cílem. Pojistit si titul ve skupině A a přitom nijak moc nezatěžovat auto, které má před sebou start na YU Rallye a hned na to domácí Příbram. Přesto, sedmý čas na první vložce a pátá příčka po třetí, bylo hodně za možnostmi aspirantů na mistrovské vavříny.
 
Již před startem bylo jasné, že tentokrát bude muset Pepík hodně slevit ze své bojovnosti a podřídit rychlost na trati cíli, kterým bylo co nejvíce šetřit auto před startem v Srbsku a Černé Hoře na YU Rally a poté i na Rallye Příbram, kde sice již startovat nemusí, ale kdo by vynechal příležitost představit se na domácí půdě, že. Na první čtyři vyškovské vložky obuli svého Peugeota 306 Maxi do nových pneu Pirelli, které chtěli před startem na jihu Evropy otestovat a vyzkoušet si jejich chování. Právě tady byl kámen úrazu. Zejména v prvních vložkách na ně bylo ještě chladno a tak přišlo několik chyb, včetně hodin a zhasnutého motoru.
 
Když následovala penalizace za předčasný start do druhé vložky (zřejmě ztrátou koncentrace po nepovedené úvodní vložce), pomohly dvě vítězství na třetím a čtvrtém měřeném úseku k postupu jen na třetí příčku, se ztrátou téměř čtvrt minuty na vedoucího Viktora Wagnera. Přesto mohli Pepík s Liborem zůstat klidní, protože Jiří Skoupil, největší soupeř v tabulce skupiny A, byl v této chvíli na sedmém místě a titul tedy byl již téměř na cestě do Příbrami a Pardubic.
 
„Problémy jsem si udělal sám. Dělal jsem hodiny, chcíplo mi to, couval jsem, znovu to chcíplo a pak ještě dvakrát v kose, protože jsme měli nízko nastavený volnoběh,“ popsal úvod soutěže Pepík. Odstoupení Dušana Kouřila pak posádku maxíka posunulo na druhou příčku a tím se jejich postavení jen upevnilo. Další dvě vyhrané vložky spolu s dvěma těsně druhými časy, již jen pomohly snížit ztrátu na Wagnera pod deset vteřin, takže nebýt penalizace… Nu což, na kdyby se nehraje a druhé místo spolu se sedmým v absolutním pořadí, na které se propracovali ze čtrnáctého místa po polovině soutěže, má svou váhu. Ještě důležitější bylo, že auto absolvovalo soutěž bez nejmenšího problému a škrábance, takže před posledním zonovým podnikem je v plné formě.
 
 „Naším cílem bylo dojet do čtvrtého místa, takže jednou za rok prohrát o devět vteřin, není snad ostuda. K autu jsem se choval slušně, netrápil jsem ho a vyhýbal jsem se všem dírám. Na sto procent věřím mechanikům, kteří mají největší zásluhu na úspěších letošní sezony, takže věřím, že stejně jako tady, bude vše fungovat za týden v Jugoslávii a potom také v Příbrami,“ zhodnotil Pepík snad až moc stručně zisk titulu ve skupině A a Libor jej doplnil: „Trať se mi líbila a že nám začátek nevyšel, to se stává. Pak jsme doháněli a i když to nevyšlo, nevadí. Hlavně že Pepík s Alenou budou mít auto v pořádku a můžou pokračovat.“
 
Kdo by čekal bujaré oslavy musel by být zklamaný. Mechanici se ještě v servisní zoně a pak v jedné zapůjčené dílně pustili do přípravy vozu. Prakticky hned po skončení soutěže si s Liborem Joskou vyměnila místo Alena Benešová a společně s Pepíkem vyrazili směr Srbsko a Černá Hora, kde svedou s Krumem Donchevem bitvu o vítězství ve východní zoně Evropského poháru.
 
V Jugoslávii musíme jet hlavou a počkat jak se to vyvrbí. Uvidíme s jakým autem pojede Donchev, jestli se svým, nebo italským. On je na tahu a musí nás bodově dohánět, takže se budu držet na uzdě. Po pár vložkách uvidíme, jak jsou rozdané karty,“ napověděl Pepík taktiku v boji o zonový titul.
 
Milan Hauer
Motorsport review
 
TISKOVÁ INFORMACE HROCH RALLY TEAMU

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose