www.car.cz
 

XIII. Böttcher rally Vyškov 2004 - očima POŘADATELů. Pohoda, ale
     tisková zpráva


XIII. Böttcher rally Vyškov 2004
 
 
            Po evropské Barum rally s experimentálním zařazením špičkových vozů kategorie WRC až na konec startovního pole byla vyškovská soutěž návratem mezi „obvyklé“ soutěže - pohodová, s menším počtem diváků, s tradičně obtížnými rychlostními zkouškami. Ty se jely na čtyřech úsecích, každý dvakrát.
 
Při sobotním startu na vyškovském náměstí nechyběl s výjimkou Pavla Červenky (z důvodu zranění) nikdo ze současné špičky Mistrovství ČR ve sprintrally. Těsně před startem ještě odstoupil  pro technickou závadu Zdeněk Vlček. Místním divákům chyběl i Stanislav Chovanec, nejúspěšnější jezdec historie Böttcher rally, účast pěti vozů kategorie WRC však jeho neúčast plně nahradila. Byli to především letošní největší soupeři v souboji o titul – Štěpán Vojtěch a Václav Pech. S číslem 1 jedoucí Š.Vojtěch (Peugeot 206 WRC) měl před startem drobnou výhodu ve formě již čtvrtého startu ve Vyškově v řadě za sebou. Pech (Ford Focus WRC) jel naopak na Hané po pěti letech. Sekundovat těmto dvěma měli především Tomáš Vojtěch (Peugeot 206 WRC) a domácí Jiří Volf (Škoda Octavia WRC). S pátým „wércéčkem“ jel Viktor Szabó (Škoda Octavia WRC), od toho se však souboj o medaile neočekával. Klasická „áčka“ reprezentovali David Komárek, Milan Chvojka a Ludvík Otto ve formě vozů Mitsubishi Lancer, Ford Escort RS Cosworth a Toyota Celica. Dále tu byli i letošní adepti na tituly ve skupinách „A“, „N“ a „produkční vozy“ – Josef Peták (Peugeot 306 Maxi), Antonín Tlusťák (Honda Civic Type R) a Josef Semerád (Mitsubishi Lancer).
           
Hned ráno se chopil vedení Václav Pech, který svůj náskok po desetinkách navyšoval a v půli závodu vedl o pět vteřin před svým největším soupeřem Štěpánem Vojtěchem. O třetí místo bojovali Tomáš Vojtěch a Jiří Volf. První RZ sice zajel rychleji druhý jmenovaný, od druhé RZ však tahal za delší konec provazu starší z bratrů Vojtěchů – Tomáš. Za touto dvojicí se držel Viktor Szabó. Bohužel tento pilot se na místě pátém příliš neohřál, na trati Podivické vložky ho zastavila technická závada. Páté místo tedy zaujal David Komárek, který po celé dopoledne sváděl zajímavý a vyrovnaný souboj s Ludvíkem Otto. Jejich kolega ze třídy A8 Milan Chvojka překvapivě nestačil a musel se spokojit s umístěním na konci první desítky. V klasifikaci tzv. „pévéček“, nebo-li produkčních vozů, se „na výsluní“ držela celá šestice jezdců, kteří byli po RZ 4 srovnáni v patnácti sekundách. Vedl Petr Poulík, těsně před Josefem Semerádem. Ten začal poněkud pomaleji, navíc musel hned na první zkoušce couvat. Za ním byl třetí Barvík, čtvrtý Landa, pátý Marek a šestý Blahout. Ve skupině A byly největšími událostmi úvodní části závodu Petákova chyba a následné hodiny v serpentinách první RZ a především vynikající výkon mladého Viktora Wagnera. Jeho největším soupeřem byl Dušan Kouřil, který si držel druhou příčku, třetí byl po první sekci kandidát na titul – Josef Peták.
 
Druhá část závodu již mnoho nezměnila na celkových výsledcích. Pech i Š.Vojtěch jeli oba naplno, jejich vzájemný odstup se prakticky neměnil a oba se postupně vzdalovali svým pronásledovatelům. Po výborném výkonu nakonec zvítězil Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem. Druzí byli Štěpán Vojtěch a Michal Ernst. Štěpánovi k obhájení loňského triumfu scházelo pouhých osm vteřin, prohrou ve Vyškově si také zkomplikoval cestu za letošním titulem mistra. Sečteno a podtrženo, v případě vítězství libereckého jezdce na posledním letošním mistrovském rallysprintu v Sosnové musí Václav Pech k zisku titulu obsadit na Českolipsku třetí místo (do MČR se započítává pouze 6 výsledků, nejhorší se škrtá). V souboji o třetí příčku se zdálo být po páté zkoušce již prakticky rozhodnuto. Tomáš Vojtěch navýšil již tak docela slušný čtvrt minutový náskok na Volfa a zdálo se být vše jasné. Ale domácí Jirka Volf zachoval chladnou hlavu, vystupňoval svůj tlak a na trati posledních dvou RZ T.Vojtěcha doslova převálcoval. V cíli se nakonec z třetího místa radoval o pouhé dvě desetiny sekundy domácí jezdec! Boj o páté místo byl rozhodnut již zkraje druhé půle závodu, když do té doby výborně jedoucího Komárka zastavila porucha diferenciálu. Pátý tedy skončil Ludvík Otto s manželkou Renátou. Ti se nakonec radovali z vítězství mezi smíšenými posádkami. Šestí celkově skončili po skvělém výkonu Viktor Wagner a Vladimír Tichý, vítězové skupiny A, třídy A7 a současně i klasifikace juniorů do 25-ti let.
 
Vynikající stíhací jízdu předvedli Josef Peták s Liborem Joskou, kteří získali sedmé místo absolutně, ale především díky druhému místu ve skupině A se již v předstihu radovali ze zisku mistrovského titulu pro letošní rok. Osmou pozici si pravidelnou a vyrovnanou jízdou udrželi Milan Chvojka a Jirka Volf. Elitní desítku celkového pořadí pak uzavřeli Petr Poulík se Zuzanou Chvojkovou (vítězové skupiny produkční vozy) a Josef Semerád s Bohuslavem Ceplechou (druzí mezi produkčními vozy). Jedenáctý absolutně a třetí mezi produkčními vozy pak dojel rockový zpěvák Daniel Landa se svým spolujezdcem Jaroslavem Novákem. Dobrý výkon podali a body do šampionátu si připsali i David Marek s Ladislavem Křížem, František Blahout s vyškovským spolujezdcem Rudolfem Kouřilem, či třetí posádka skupiny A – Petr Zedník, Pavel Fišer. Ve třídě A6 triumfovala dvojice Michael Honda – Jan Tománek, kteří dlouhou dobu „drželi Zedníka v šachu“ a nakonec si připsali slušné šestnácté místo absolutně. Ve skupině N se z vítězství a jistého titulu radoval Antonín Tlusťák, tentokrát s Romanem Vorlem na místě spolujezdce. Za zmínku stojí i vítězové ostatních tříd. V A5-kách po skvělém souboji s Lubošem Minaříkem a Viktorem Semelou zvítězili Michal Fiala s Monikou Maříkovou, ve třídě N3 se radovali již zmínění Tlusťák s Vorlem, třídu N2 vyhráli po desetinkovém souboji s Markem Morávkem a Karlem Hédlem Zbyněk Novotný a Petr Vilímek a tzv. malorážky, tedy třídu N1 vyhráli Robert Mikulka a Pavel Šivic. S vozem Škoda Felicia se na startu XIII. Böttcher rally objevil po soutěžní přestávce domácí Zbyněk Harásek, který se spolujezdcem Bronislavem Slezákem po technických problémech nakonec obsadil 11. místo ve třídě A5.
           
Ve Vyškově tradičně závodili i „historici“. Od prvních metrů rally mezi sebou bojovali o vítězství Roman Odložilík a Antonín Blažek. Odložilík se svým Porsche Carrera RS vydělával především v rychlých pasážích, Blažkovi a jeho Fordu Escort RS pro změnu svědčily technické úseky. Po obrovském boji tento souboj vyhrál Roman Odložilík s bratrem Pavlem na sedadle spolujezdce. Za druhými Antonínem Blažkem a Jiřím Machajem dojeli do cíle Lubomír Tenkl a Pavel Šubrt s vozem Opel Kadett. Čtvrté místo po technických problémech vybojovali Aleš Jirátko a Michael Stiksa s „bavorákem“. Nejrychlejší škodovku řídil celkově pátý Jan Krejča. Zajímavostí byl start legendárního „létajícího knedlíku“ - vozu Austin Mini Cooper s Pavlem Nejedlým za volantem. Pilot se představil po dvouleté přestávce a dojel celkově sedmý. Pořádající Hanácký rally klub úspěšně reprezentovali Ondřej Výmola a Vladimír Kvapil s vozem Škoda 1000 MB, kteří obsadili druhé místo ve třídě H1.  
           
Aktivními účastníky i diváky příznivě hodnocenou soutěž nakonec negativně poznamenaly „nepřesvědčivé“ výkony delegovaných časoměřičů a sportovních komisařů, které vyústily v podání protestů, takže slavnostní dekorování vítězů, které mělo podle programu začít v sále Besedního domu v 19:30 hodin, bylo zahájeno až ve 23:45. Řadu posádek tato okolnost „otrávila“ natolik, že odjely předčasně domů, ty zbývající, které na svoje zasloužené ocenění trpělivě čekaly, odjížděly se smíšenými pocity až po půlnoci. 
           
Pořádající Hanácký rally klub Vyškov touto cestou upřímně děkuje všem, kdo se jakkoli podíleli či zasloužili o povolení a přípravu této soutěže, a to nejen jménem svým, ale i jménem soutěžních posádek, které se vyslovily pochvalně k trati a k organizaci této rally. 
 
                                                                        Text a foto:     Jiří Dokulil, Jan Olejníček
 
 
 
 
Výsledky Böttcher rally:
 
Současné vozy:
1.   Pech Václav – Uhel Petr                                         Ford Focus WRC                               0:36:05,4                       
2.   Vojtěch Štěpán – Ernst Michal                              Peugeot 206 WRC                                     + 7,8
3.   Volf Jiří, ing. – Latif Billy                                          Škoda Octavia WRC                              + 1:14,4
4.   Vojtěch Tomáš – Palivec Štěpán                          Peugeot 206 WRC                                 + 1:14,6
5.   Otto Ludvík, ing. – Ottová Renáta                          Toyota Celica GT Four                           + 2:37,5
6.   Wagner Viktor – Tichý Vladimír                              Nissan Almera Kit Car                          + 3:23,9
7.   Peták Josef – Joska Libor, ing.                              Peugeot 306 Maxi                                  + 3:30,0
8.   Chvojka Milan – Volf Jirka                                        Ford Escort RS Cosworth                    + 3:38,2
9.   Poulík Petr – Chvojková Zuzana                             Mitsubishi Lancer EVO VI                     + 3:41,8
10. Semerád Josef – Ceplecha Bohuslav                  Mitsubishi Lancer EVO VII                    + 3:46,9
 
Historické vozy:
1.   Odložilík Roman – Odložilík Pavel                             Porsche Carrera RS                        0:36:13,6                       
2.   Blažek Antonín, Dr. – Machaj Jiří, ing.                        Ford Escort RS                                      + 11,8
3.   Tenkl Lubomír – Šubrt Pavel                                        Opel Kadett Coupe                                + 54,8
4.   Jirátko Aleš, Dr. – Stiksa Michael, Dr.                         BMW 2002 TI                                       + 1:26,0
5.   Krejča Jan – Šárka Pavel                                              Škoda 110 L                                         + 3:26,4
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose