www.car.cz
 

Britská rallye: Ford vyhlášen Hvězdou rally Inmarsat
     tisková zpráva


Britská rally (16. – 19. 9. 2004)
 
Závěrečná tisková zpráva
 
Dva vozy Ford Focus RS WRC dnes dokončily Britskou rallye v první pětce celkové klasifikace. To znamená jubilejní čtyřicáté bodové umístění týmu Ford v MS v řadě za sebou. Markko Märtin a Michael Park dojeli třetí a v této sezóně vystoupili na stupně vítězů již posedmé. Druhá posádka týmu BP-Ford WRT Francois Duval a Stéphane Prévot skončila pátá.

Tato pozoruhodná série úspěchů je nejdelší v celé historii šampionátu. Její začátek se datuje do ledna roku 2002, na Rally Monte Carlo. Tento jedinečný úspěch nezůstal bez povšimnutí. Ford obdržel cenu Inmarsat pro hvězdu rally. Cenu si z rukou bývalého mistra světa, spolujezdce Nicky Griesta, převzal prezident Ford Europe Lewis Booth.

Díky zisku bodů za oba vozy si Ford upevnil druhé místo v hodnocení továrních týmů. Do konce šampionátu zbývají již jen čtyři soutěže. Märtin a Duval oslavili rekord dvěma nejrychlejšími časy v závěrečné divácké vložce, která se jela v přístavní čtvrti Cardiffu. Tato rychlostní zkouška byla dokonce živě vysílána i televizí.

“Dosáhnout takového mezníku znamená obrovský úspěch, zvláště v šampionátu, který je stále vyrovnanější,“ řekl šéf týmu BP-Ford Malcolm Wilson. “Tento rekord jen potvrzuje, jak je Focus RS WRC rychlý a spolehlivý. To se ostatně ukazuje na nejtěžších světových soutěžích již dvě a půl sezóny. Je to milník, na který je Ford právem pyšný a já jen doufám, že v budoucnosti ještě tento rekord vylepšíme.“

Letošní ročník Britské rally byl posunut z tradičního listopadového termínu na září, ale očekávané zlepšení počasí se nedostavilo. Během prvních dvou etap hustě pršelo a proto byly šotolinové tratě jižního Walesu velice nebezpečné. Kluzké bláto a stojící voda zapříčinily aquaplaning u mnoha vozů. Mnoho posádek také soutěž nedokončilo. Na startu stálo 83 vozů a do cíle jich dorazilo pouze 42. Ti, kteří to dokázali, museli absolvovat 19 rychlostních zkoušek a 394,03 ostrých kilometrů.

Märtin a Park odstartovali do dnešní poslední etapy ze třetí pozice. Věděli, že posun vzhůru pořadím není příliš reálný, a tak se koncentrovali na udržení pozice před dotírajícím Carlosem Sainzem. Etapu projeli naprosto bez problémů a po dokončení posledního ze čtyř dnešních měřených úseků se mohli těšit z posílení třetí pozice v celkovém hodnocení šampionátu.

Je pěkné být znovu na stupních vítězů a je samozřejmé, že Ford zažívá obrovský úspěch,“ řekl osmadvacetiletý estonský pilot. “Skvělé bylo i vítězství v poslední vložce, která byla živě vysílána televizí! Dnes jsem jel v ideálním tempu. Nebylo to tak rychle jako v pátek, ale nezažil jsem naštěstí ani tolik nerváků, jako v první den. Dvakrát jsme tam málem skončili mezi stromy a byl jsem velice rád, že jsme po úvodním dni soutěže spatřili cíl. Včerejší jízda v mlze nebyla také jednoduchá, ale podmínky byly stejné pro každého. Celou soutěž jsem jel celkem rychle, ale bohužel ne tak, abych mohl se Solbergem a Loebem bojovat o vítězství.“

Duval a Prévot, kteří během prvních dnů soutěže vyhráli čtyři rychlostní zkoušky, byli v podobné pozici, jako jejich týmoví kolegové. Do dnešní etapy odstartovali z pátého místa a před sebou i za sebou měli velký časový odstup. Bez velkého riskování si zajistili osmý bodový finiš sezóny a patrně jen malý problém s motorem, který je trápil během páteční etapy, je stál čtvrtou pozici.

“Podmínky soutěže byly obtížné, ale pro mě to byla dobrá rally,“ řekl třiadvacetiletý belgický pilot. “Změna termínu konání soutěže rozhodně nepřinesla žádnou změnu počasí, a to bylo kruté. Testovali jsme na suchých tratích, což bohužel nepřineslo v tomto vlhkém počasí vůbec žádný efekt. Proto jsme také celý pátek bojovali s nastavením vozu. Bylo to tvrdé a já jsem se necítil tak jistý, jak bych býval potřeboval. Potom jsme udělali nějaké úpravy a hned to bylo mnohem lepší. Jsem spokojen s výsledkem i s naším rozpisem. Nemuseli jsme dělat mnoho změn.“


Wilson byl s výkony pilotů svého týmu spokojen. “Markko jel velmi dobře a je jen škoda, že ho včerejší technické problémy stály tolik času. Naštěstí neztratil vybojovanou pozici. Francois měl výbornou druhou etapu. Byl schopen držet tempo se Solbergem i Loebem a to je skvělé,“ řekl Wilson.

Wilson měl i další důvod k oslavě. Jeho sedmnáctiletý syn Matthew se spolujezdcem Scottem Martinem dojeli se soukromým Focusem RS na třináctém místě. A to jeli svou první soutěž mistrovství světa. “Jsem velmi pyšný na to, čeho dosáhli. Podmínky nemohly být tvrdší, ale Matthew jel s citem a rychle. Byl jsem plný emocí, když jsem je viděl projíždět cílem v Cardiffu,“ řekl.
 
 
Konečné pořadí Britské rallye
1.    SOLBERG, Petter    Subaru Impreza WRC    3.42.39.5
2.    LOEB, Sebastien     Citröen Xsara WRC    3.42.45.8
3.    MARTIN, Markko    Ford Focus WRC    3.45.33.2
4.    SAINZ , Carlos    Citröen Xsara WRC    3.46.21.6
5.    DUVAL, François    Ford Focus WRC    3.47.20.8
6.    ROVANPERÄ, Harri    Peugeot 307 WRC    3.49.24.4
7.    HIRVONEN, Mikko    Subaru Impreza WRC    3.49.47.8
8.    STOHL, Manfred    Peugeot 206 WRC    3.52.59.6
9.    VOUILLOZ, Nicolas    Peugeot 206 WRC    3.57.51.8
10.    WARMBOLD, Antony    Ford Focus WRC    3.58.28.8
 
World Championship 2004
Jezdci    

1.    Sebastien Loeb 92
2.    Petter Solberg 64
3.    Markko Martin 59
4.    Carlos Sainz 55
5.    Marcus Gronholm 47
6.    François Duval 43
7.    Mikko Hirvonen 23
8.    Harri Rovanpera 20
9.    Janne Tuohino 16
10.    Freddy Loix 7
11.    Daniel Carlsson 6
12.    Gilles Panizzi 6
13.    Cedric Robert     4
14.    Manfred Stohl 4    

Značky

1.    CITROEN 150
2.    FORD 112
3.    SUBARU     91
4.    PEUGEOT 76
(5.    MITSUBISHI 17 )
 
 
 
Další informace:
 
Martin Linhart,

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose