Janiš neměl v domácím závodu štěstí - (19.09.04)
Domácí závod Jarka Janiše trval jen pár stovek metrů, kdy do něj narazil Markus Winkelhock a poškodil jeho vůz. Český jezdec týmu Dark Dog Sonax AMG-Mercedes tak neměl možnost navázat na výborný výkon ze včerejší kvalifikace.
První závod nové éry DTM v Brně sliboval zajímavý závod a solidně zaplněné tribuny očekávaly tuhý boj. Janiš v dopoledním zahřívacím tréninku pracoval na nastavení pro závod a po celou dobu jezdil s plnou nádrží. Tým se poté rozhodnul provést drobné úpravy nastavení, aby vylepšil vyvážení vozu. Janiš startoval ze 17. místa a byl nejlépe postaveným loňským vozem na startu. Bohužel jeho závod skončil v první zatáčce, kde do něj dvakrát narazil Winkelhock a Janiš musel v boxech odstoupit, protože poškození vozu bylo příliš rozsáhlé.
Událostmi nabitý závod přinesl mnoho kolizí a soubojů kolo na kolo. Vedoucí muž šampionátu Mattias Ekström plně zužitkoval výhodu pole position a nedal svým rivalům šanci k sesazení z vedení. Čtvrtým vítězstvím sezony definitivně získal jezdecký titul. Christian Albers tvrdě bojoval o to, aby udržel své naděje na titul, ale po jednom ze soubojů poškodil vůz a musel odstoupit.
Organizátoři z BPA sport marketing a automotodromu Brno odvedli dobrou práci a odměnou jim byly nejen zaplněné tribuny, ale také spokojené týmy. Norbert Haug, viceprezident Mercedes-Benz Motorsport, a Volker Strycek, sportovní šéf Opelu, už po kvalifikaci pochválili organizaci brněnského závodu.
Jarek Janiš: „O průběhu závodu jsem měl samozřejmě odlišné představy. Jsem zklamán nejen kvůli sobě ale i kvůli všem českým fanouškům, kteří neměli šanci mě vidět v závodu. Start byl ok, ale před první zatáčkou do mě někdo zezadu narazil, dostal jsem smyk a potom následoval další náraz. Vůz byl příliš poškozen na to, abych pokračoval. Až později jsem zjistil, že do mě narazil Winkelhock. Byl to vzrušující závod se spoustou kolizí a doufám, že se divákům líbil. Velmi si cením podpory, které se mi tady dostalo a rád bych poděkoval všem, kteří přišli na okruh.“
Karl Jennings, Janišův inženýr: „Jarkův závod byl příliš krátký. Po zahřívacím tréninku jsme nebyli zcela spokojeni s nastavením a udělali jsme pár změn. Jarek po odjetí několika kol před najetím na rošt hlásil, že vůz se chová dobře, takže to vypadalo nadějně. V první zatáčce byl nevinnou obětí a náraz poškodil nejen karoserii ale i zavěšení levého zadního kola. Je nám líto, že Jarek nemohl dokončit svůj domácí závod, ale nic jsme s tím nemohli dělat.“
|