Banner OffROAD Maraton v Brankách napověděl jména mistrů tisková zpráva
Tisková zpráva – Banner OffROAD Maraton – Branky 18.9.2004
Banner OffROAD Maraton v Brankách na Valašsku pomalu prozradil kandidáty na tituly mistrů ČR v jednotlivých kategoriích.
Další závod seriálu Gauloises OffROAD Maraton se byl týden před začátkem přesunut z původně plánovaného Fryštáku do nedalekých a osvědčených Branek u Valašského Meziřící. Zde se již v minulosti maratóny jely a tak i závodníci věděli do čeho jdou. Zajímavá technická trať je okořeněna bahnitým, takřka bezedným brodem, kde si vždy diváci přijdou na své.
Moto&Quad
Padesát týmů, tedy necelá stovka účastníků, na motorkách a čtyřkolkách odstartovali tříhodinovku již před devátou ráno. Díky účasti na Šestidenní v Polsku chybělo několik jezdců na endurech, kteří vždy promlouvají do pořadí na stupních vítězů. Zvláště dvojice Toman - Šíp z Haruda Betong teamu, která letos vede v průběžném pořadí či otec a syn Dokoupilové. Marek Nešpor, který jezdí právě s Petrem Dokoupilem ve dvojici musel absolvovat celou tříhodinovku sám. Nutno dodat, že se s tím vypořádal bravurně a systémem start cíl zvítězil, když zdolal náročný okruh pětatřicetkrát a zajel i nejrychlejší kolo za skvělé 4:22 min. Za ním se vyvezla nenápadně, ale rychle jezdící dvojce Marcel Hock a Jan Unger. Najeli o kolo méně, tedy 34 kol a stříbro uhájili o pár sekund před týmem Color Cars Drásov. Za ten tentokrát jeli Martin Liška s Alešem Balíkem. Za zmínku stojí jistě účast obou účastníků Dakaru v této kategorii a nevedli si vůbec špatně. Jeli v jednotlivcích a předváděli skvělou jízdu. Olin Bražina skončil těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě a Ivo Kaštan za Gauloises team uzavíral první desítku.
Čtyřkolky jsou divácky snad ještě více atraktivní. Největší favorité Andy Motors team I. Petr Přibáň s Pavlem Ulmanem, kteří vedou průběžné pořadí šli hned po startu do vedení. Minule na Slovensku chyběli, ale jinak v letošní sezóně vše vyhráli. Pouze v úvodním závodě v Benešově si Petr Přibáň poranil oko a skončili na osmém místě. Zde nedali soupeřům opět šanci najeli 30 kol a v tom předposledním i nejrychlejší kolo závodu za 5:13 min. O dvě kola zpět si dojel pro stříbrný věnec Josef Matějka na Kawasaki a třetí byli mladí Andy Motors team II. Roman Ulman a Anthony Fournier, kteří najeli 27 kol. Vláďa Novotný z EN Quad teamu, který vyhrál minulé závody v Krupině bohužel pro technickou závadu v devátém kole odstoupil.
Auta
Po úpravě trati se v půl jedné startoval šestihodinový závod terénních vozů v kategoriích do a nad dva litry. Pětadvacet vozů startovalo dle průběžného pořadí v seriálu a tak stáli v první řadě OffROAD team Dřevohostice a Macíkův Autopoint OffROAD team ze Sedlčan. První tříhodinovka se ještě započítávala do Slovenského poháru. Díky náročné trati byla tentokrát vysoká úmrtnost techniky, takže na konci byli rozdíly mezi týmy i třeba více než deset kol mezi druhým a třetím v kategorii do 2000 cm³. Co chvíli stál některý z týmů v depu a opravoval. Šajgal team ze slovenského Brezna se dostal po prvním kole do vedení a už ho do konce závodu nepustil z ruky. Igor Šajgal a Tomáš Ďurečka jedou letos opravdu skvěle a tak se boj o Mistra ČR zúžil prakticky jen na tyto dva týmy. Autopoint i Šajgalové vyhráli letos třikrát, ale Martin Macík zvítězil v náročné a lépe bodované „Dobřanské čtyřiadvacítce“ a kde nevyhrál dojel za Šajgal oil teamem těsně na druhém místě. To mu dává i po odečtení nejhoršího výsledku celých 99 bodů. Naproti tomu Šajgalové vynechali první závod v Benešově, takže nic odečítat nebudou.
Přesto mají stále osm bodů ztrátu a tak budou závěrečné dva závody ještě zajímavé. Nadcházející dvanáctihodinovka má koeficient 2, a pokud jeden z týmů zakolísá, může se zde již rozhodnout. Třetí v Brankách dojeli Šroťáci s Range Roverem a naznačují, že se s nimi bude muset v dalších závodech počítat. Čtvrtí, stejně jako v Krupině, dojeli po technických problémech Ekonomické Stavby Plzeň. V seriálu jim však patří průběžné třetí místo s velkým náskokem před dalšími týmy. Obě nové Navary zatím trápí dětské nemoci a tak jsou jejich výkony nevyrovnané. Tygr team i Zemní práce Martin Šoltys po pár hodinách ze závodu odstoupili. V příští sezóně můžeme očekávat, že se budou stále častěji tlačit na čelní místa na stupních vítězů. Třída do 2000 cm³ je již interně nazývána „jimny cup“ s neotřesitelným lídrem – týmem OffROAD Dřevohostice. V tomto závodě startovalo těchto vozů pět a všechny se vešli do první šestky. Mezi ně se dostal pouze Samurai 1,6 Bacardi G-teamu na čtvrté místo.
I když Mirek Zapletal s Přemkem Korejzem neodstartovali nejlépe a v prvním kole zapadli v hlubokém blátě systematickou rychlou jízdou se po dvou hodinách dostali do vedení ve třídě a nakonec dojeli na druhém místě v absolutním pořadí! Bylo to tak jejich třinácté vítězství v řadě a letos zatím tedy vyhráli všech šest závodů. Druzí, se ztrátou tří kol v pořadí byli otec a syn Randýskové ze SARA teamu a udržují si druhé místo i v celém seriálu. Třetí i když se ztrátou 11 kol dojel ZAHAS Denimoto team. ZAHAS má ještě reálnou šanci se dostat v seriálu na bronzovou příčku. V této chvíli ztrácí po odečtení nejhoršího výsledku na G-team jen tři body a protože výsledky G-teamu jsou jak na houpačce může se ještě ledacos změnit. Fotografie, kompletní výsledky a další informace najdete na www.offroadmaraton.cz.
tisk info
dole foto z akce Jihlavská banha 2004:
|