Po DTM přichází Podzimní cena Brna s velkou nabídkou závodů. tisková zpráva
Na programu jsou 4 závody Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech na okruzích a dále čtyři doplňkové závody.
MM ČR:
Divize 2 Volná formule kat. II do 1600 ccm Volná formule kat. II 1601 - 2000 ccm Formule Ford do 1600 ccm
Divize 3
Od Národní formule 1400, která po několikaleté pauze vyjela opět jako samostatná třída mistrovské Divize 3, se v letošním ročníku mezinárodního českého okruhového šampionátu v závodech automobilů na okruzích očekávala velice dramatická podívaná. Navzdory tomu, že její desetidílný mistrovský seriál byl v průběhu sezóny zkrácen o dvě klání, jenž se měla konat premiérově na chorvatském okruhu Grobnik u Rijeky, jezdci naplnili předpovědi a jejich souboje v jednotlivých závodech byly opět ozdobou šampionátu. Od začátku měl ovšem navrch sedmnáctiletý Jiří Mičánek junior a po pátém vítězství, kterého dosáhl v šestém závodě, se stal nejmladším mistrem ve více než třicetileté historii mistrovské třídy. Po loňském dramatickém finále, kdy Mičánek prohrál souboj o titul v posledních metrech závěrečného závodu, byl brněnský mladík letos zařazen mezi favority a této role se zhostil dokonale, když vyhrál dva úvodní závody na domácí trati. Velice zdatně mu sekundovali Radek Mifka a jeden z letošních nováčků David Palmi, jenž spolu s dalšími do Národní formule 1400 přestoupil z formule Ford. Oba však hned v úvodu zaznamenali ztrátu poté, co skončili mimo trať. Palmi vyletěl po malé strkanici s Mičánkem. Mifka byl zase v jedné zatáčce o něco rychlejší než bylo zdrávo a navíc pak nedotáhl do vítězného konce svoji sólovou jízdu ve druhém klání. Za této situace potom v průběžném pořadí obsadil druhé místo pravidelně vydatně bodující Igor Lešinský. Do druhého mistrovského podniku na mosteckém autodromu Palmi nastoupil s pozměněným podvozkem svého vozu a naplnily se jeho sliby, že bude rychlejší. Vyhrál také před Mičánkem první z víkendových závodů, ale pak jej vyřadil motor a brněnský mladík mohl oslavovat už třetí prvenství. Mifka měl tentokrát více štěstí. Jednou získal bronz a pak po chybě předvedl parádní stíhací jízdu, při níž se z chvostu startovního pole dostal až na druhé místo, o které předtím sváděl bitvu Lešinský s nováčkem Lubomírem Poláškem. Další debutant Martin Matzke svůj premiérový start s monopostem loňského mistra Tomáše Chabra ozdobil ziskem jednoho bodu za desáté místo.
Ve třetím podniku šampionátu se objevily hned tři noví jezdci. Dva z nich, mladíci Josef Král a Adam Kout, přitom svými výsledky velice překvapili. Oba si při prvním startu připsali dvanáct bodů – Král za třetí příčku a Kout za sedmou a pátou pozici. Nejvíce ovšem slavil Jiří Mičánek startující po vyhrané kvalifikaci opět z prvního místa jako při zahajovacích závodech. V pátém mistrovském závodě nejprve úspěšně odolal tlaku Palmiho, který se jej marně snažil dostihnout. V šestém klání ještě mohl Palmi svým vítězstvím rozhodující bitvu o titul posunout na poslední podnik šampionátu a málem se mu to i podařilo. Mičánka ovšem začal předjíždět v místě, kde byla vyvěšena žlutá vlajka kvůli odstavené formuli Pavla Sukopa. Za prohřešek proti pravidlům byl potrestán povinným projetím boxů a brněnský jezdec si tak potom bez většího ohrožování dalšími soupeři dojel pro pátý triumf, kterým si pojistil celkové mistrovské prvenství. Bronz v závodě získal Chabr startující podruhé s novým vozem vlastní konstrukce.
Poslední dva závody v rámci Podzimní ceny Brna určí ještě konečné postavení na druhé a třetí místo, o které svedou souboj Palmi, Mifka a Lešinský. Teoreticky by na bronz mohl pomýšlet ještě Radek Krakovič a také Chabr, který zaznamenal největší ztrátu vynecháním absencí ve druhém podniku, kdy ještě neměl dokončený nový vůz.
Divize 4 Vozidla skupin A, N, SP, ST, Super 2000, GT, E1 (volné formule slučitelné s vozy kategorie I), DTM, pohárové vozy (slučitelné s vozy I. kategorie)
V této divizi se pojedou dva sprintové závody skupiny 1 a 2 a jeden vytrvalostní 3-hodinový závod.
Doplňkové závody
Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup ´04
Pátý a zároveň závěrečný dvojzávod nejlepšího českého poháru v jeho letošním ročníku. Závěrečný dvojzávod jeho loni vypsaného dvouletého projektu. A také závěrečné utkání pilotů v této podobě série, která tak uzavírá svůj už osmý ročník. To všechno může napadnout diváka, který přichází sledovat sobotní oficiální kvalifikace, nedělní dopolední sprint a odpolední hlavní závod Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu 2004 v rámci Podzimní ceny Brna.
Když letošní ročník poháru octavií v květnu na mosteckém Autodromu Duhové Energie začínal, bylo jasné, že půjde o střet generací. Už loni, když se na startovním roštu nově objevilo šest nadějných mladých jezdců, bylo jasné, že to je čerstvá krev, která do seriálu přináší ještě víc dravosti. Absolutním vítězem loňského ročníku série se právě zde, v Brně, stal koneckonců teprve šestnáctiletý student ze slovenského Púchova, Štefan Rosina. Ani letos není docela bez šancí na absolutní vítězství, nemluvě o tom, že ve hře je i významná prémie pro vítěze celého dvouletého projektu. To všechno je nadstavba, která z už tak kvalitních a atraktivních závodů během následujícího víkendu jistě udělá opravdové okruhové drama.
Jezdci letos absolvovali dosud čtyři podniky. Po mosteckém zahájení poháru se na konci května představili na Masarykově okruhu při prestižním LG Super Racing Weekendu Matador, na začátku července bojovali na okruhu Grobnik nad chorvatskou Rijekou a naposledy měřili síly v rámci MATADOR Czech Truck Prix 2004 v Mostě.
Vítězství v kvalifikacích zde vybojoval Jiří Janák před Jiřím Navrátilem a Štefanem Rosinou.
Právě Rosina se brzy po startu dopoledního sprintu brzy dostal do vedení, druhý jezdil Navrátil a třetí byl Došek. Ten pak pronikl na čelo, ale po několika kolech o první místo přišel. Neústupný Rosina jej totiž předjel v nejméně očekávaném místě, na konci mostecké cílové rovinky ve zdejším pověstném retardéru! V cíli sprintu byl tedy první před Doškem a Bohuslavem.
Odpolední dvacetikolový závod byl skutečnou ozdobou mosteckého víkendu tahačů. Vedení se brzy ujal Bohuslav, když využil vzájemného souboje mezi Rosinou a Doškem. Vpřed postoupil také Matějovský a držel se na druhém místě. Při jednom z razantních průjezdů zatáčkou si ale Bohuslav poškodil olejovou vanu a čekalo se, kdy jeho motor vypoví službu. Stalo se tak dvě kola před koncem a jezdec musel boj o zlato vzdát. První dojel Michal Matějovský před Štefanem Rosinou a třetím Jiřím Janákem. Čtvrtý byl Navrátil, pátý Došek a šestý Ivan Vršínský.
Průběžné bodování poháru po mosteckých závodech vede Rosina, který už má 192 body. Na druhé místo odsunul Janáka (180 b.), třetí je Došek (151 b.), čtvrtý Matějovský (136 b.), pátý Bohuslav (123 b.) a šestý Dostál (116 b.). Finále je zde a diváci se rozhodně mají na co těšit…
Sports Car Challenge (SCC)
European Touring Car Serie (ETCS)
Po nadšeném přijetí vytrvalostních závodů v Itálii se skupina Peroni Promotion rozhodla rozšířit dosah těchto dvou sérií – Touring Master Cup a European Superdiesel Challenge, které se v roce 2003 sloučili do EUROPEAN TOURING CARS SERIE (ETCS). Cílem je přivést tento italský šampionát na další zahraniční okruhy. Z celkových osmi závodů se bude pět konat na italských okruzích a zbývající tři ve Francii, České republice a Chorvatsku. V posledních letech se počet mezinárodních vytrvalostních závodů snížil a ETCS se tak stal nejdůležitějším vytrvalostním mistrovstvím v celé Evropě, ve kterém startuje více jak 30 vozů.
Věrni tradici, přináší všichni jezdci i týmy na tratě nejlepší a nejmodernější závodní automobily jako je nedávno vyrobené BMW M3 E46 nebo BMW 330d, s vysoce výkonnými dieselovými motory, schopnými soutěžit ve vytrvalostních závodech.
European Touring Cars Serie odstartovala v březnu letošního roku na italském okruhu Pergusa šestihodinovým závodem, který byl součástí čtyřiadvacetihodinovky – 24 hours of Pergusa.
Kalendář 2004:
21/03 Pergusa (Itálie) 6 hod
18/04 Vallelunga (Itálie) 4 hod
16/05 Misano (Itálie) 2 hod
13/06 Dijon (Francie) 2 hod
04/07 Rijeka (Chorvatsko) 4 hod
24/07 Misano (Itálie) 6 hod – noční závod
26/09 Brno (Česko) 4 hod
17/10 Monza (Itálie) 4 hod
Thoroughbread Grand Prix (TGP)
Od roku 1994, kdy byl světový šampionát Thoroughbred Grand Prix založen, se dostal až na samotnou špičku historických závodů vůbec. Představuje překrásné monoposty a značky, které v rozmezí let 1966 až 1985 brázdily tratě světových Grang Prix Formule 1 a které připomínají legendární dobu tohoto motoristického sportu. Světový šampionát FIA TGP znovu oživil atmosféru tehdejších závodů F1.
Mezinárodní automobilová federace FIA, která je vládnoucím hybatelem světa automobilového sportu, také zaznamenala, že závody historických závodních strojů jsou v poslední době jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících odvětví motoristického sportu. Tím, že byl seriál TGP zařazen mezi oficiální historické šampionáty FIA, stalo se tak před čtyřmi roky, bylo potvrzeno, že je nejprestižnějším seriálem historických monopostů F1 na celém světě.
Postupujícími léty zaznamenává TGP čím dál větší zájem i z řad jezdců. Provizorní startovní listina startovní listina pro Brno čítá 21 závodníků. Další jsou zaregistrováni v jezdecké asociaci TGP.
Brněnský závod, jež bude součástí Podzimní ceny Brna, je sedmý a předposlední v řadě: Vedoucím jezdcem průběžného pořadí je temperamentní Portugalec Rodrigo Gallego s 48 body, následován Britem Mikem Wrigleym s 43 body a Švýcarem Fredym Kumschickem s 36 body. Minimální rozdíly ukazují, že závody v Brně budou velmi napínavé, protože o vítězi není ještě zdaleka rozhodnuto.
Startovní listina je rozdělena do čtyř tříd – A, B, C, D podle typu formule. Systém bodování je poněkud složitější, nicméně spravedlivý. Body se přidělují následovně: Ve třídě, kde se účastní více jak tři monoposty získává vítěz 9 bodů, 2. 6 bodů, 3. 4 body, 4. 3 body, 5. 2 body a 6. 1 bod. Ve třídě, kde jsou méně jak tři účastníci je za první místo 6 bodů a za 2. 4 body. Ve třídě kam se přihlásí pouze jeden závodník je bodované pouze první místo a to 4 body.
Kalendář 2004:
02-04 duben Bahrain
16-18 duben Jarama, Španělsko
02-03 květen Donington, Anglie
28-30 květen Monza, Itálie
18-20 červen Zolder, Belgie
02-04 červenec Lausitz, Německo
24-26 září Brno, Česká republika
08-10 říjen Estoril, Portugalsko
tisk info
|