Peugeot veze novou 307 WRC na dobyté území tisková zpráva
Švédská Rallye (5. – 8. 2. 2004)
Velizy 30. ledna 2004 - Po povzbudivých výsledcích s novým vozem 307 WRC během Rallye Monte Carlo, upírá Peugeot Sport nyní svou pozornost ke druhému podniku šampionátu WRC 2004 - Švédské rallye.
Francouzský tým má na tuto soutěž pouze výborné vzpomínky, protože od roku 2000 tu na rychlém sněhu nenašel přemožitele! Tři vítězství s Peugeotem 206 WRC má na svém kontě Marcus Grönholm a jistě se bude snažit rozšířit tuto svou sklizeň o další triumf s 307 WRC. Přestože je vůz teprve v ranném stádiu svého vývoje, prokázal již svůj potenciál. Freddy Loix, další milovník této soutěže, bude při svém druhém startu s novým vozem rovněž usilovat o co nejlepší výsledek. Díky datům, nasbíraným během Rallye Monte Carlo, může tým Peugeot Sport hledět na právě začínající sezónu s určitou dávkou klidu.
Zasněžené Alpy byly dobrou kulisou pro povzbudivý vstup do nového roku s novou zbraní - 307 WRC. Marcus Grönholm vedl soutěž po čtyři rychlostní zkoušky prvního dne a dosáhl deseti časů mezi třemi nejlepšími během dvanácti rychlostních zkoušek. Tři jeho časy byly absolutně nejlepší. Konečné čtvrté místo Marcuse Grönholma a páté Freddyho Loixe byly při debutu 307 WRC velmi dobrým výsledkem. "Je to poprvé, kdy odjíždíme z Monaka s úsměvem na tváři," prohlásil v cíli první soutěže ředitel Peugeot Sport, Corrado Provera.
"Oba Peugeoty 307 WRC dojely do cíle na dobrých, bodovaných pozicích. Marcusův výkon byl velmi dobrý, vezmeme-li v úvahu, že tuto soutěž neměl nikdy rád."
Ve Švédsku to bude pro Marcuse úplně jiná situace. Na této specifické soutěži nebyli nikdy skandinávští jezdci poraženi a on sám tu s Peugeotem dosáhl nejednoho významného úspěchu. Dvojnásobný mistr světa tu s 206 WRC vyhrál svou první soutěž v rámci mistrovství světa a znovu tu triumfoval v roce 2002 a 2003. V roce 2001 se mu zvítězit nepodařilo, ale zastoupil ho s další 206 WRC týmový kolega Harri Rovanperä. Bude 307 WRC schopna navázat na čtyři roky po sobě pokračující neporazitelnost své předchůdkyně?
Švédská rallye je jedinou 100% sněhovou soutěží v celém kalendáři. Pokud v oblasti Värmland leží dostatek sněhu, jsou tratě lemovány vysokými bílými bariérami, o které se jezdci mohou v zatáčkách opírat boky svých vozů. Rychlostní zkoušky jsou obecně velmi rychlé a Marcus Grönholm tu loni zvítězil s rychlostním průměrem 116 km/hod. Předváděl tu při tom své mistrné ovládání vozu v dlouhých smycích ve vysokých rychlostech, které jsou pro tuto soutěž tak charakteristické.
"Tuto soutěž si opravdu užívám. Ve Švédsku se cítím velmi dobře, i když tratě jsou místy opravdu hodně rychlé. Náš výsledek z Monte Carla je celkem povzbudivý. Zjistili jsme, že 307 WRC je rychlá i spolehlivá. Soudě podle našich testů před soutěží, jsem pro Švédsko velmi optimistický," říká Marcus Grönholm.
Freddy Loix je jedním z mála ne-Skandinávců, kteří mohou těžit z bohatých zkušeností s touto soutěží. Ze svých pěti startů dokončil Švédskou rallye čtyřikrát a třikrát se umístil mezi deseti nejlepšími (1999 - 9., 2000 - 8., 2001 - 13. a 2003 - 10. místo). Perfektní výkon předvedl i v roce 2002, kdy startoval s levou nohou v plastové bandáži. S Hyundaiem mu patřila čtvrtá příčka, když musel dvě rychlostní zkoušky před cílem odstoupit kvůli problémům se zavěšením kola. Byl to bezesporu velký výkon a Freddy vydá ze sebe všechno, aby jej zopakoval i letos. I on má tuto soutěž rád: "Pro mě je to nejlepší rallye v kalendáři a už se jí nemohu dočkat. Testy na sněhu s 307 WRC dopadly velmi dobře a hodně si věřím," zopakoval optimismus týmové jedničky Belgičan.
Pořadí World Championship 2004
Jezdci 1. Sebastien Loeb 10 2. Markko Martin 8 3. François Duval 6 4. Marcus Gronholm 5 5. Freddy Loix 4 6. Gilles Panizzi 3 7. Petter Solberg 2 8. Olivier Burri 1
Značky 1. FORD 14 2. CITROËN 10 3. PEUGEOT 9 4. MITSUBISHI 3 5. SUBARU 2
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,
|