Již jistý Mistr NF Mičánek jasně ovládl závěrečnou kvalifikaci tisková zpráva
Do posledních měřených tréninků nastoupilo nejpočetnější startovní pole
Přestože seznam účastníků pro poslední podnik mezinárodního českého šampionátu v závodech automobilů na okruzích v Národní formuli 1400 postrádal pětici borců, kteří zasáhli letos do mistrovského seriálu, do závěrečné kvalifikace nastoupila nejpočetnější jezdecká sestava v sezóně. Měřených tréninků na brněnském automotodromu v rámci Podzimní ceny Brna se účastnilo osmnáct závodníků, přičemž nejrychlejší z nich byl již dopředu známý mistr Jiří Mičánek junior.
V obou kvalifikacích pro sedmý a osmý závod šampionátu ve formulové Divizi 3 zajížděl zpočátku nejrychlejší časy David Palmi, ale závěr měřených tréninků patřil vždy Mičánkovi. Ve druhé části kvalifikace, která se na rozdíl od té první uskutečnila už na suché trati, čerstvě osmnáctiletý jezdec dokonce zlepšil nejlepší čas Národní formule 1400 na brněnském okruhu na hodnotu 2:13,852. „Určitě to mohlo být ještě lepší, ale nebylo třeba více zrychlovat,“ komentoval Mičánek a dodal, že zcela bez problémový pro něho měřený trénink nebyl, protože motor jeho formule se nezdál být v optimální formě.
Palmi usilující o udržení celkově druhého místa v mistrovství se musel spokojit v kvalifikaci s druhou pozicí. „Když se formule optimálně zahřála a přišla chvíle pro zajetí nejrychlejšího kola, začalo zlobit palivové čerpadlo. Těžko jsem pak před koncem tréninků mohl pomýšlet na vylepšení výsledku,“ svěřil se čtyřiadvacetiletý pilot.
O třetí místo se v trénincích podělili Igor Lešinský a Radek Mifka. Lešinskému se lépe dařilo v první kvalifikační jízdě na vlhké dráze, ve druhé části měřeného tréninku obsadil pak pátou příčku. Mifka byl naopak nejprve šestý a poté si zajistil lepší postavení na startovním roštu, když dosáhl o čtyři vteřiny lepšího času.
Vyrovnaně si v obou částech kvalifikace počínal mladý Martin Matzke, kterému patřila čtvrtá místa. Další nováček sbírající první zkušenosti za volantem formule Josef Král obsadil osmou a sedmou pozici. Podobné zlepšení měl i Milan Svoboda, jenž si do Národní formule 1400 odskočil po téměř roční pauze s monopostem vypůjčeným od týmu Jana Schwarze. „Myslel jsem, že absolvuji jen pár kol a pak auto pošetřím na závody. Slíbil jsem to i mechanikům. Na trati se mi to ovšem tak zalíbilo, že jsem se povozil podstatně více,“ svěřil se pelhřimovský pilot, když vybojoval nejprve osmou a následně sedmou příčku.
Po téměř roční odmlce se ve startovním poli objevil také Pavel Langer, jenž splnil svůj slib a soupeřům předvedl svůj nový elegantní monopost Autola. Formule se ovšem ještě učila závodit stejně jako další novinka Elsu 01, kterou trochu nečekaně obohatil startovní pole Silvestr Ulmann.
Více štěstí pak postrádal Pavel Sukop, jehož vůz doznal značné újmy poté, co ve druhém měřeném tréninku na výjezdu ze Schwantzovy zatáčky jezdec dostal smyk a narazil levým bokem do svodidel. Obě uražená kola a zničená přítlačná křídla pro Sukopa znamenala rozloučení se startem v posledních dvou mistrovských závodech.
tisk info NF
dole foto F3 ( DTM Brno 2004)
|