www.car.cz
 

Příbram 2004: Ohlasy, průběh první etapy
     tisková zpráva


Ohlasy po osmé RZ XXVI. Rally Příbram

Ve vedení zatím Kopecký, před Pechem.

Posádky mají za sebou osm rychlostních zkoušek. V čele je zatím Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC, před Václavem Pechem, jenž ztrácí 1:47min. Třetí příčka patří liberecko-příbramské posádce, Štěpán Vojtěch a Michal Ernst. Daří se rovněž Emilu Trinerovi, kterému patří čtvrtá příčka.


Mezi produkčními vozy kraluje zatím Václav Arazim s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII, před překvapením soutěže Quirinem Millerem, startujícím s Mitsubishi Lancer EVO VI za tým Red Bull. Třetí příčka patří Petru Poulíkovi.
Ve třídě A se zatím v čele drží domácí Marian Šín s Peugeotem 306 Maxi Kit, před druhým Viktorem Wagnerem (Nissan Almera Kit Car) a třetím Michaelem Hondou (Citroen Saxo Kit Car).


Smůlu měl Josef Peták , který těžce havaroval na páté rychlostní zkoušce. Havaroval u obce Stará Voda do mostu. Vůz poté skončil zdemolován v potoku. Posádka vyvázla bez zranění.
Na třetí RZ došlo k havárii posádky se st.č. 68 Šilha – Souček. Posádka byla na vyšetření převezena do nemocnice. Zranění však není vážné.

Ohlasy po osmé RZ XXVI. Rally Příbram

Jan Kopecký, st.č.4-Škoda Fabia WRC: „Zajímavý, hodně kluzký. Druha runda rychlostních vložek byla již hodně uklouzaná, protože je vytaháno hodně bláta.“
Václav Arazim, st.č.8-Mitsubishi Lancer EVO VII: „Hodně těžké. Úseky kolem přehrady hodně kloužou. Na druhé kolo vložek byla loterie s pneumatikami, protože některé úseky byly suché a některé stále mokré. Vyplnila se včerejší naše předpověď. Auto funguje zatím bez problémů, akorát, na páté vložce jsem asi kilometr po startu vložky udělal gumu. Ani nevím o co jsem ji prorazil.“
Štěpán Palivec,spolujezdec Tomáše Vojtěcha, st.č.6-Peugeot 206 WRC: „Na čtvrté vložce jsme vylétli z tratě a zlomili rameno. Současně jsme udělali gumu a tím ztratili minutu. Na Vystrkovské RZ jsme udělali druhou gumu. Po výměně jsme jeli rozdílné pneumatiky, což rozhodně nebylo dobré.“
Michal Ernst, spolujezdec Štěpána |Vojtěcha, st.č.2-Peugeot 206 WRC: „Na prvních čtyřech vložkách nám to nejelo. Netáhlo to od spoda a díky tomu jsme ztráceli hodně na výkonu motoru. Ve druhém kole vložek jsme neměli žádný technický problém, akorát jsme udělali hodiny.“


Václav Pech, st.č.1-Ford Focus WRC 04: „Úvodní čtyři rychlostní vložky nám vůbec nevyšly. Zvolili jsme špatné obutí a navíc na první RZ jsme prorazili gumu. Ve druhé rundě si již na vůz začínáme zvykat, přesto cítím, že tohle auto je diametriálně úplně někde jinde. Je to úplně jiný systém řízení, než jsem byl zvyklý a naučený z předešlých focusů. Auto nás zatím převyšuje.“ (pozn.tiskového střediska.: Jedná se o vůz, s nímž v letošní sezóně startoval F.Duval v rámci mistrovství světa.)
Marian Šín, st.č.29-Peugeot 306 Maxi Kit: „S výsledkem a jízdou jsem zatím spokojen. Jediným problémem jest, že to strašně klouže. Je to těžká soutěž.“

18,21hod:

Jan Kopecký s Filipem Schovánkem zatím kralují příbramské soutěži. Ze dvanácti rychlostních zkoušek vyhráli jedenáct. Jen jednou byl úspěšný Václav Pech s novým Fordem Focus WRC O4. V průběžné klasifikaci Rally Příbram mu patří druhá příčka se ztrátou 2.20min. Na třetí místo se vyhoupl v závěrečné sekci Karel Trněný. Trněný spolehlivou jízdou těžil z problémů soupeřů a posunul se z pátého místa. Čtvrtá pozice patří Emilu Trinerovi. Triner měl v závěru etapy problémy, přesto udržel čtvrté místo a má stále šanci bojovat o umístnění na bedně. Páté a šesté místo patří bratrům Vojtěchům. Zatím lepší je Štěpán, který svého bratra Tomáše poráží o 52 vteřin.
Mezi produkčními vozy vede Arazim, před Millerem. Třetí je zatím Poulík.
Ve třídě A si vedení udržel Marian Šín, směřující za svým letošním nejlepším výsledek. Druhé místo po první etapě patří Wagnerovi, před Vladimírem Bergerem.

Jan Kopecký, st.č.4-Škoda Fabia WRC: „První etapu jsme zvládli bez problému. Od rána jedeme mokré pneumatiky. Nic jsme nechtěli riskovat.
Václav Arazim, st.č.8-Mitsubishi Lancer EVO VII: „Soutěž je především o správném obutí a o počasí. Ve třetím kole RZ bylo vytaháno již hodně bláta. Jinak jedeme v pohodě a v klidu.“
Tomáš Vojtěch, st.č.6-Peugeot 206 WRC: „Já bych řekl, že je tradiční, jako ostatní mistrovské závody. Ráno jsme na vodě začali s né moc vyzkoušenými pneumatikami. Ovšem jsme bohužel chybovali na čtvrté vložce. V předposledním kole jsme udělali ještě defekt. Protože další vložka byla hned, tak jsme chytili do časovky penalizaci. Aby toho nebylo málo, tak na poslední rundu jsme obuli slicky a ono to namoklo. Naštěstí jsme však v cíli první etapy a to je důležité.
Michal Ernst, spolujezdec Štěpána |Vojtěcha, st.č.2-Peugeot 206 WRC: „Od jedenácté RZ jedeme bez turba, takže jsme dostali cca. Tři minuty ztrátu. Takže když to vezmu od začátku. Tak první čtyři vložky problémy. Auto vůbec nejelo, pak to bylo lepší a teď opět problémy.“
Václav Pech, st.č.1-Ford Focus WRC 04: „Auto funguje parádně. Největším problémem jsem já. Prostě to s ním neumím. “
Marian Šín, st.č.29-Peugeot 306 Maxi Kit: „Zatím jsem spokojen. Máme problémy trefit se do volby pneumatik. Když dáme suché, tak je mokro a naopak.“
Emil Triner, st.č.5-Seat Cordoba WRC: „Začátek soutěže byl dobrý, vyvíjelo se to dobře, ale pak nás začalo zlobit auto. Poslední třetí sekci jsme jeli pouze na tři válce a ztratili jsme spoustu časů. Snažili jsme se především dojet do velkého servisu, kde je možno závadu odstanit. Takže smíšené pocity.“
Karel Trněný, st.č.7-Škoda Octavia WRC: „Špatně jsme zvolili pneumatiky. Obzvlášť druhá vložka kolem přehrady byla hodně těžká. Byla tady vytahána spousta bláta. Ve druhém kole jsme zvolili opět suché a tentokráte se to vyplatilo.Jeli jsme tak, abychom se vyhnuli problémům, takže první polovina soutěže byla v pořádku. Jinak vložky se mne hrozně líbí, protože jsou hodně těžké.“
Karel Trojan, st.č.9-Mitsubishi Lancer EVO VII: „Ráno jsme nasadili špatné pneumatiky, takže jsem z toho byl dost špatný. Poté to však oschlo a jelo se mi daleko lépe. Akorát, na té nejkrásnější, Vystrkovské se nedařilo. Je tam spousta bláta a na slickách se tam jet nedá.“
Josef Peták, st.č.16-Peugeot 306 Maxi Kit: „Na páté RZ nám při sjezdu při brždění ruplo rameno a strhlo nás to na mostní zábradlí. Poté nás to hodilo do potoka. Bohužel auto je dost poničené. Naštěstí se nám však nic nestalo.“

Marek Felt
Tiskové středisko, 25.9.04, 18.21 hod.


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose