www.car.cz
 

Supersprint Challenge Brno – 31 vozů na startu
     Vladimír Rožánek


Za poměrně slušného podzimního počasí se na brněnském automotodromu při Podzimní ceně Brna jely další závody Supersprint Challenge, tentokrát už 11. a 12. jízda. Prototypů s formulemi, které se letos sloučily do Supersprintu z Interserie ISO a Sport Cars Challenge, se v Brně sešlo úctyhodných 31. Okruhové svezení přivítali i další čeští jezdci, vrchař Otakar Krámský s Osellou BMW K-04 a závodní vůz Lucchini Miloše Beneše pilotoval Milan Stejskal.
 
Již v kvalifikačních jízdách se podařilo rozbít vůz Rakušanu  Dietmannovi, který byl před závodem 4. v druhé prototypové divizi, dal tak šanci především našemu Vondrákovi. Gerd Beisel, velký soupeř mosteckého Doláka v sobotu ujel s porouchanou převodovkou jen dvě kola, a tak jsme si slibovali bohaté bodované pozice, zvláště od domácích jezdců. Nestartovala Kamila Stará, kterou stále trápí převodovka Pfeifrova PRC Opel a Edita Prášková se představila v Brně tentokráte s formulí Chevron BMW v divizi 4.
 
Martin Vondrák PRC Alfa Romeo CN @ foto Vláďa R
 
Sobotní závod přinesl na čele souboj dvou nabroušených formulí F3000 Rakušana Milavce s Lolou Audi Turbo a Němce Wagnera s Reynardem Zytek. Velmi očekávaný start prototypu PRC Ford DVR, se kterým přijel do Brna Rakušan E. Pedrazza, a který disponuje motorem z F1, měl jen krátké trvání. U jeho drahého vozu se bohužel po dvou okruzích projevila technická závada, v podobě ohořelé kabeláže a na závodní dráhu se dostal ke slovu Safety car. Pro Rakušana Pedrazzu závod předčasně skončil a umožnil tak Michalu Dolákovi s PRC BMW se bodově přiblížit. Ten dojel svůj sobotní závod na celkovém pátém místě a třetím v divizi 1, když v posledním kole se propadl v pořadí Rakušan Payr. Celkově zvítězil v sobotu Wagner s Reynardem Zytek F3000, druhý byl Milavec s další F3000 a třetí, stále se zlepšující Brit Sinclair s prototypem Jade Chrysler. Celkově čtvrtý a druhý v D1 dojel při svém asi jediném letošním okruhovém startu Ota Krámský na Oselle BMW. Jan Stejskal, který měl okruhovou premiéru s Lucchini P3 BMW, si dojel pro celkové 9. místo. V druhé prototypové divizi D2 zvítězil Slovinec Tessitore s PRC Opel. Našemu Martinu Vondrákovi s PRC Alfa Romeo, se závod vydařil, když obsadil 4. místo v D2. Ve formulové divizi D4, se mnoho nedařilo Lubomíru Glogarovi a závod dokončil na posledním 23. místě. Lépe si ve své premiéře s formulí vedla mladá závodnice Edita Prášková, závodící za team Prášek Autosport.
Její Chevron B42 BMW si vedl velmi pěkně, když s ním Edita dokázala zajet druhé místo v D4. Trošku slabším místem této formule, je její menší nádrž, ale v sobotu palivo vydrželo. Ze sobotního klání byl diskvalifikován Rakušan Truffer s PRC Opel.
 
Michal Dolák PRC BMW 3,0 @ foto Vláďa R
 
Do nedělního závodu odstartoval z pole position Němec Wagner a sváděl tuhý boj s Rakušanem Milavcem, až do doby, než ho Rakušan předjel a zajistil si vítězství jak celkové, tak i v D3. Za nimi jezdil Rakušan Payr a Brit Sinclair. Ti také dojeli na prvních dvou místech mezi prototypy v divizi 1. Třetí místo v divizi opět připadlo Otakaru Krámskému, kterému vydržela celý závod šlapat jeho vrchřská Osella BMW. Další český pilot Michal Dolák s PRC BMW před sebe na startu chybným manévrem pustil silnější stroj PRC Mugen Gerda Beisela.  Zatímco však na rovinkách Beisel ujížděl, v zatáčkách měl navrch Dolák. Mezi ně se vmísil s F3000 Švýcar Monbaron, který jim však body za umístění sebrat nemohl. Smůlu v tomto souboji dvou prototypů a F3000 měl bohužel mostecký Dolák. V místech, kde se jede, jak se říká na plný plyn, Švýcar Monbaron s Reynardem Judd F3000 dupl na brzdy, Michal do něj najel a auto se zastavilo v kačírku. Pryč jsou body, které tak nutně Michal potřeboval na Pedrazzu, ale také poničený vůz teď bude v perné práci mechaniků. Vždyť do odjezdu na Hockenheim zbývá kolem 10 dnů. Čtvrté místo v D1 tak odvezl Beisel. Náš Stejskal s Lucchini BMW si dojel pro 5. místo. Divizi 2 vyhrál opět Tessitore s PRC Opel, náš Vondrák si dojel opět pro velmi slušné 4. místo. Další čeští závodníci již do cíle nedělního závodu, kvůli technickým obtížím nedorazili. Startovat nemohla ani Edita Prášková s Chevronem BMW, u kterého odešla převodovka. Po závodě byl vyloučen Němec Wagner s Reynardem F3000 a všichni se posunuli v pořadí o jedno místo za vítěze Milavce.
 
Mike Roberts Jade Nissan @ foto Vláďa R
 
Zajímavé tedy budou ještě souboje na Hockenheimringu, především pak v divizi 1. Tam dominuje od začátku sezóny Rakušan Payr, jezdící s Francouzskou licencí. Ovšem o 2-4. místě ještě není zdaleka rozhodnuto. Druhý je prozatím Pedrazza s PRC Ford F1 se 117 body, Michal Dolák s PRC BMW ztrácí 4 a drží místo 3. Zle však dotírá Beisel s 96 body a ze hry o celkové stupně vítězů není ani Sinclair s Jade Chrysler, který nasbíral 94. bodů. Veřme, že se Michalu Dolákovi podaří vůz dát dohromady a zkusit ještě zabojovat o druhé místo, v této prestižní prototypové divizi.
 
Výsledky Supersprint Challenge Brno – Sobota:
 
A.Wagner D – Reynard F3000 Zytek – Wagner Racing D3
P.Milavec A – Lola 96/50 F3000 Audi 1,8 Turbo – GP Racing D3
T.Sinclair GB – Jade Chrysler – Jade Motorsport D1
O.Krámský CZ – Osella BMW K-04 – BMW Krámský Team D1
M.Dolák CZ – PRC S98 3,0 – CarDo Racing D1
W. Payr F – PRC BMW 3,2 – PRC Sport Cars Racing D1
M.Roberts GB – Jade 007 Nissan – Jade Motorsport D1
J.C.Monbaron CH – Reynard Judd F3000 – GM Racing Team D3
M.Stejskal CZ – Lucchini P3 BMW – GMS Racing Team D1
Tessitore SLO – PRC Opel 2,0 – Tessitore Racing D2
 
Supersprint Challenge Brno – Neděle:
 
P.Milavec A - Lola 96/50 F3000 Audi 1,8 Turbo – GP Racing D3
W. Payr F – PRC BMW 3,2 – PRC Sport Cars Racing D1
T.Sinclair GB – Jade Chrysler – Jade Motorsport D1
O.Krámský CZ – Osella BMW K-04 – BMW Krámský Team D1
J.C.Monbaron CH – Reynard Judd F3000 – GM Racing Team D3
G.Beisel D – PRC Mugen 3,0 – RWT PRC Deutschland D1
M.Stejskal CZ – Lucchini P3 BMW – GMS Racing Team D1
B.Rubig A – Formel VW – Rubig Racing D4
B.Stricker CH – PRC Opel 2,0 – SportCars Racing Schweiz D2
G.Munch D – PRC Opel 2,0 – RWT PRC Deutschland D2
 
Další závod se jede na německém Hockenheimringu.
 
Vláďa Rožánek, www.car.cz
 
 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose