Vrchař Kašpárek míří vysoko Pavel Jelínek
Ještě na začátku roku 2003 byl mezi automobilovými závodníky Šternberan Milan Kašpárek naprosto neznámým jménem, zato pro rok 2004 s ním musí počítat jako s vážným soupeřem. Před koncem loňského ročníku naskočil Kašpárek do rozjetého seriálu mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu a svůj první start v pronajatém voze Škoda Felicia upravené pro skupinu A s objemem motoru do 1400 kubických centimetrů proměnil jen v umístění na konci výsledkové listiny.
Jenže tahle zkušenost jej neodradila a během velmi krátké doby se mu podařilo získat mnohem rychlejší Škodu Felicii Kit Car, která umí s kvalitním řidičem porážet i mnohem silnější stroje s dvoulitrovými motory a za deštivého počasí se nezalekne ani třílitrů. S novým vozem rychle přicházely povzbudivější výsledky a i když Kašpárek absolvoval pouhé tři závodní víkendy, tak na závěr sezony v Ústí nad Orlicí dosáhl fantastického zlepšení. Jenže ani sám jezdec nepočítal s takovým úspěchem a ústecký závod komentuje následovně: „Byla to vlastně má první zkušenost s jízdou v dešti a také čas z první jízdy nenaznačoval nijak velký úspěch.
Když jsem sjel dolů ke svým mechanikům a ptal se jich na dosažený čas, dostalo se mi odpovědi, že to za moc nestálo, což mě opravdu vytočilo a následně jsem ve druhé jízdě zrychlil o pět vteřin a skončil druhý.“ Posílen kvalitními výsledky připravuje celý tým stávající Škodu Felicii Kit Car pro následující ročník, ve kterém se Milan Kašpárek rozhodně nespokojí s málem. I proto prošel vůz přes zimu kompletní repasí, ztratil několik kilogramů a dostal novou převodovku i další originální díly, jenž mají zvýšit šance v cestě za nejvyššími příčkami v mistrovství republiky.
Rozhodně nepůjde o cestu jednoduchou, skupina A do 1400 má až deset stálých a kvalitních účastníků, ale ambiciózní jezdec ze Šternberka, kterému není cizí ani myšlenka na mistrovský titul, bude pro všechny soupeře velmi tvrdým konkurentem.
Ondřej Koubek
|