Jiří Trojan pojede v Třebíči o celkové druhé místo tisková zpráva
Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích se blíží ke svému
konci a na soutěžící čeká už jen závěrečná Horácká rally v Třebíči, která startuje za
necelé tři týdny. Ve skupině N a zároveň třídě N-1600, se mistrem stal po Příbrami
Josef Sedláček s Hondou Civic 1.6 VTi. Na příbramské soutěži se mohlo rozhodnout
i o druhém místě, ale jak Jiří Trojan, tak jeho největší soupeř Jaromír Tarabus cíl soutěže
neviděli a boj o stříbrný věnec se tedy odkládá do Třebíče. Na dostřel ve skupině N jsou
i Křížek a Tlusťák a souboj o druhé až páté místo bude ozdobou této soutěže. Šance
na veliký úspěch v celkovém hodnocení skupiny N pro posádku manželů Trojanových
motivuje celý tým ke stoprocentní přípravě.
"V Příbrami nás potkala smůla v podobě střetu s pneumatikou v jednom z retardérů",
říká Jiří Trojan a vysvětluje, jak došlo k odstoupení ze soutěže. "Po čtvrté rychlostní
zkoušce jsme v servisu trošku riskli a nasadili na naše Polo suché pneumatiky i když
na trati ještě zbylo dost vody. Soupeři ponechali pneumatiky mokré a tak jsme se jim
snažili na osychajícím asfaltu ujet. Bohužel v rychlé pasáži se za horizontem objevila
kaluž a do následujícího retardéru jsme nedobrzdili. Bohužel jsme vytočeným pravým
kolem zachytili o velkou pneumatiku, udělali defekt a poškodili spojovací tyč na řízení.
Nebyli jsme první, komu se to tam stalo a snažili se i za cenu větší ztráty spojovačku
narovnat. Dařilo se nám to do té doby, než se na ní povolila matka a spojovačka se
začala protáčet. Nikdo kolem neměl dvaadvacítku klíč na přidržení protáčející se matky,
tak jsme museli s vylomeným kolem pokračovat do konce vložky. Protože byl servis
až po osmé rychlostce, rozhodli jsme se z obav o vetší poškození vozu jízdou na
dalších rychlostních zkouškách skončit".
Jaká bude tedy příprava na rozhodující bitvu ve třídě N-1600? "Před touto rozhodující
soutěží projde repasí hlavně přední náprava. Polo dostane nová ramena včetně
silentbloků, čímž by měly odpadnout problémy s častým přehříváním pneumatik a
ještě se nepatrně zlepší jízdní vlastnosti auta. Nové budou i brzdiče a samozřejmě
unašeče poloos, na které je toto auto velice háklivé". Takže auto i posádka budou opět
připraveny na 100 procent. Výsledek může také ovlivnit počasí a s ním související například
volba správných pneumatik, jejich přilnavost k danému povrchu, střídající se sucho s mokrem.
Jaké budeš preferovat počasí? "Jak je o mě známé, tak čím horší a náročnější podmínky
na trati budou, tím pro mě lepší (poznámka autora: viz. výsledky z Waldviertel Rallye,
Jänner Rallye a Mogul Šumava Rally do technické poruchy). Konkurence startuje na
silnějších Hondách Civic a mokré a blátivé povrchy rychlostem menší sílu motoru
našeho Pola částečně eliminují, takže jsem pro co nejhorší podmínky včetně sněhu
(smích)".
A na závěr, nemáš pro nás nějakou úsměvnou historku z tratí letošních závodů? "No třeba
na Barumce za námi startovala maďarská posádka Kakuszi / Kakuszi na voze
Volkswagen Polo S1600. Přišli za námi a snažili se nám vysvětlit, že oni mají speciál
a že musí startovat před námi, protože nás na erzetě dojedou. Vůbec jsem jim nemohl
vysvětlit, že to není možné. Potom jsme odstartovali tak jak měli a když jsme je někde
na trati Barumky poté potkali, tak se na nás smáli a ukazovali zdvižený palec. Nejenom,
že nás na erzetě nedojeli, navíc od nás pár vteřinek dostali".
Dalibor Benych
ČK motorsport
|