www.car.cz
 

Dubaj: Mistrem Evropy Andy Priaulx s BMW díky více vítězstvím
     Pavel Jelínek


Jak už jsme informovali, v Dubaji se odehrál poslední dvojzávod Mistrovství Evropy cestovních vozů. O titulu se mělo rozhodnout mezi třemi jezdci na vozech BMW - Dirkem a Jörgem Müllerovými a Andy Priaulxem. Připomeňme průběžné pořadí mistrovství před závodem v Dubaji:

D.Müller 107 - Priaulx 95 - J.Müller 90 - Tarquini 86

Kvalifikace se nejlépe povedla Priaulxovi, když své soupeře předčil o celých pět desetin sekundy, naopak Müllerové se museli spokojit až s pátou řadou na startu.

První pozici si po startu první jízdy uhájil Priaulx, pěkný start předvedl Dirk, kterému se podařilo posunout na páté místo. Naopak po kolizi odstoupil jezdec Seatu Gené, do problémů se dostal i Rangoni se soukromou Alfou Romeo. Do čela se před Priaulxe během druhého kola dostal Tarquini a tuto pozici uhájil až do cíle závodu. O druhé místo svedl obrovskou bitvu Priaulx s Thompsonem, kterou pro sebe rozhodl Priaulx především díky výborné defenzivní jízdě.

Jörg Müller se posunul na šesté místo v cíli. Největším smolařem však byl Dirk Müller, který po kolizi s Giovanardim musel zajet do depa pro novou pneumatiku a přišel o šanci v této jízdě bodovat. Souboj o titul evropského šampióna se tak rázem zdramatizoval, rozdíl mezi prvním a druhým se zmenšil na pouhé čtyři body.

Výsledky, 1,jízda:

1.Gabriele Tarquini AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
2.Andy Priaulx BMW Team Great Britain BMW 320i
3.James Thompson AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
4.Augusto Farfus AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
5.Frank Diefenbacher SEAT Sport SEAT Toledo Cupra
6.Jörg Müller BMW Team Deutschland BMW 320i


Průběžné bodové hodnocení po 1.jízdě:

D.Müller 107 - Priaulx 103 - Tarquini 96 - J.Müller 93

Krátce po startu druhé jízdy došlo k hromadné havárii, do které byl zapleten Rydellův Seat, Garcíovo BMW a Peugoty Sardelliho a Magnussena, vůz Magnussena skončil dokonce na střeše. Závod byl přerušen červenými vlajkami. Z kolize mezi Zanardim, J.Müllerem a Priaulxem si stroj posledně jmenovaného odnesl četné šrámy, které však mechanici během pauzy před restartem závodu stihli opravit.

K opakovanému startu nastoupilo 16 vozů, výborně si vedl Priaulx, který se probojoval ze sedmého na první místo, v sedmém kole se však před něj dostal Tarquini. Dirk tak musel dojet nejhůře čtvrtý. Jeho postup polem vozidel probíhal pozvolna, šestým kolem projížděl jako sedmý. V dramatickém závěru závodu si pak poradil s Farfusem, jehož vozu se zřejmě po některé z kolizí otevíraly pravé přední dveře, v devátém kole odstoupil z páté pozice Giovanardi a jeho místo zaujal právě Dirk.

To však byla poslední důležitá změna, ke které v pořadí závodu došlo, a překvapivě, ale po zásluze se Mistrem Evropy stal Andy Priaulx s nulovým bodovým rozdílem před Dirkem Müllerem, v Angličanův prospěch hovoří počet pěti vítězství v sezóně oproti třem Dirkovým. Jörg Müller po jezdecké chybě skončil dvanáctý.

Výsledky, 2.jízda:

1.Gabriele Tarquini AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
2.Andy Priaulx BMW Team Great Britain BMW 320i
3.James Thompson AutoDelta Squadra Corse Alfa Romeo 156
4.Frank Diefenbacher SEAT Sport SEAT Toledo Cupra
5.Dirk Müller BMW Team Deutschland BMW 320i


Konečné pořadí Mistrovství Evropy cestovních vozů:

Priaulx 111 - Dirk Müller 111 - Tarquini 106 - Jörg Müller 93 - Giovanardi 63

Další informace a fotografie na  www.fiatouringcars.com.

K průběhu uplynulé sezóny se ještě vrátíme samostatným článkem.

Kamil Dušek


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose