Charouzovi s MB DTM vyhráli Epilog Pavel Jelínek
Poněkud překvapivě složená posádka, ve které se objevil podle očekávání Antonín Charouz, ale navíc také trucker Adam Lacko a syn prvně jmenovaného amatérského závodníka a managera Jan Charouz, na prestižním a velmi rychlém voze voze Mercedes Benz AMG zvítězila v sobotním odpoledním až večerním vytrvalostním závodu Epilog v Brně.
Také letos se jelo na šest hodin a také letos Epilog téměř uzavřel letošní sezonu na Masarykově okruhu v Brně. Téměř proto, že za zmínku jistě stojí ještě Alpský pohár o příštím víkendu ( zřejmě pátek a sobota), při kterém do Brna přijede plejáda různých typů a modelů porsche ( viz naše infomace na jiném místě). Ostatně také při Epilogu na dráze kroužilo několik rychlých porsche.
Za šest hodin, nakteré byl závod vypsán, ujeli vítězové celkem 159 okruhů a to průměrnou rychlostí 142,481 kilometru za hodinu. Otec a syn Charouzové s Adamem Lackem získali prvenství poměrně suverénně stylem start - cíl a před druhými v cíli vozem měli náskok pěti kol. Tím druhým vozem byl rovněž Mercedes Benz AMG v úpravě DTM, který nasazoval Charouzův tým. Za jeho volantem se střídali Čecho Američan Šedivy , Slovák Milan Bezák, Němec Bert a opět J. Charouz, který jel zároveň v první posádce. Po většinu závodu ovšem držela druhémísto jiná posádka - ostravský Petr Válek, Rakušan Jurasz a zkušený Němec Kaufmann , kteří podobně jako při nedávné Podzimní ceně Brna, usedli do zcela nového Porsche GT3 týmu Renauer Motorsport. V závěru ovšem měli velkou smůlu, když u vozu došlo k poruše alternátoru a závěrečnou večerní pasáž jeli "na baterku". Museli tak absolvovat zhruba dvakrát tolik zastávek, než plánovali,a rozhodující zastávka byla ta 13 minut před koncem závodu, při níž se před ně dostal druhý Mercedes.
Posádka žlutého vozu ale skončila třetí a nechala za sebou červené porsche posádky Machánek, Studenič (oba SR), Rácz (Maď.) a Venc ( náš).
Ve skupině do 2000 ccm zvítězila čtveřice Milan Maděryč, Jaroslav Páral, Štefan Rosina a Švéd Tobias Johansson na voze Audi A4, přestože jeden z těchto jezdců byl aktérem menší nehody se stříbrným vozem v esíčku na úseku číslo 5 až 6, po níž na trať na několik kol vyjel Saferty Car. Mercedes i Audi ale z kolize odjely téměř bez šrámů a mohly pokračovat. Počet posádek, které nedokončily, byl letos vůbec minimální.
Výsledky - Epilog 2004:
1. A. Charouz, Lacko, J. Charouz (Mercedes Benz) 159 okruhů (prům. rychlost 142,481 km/h),
2. Šedivy (USA), Bezák (SR), Bert (Něm.), J. Charouz (Mercedes Benz) -5 okruhů,
3. Válek, Jurasz (Rak.), Kaufmann (Něm./Porsche GT3) -6,
4. Machánek, Studenič (oba SR), Rácz (Maď.), Venc (Porsche GT3) -7.
|