Golf už i s pohonem všech kol 4Motion tisková zpráva
Golf 1.9 TDI 77 kW 4Motion Trendline za 660 400 Kč
Praha 11. října 2004 - Populární Golfy, které sklízejí velké prodejní úspěchy na všech evropských trzích, rozšiřují svou škálu o modely s pohonem všech kol 4Motion.
Pohon všech kol 4Motion, jehož klíčovým prvkem je elektronicky řízená spojka Haldex, je k dispozici pro modely Golf poháněné výkonnými turbodiesely 1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k). O něco později bude pohon všech kol 4Motion k dispozici i pro modely poháněné zážehovým čtyřválcem 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu do válců o výkonu 110 kW/150 k.
Modely Golf 4Motion jsou standardně vybaveny šestistupňovými převodovkami a dodávají se ve stupních výbavy Trendline, Comfortline a Sportline. Cena začíná na 660 400 Kč u modelu 1,9 TDI 77 kW 4Motion Trendline, což je jen o 59 700 Kč více než ekvivalentní model s pohonem pouze předních kol. V rámci této ceny je zahrnut i jinak příplatkový systém ESP, který modely 4Motion dostávají sériově.
První generace pohonu všech kol 4Motion se objevila v Golfech v roce 1998 a celkem se prodalo přes 100 000 těchto verzí. Nový Golf dostal systém 4Motion druhé generace, který vyniká nižšími nároky na údržbu a konstruktérům se podařilo snížit také jeho hlučnost. Pohon všech čtyř kol ocení řidič zejména při jízdách ve ztížených klimatických podmínkách - za deště a na zasněžených nebo namrzlých vozovkách. Systém 4Motion dokáže plynule měnit výkon přenášený na jednotlivá kola podle jejich adhezních schopností.
Pohon všech kol prokáže své kvality také při tahání přívěsů. Homologovaná přípojná hmotnost v 8% stoupání činí až 1800 kg, ve 12% stoupání 1500 kg (verze Golf 2.0 TDI/103 kW: 1600 kg). Protože s Golfem 4Motion se lze snadno dostat i do míst, kam se verze s pohonem předních kol nemohou odvážit, nabízí výrobce za příplatek také speciální kryt, který zespodu chrání motor a převodovku před poškozením. V nabídce je i tužší zavěšení kol, které zároveň zvýší světlou výšku o 20 mm.
Z vnějšku se nové modely Golf TDI 4Motion snadno rozpoznají nejenom díky nápisu "4Motion" na zádi, ale také zdvojenou koncovkou výfuku.
Stěžejním prvkem systému 4Motion je vícelamelová spojka v olejové lázni. Změnou přítlaku lamel se plynule mění výkon přenášený na zadní kola, v závislosti na okamžitých trakčních podmínkách může být na zadní kola přenášeno až 100 % výkonu.
tisk info
|