www.car.cz
 

Po Paříži v Praze: SEAT Toledo premiérově v ČR
     tisková zpráva


* Po představení v Paříži se Toledo uvede v Praze
* Výstava AUTOSHOW 2004: 21.10. - 24.10.2004

Jednou z nejvýraznějších premiér podzimního autosalonu v Paříži byl
bezesporu SEAT Toledo nové generace. Přesně měsíc po Paříži se tato horká
novinka objeví poprvé i v ČR, a to jako hvězda první velikosti již desátého
ročníku mezinárodního veletrhu osobních a lehkých užitkových automobilů a
automobilového designu AUTOSHOW 2004.

Desetitisíce návštěvníků veletrhu AUTOSHOW 2004, který se koná ve dnech 21.
až 24. října na Výstavišti v Praze-Holešovicích, budou moci na vlastní oči
posoudit, čím nové Toledo okouzlilo motoristické odborníky i laiky, kteří
jej označují za "přelomový" model, schopný ovlivnit vývoj celého segmentu.
Tvůrci nového Toleda se totiž rozhodli zásadně změnit zažitý a dlouhé roky
prakticky neměnný koncept osobního vozu nižší střední třídy a připravit
cestovní automobil, který dokáže nabídnout mnohem více prostoru než všichni
konvenčně pojatí konkurenti ve třídě. Cestovním komfortem, flexibilitou a
funkčností nebude mít nové Toledo ve své třídě konkurenci! Na tuzemském trhu
se Toledo nové generace objeví ještě před koncem roku.

Při délce 450 cm a šířce 177 cm nabízí nové Toledo velmi prostorný interiér,
což je zásluha dlouhého rozvoru a téměř jednoprostorové koncepce karoserie
dlouhé 4,5 m, široké 1,77 m a vysoké 1,57 m. "Dvoupatrový" zavazadlový
prostor, jehož délka činí bezkonkurenčních 1034 mm, má objem 500 litrů, v
jeho nejspodnější části se pod tuhým krytem ukrývá buď plnohodnotné nebo
dojezdové náhradní kolo. Vnitřní prostor zavazadelníku je připravený na
nejrůznější přepravní úkoly - v podlaze jsou očka pro uchycení pružné sítě,
která zabraňuje nežádoucímu klouzání převážených věcí po podlaze, další
přepravní síťka je upevněna k boku zavazadelníku, pro zavěšení nákupních
tašek jsou připraveny dva praktické háčky.

Po sklopení zadních sedadel se ve voze vytváří prostor o objemu 1007 litrů,
který má zcela rovnou podlahu ve stejné úrovni jako je práh zadních dveří.
Navíc po vyjmutí krytu zavazadelníku vznikne prostor o objemu až 1440
litrů.

Pro nové Toledo jsou připraveny celkem čtyři motory - dva zážehové (2.0
FSI/110 kW a 1.6/75 kW) a dva vznětové (2.0 TDI/103 kW a 1.9 TDI/77 kW).
Motory 1.6 a 1.9 TDI jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními
převodovkami, motory 2.0 TDI
a 2.0 FSI se dodávají ve spojení s šetistupňovými manuálními převodovkami.
Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI lze na přání
kombinovat také se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, do
modelů poháněných turbodieselem 2.0 TDI si zákazníci mohou objednat
inovativní šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která vyniká
extrémně rychlým řazením a vysokou účinností přenosu výkonu na hnací kola -
Toledo 2.0 TDI s převodovkou DSG dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 9,9
s, což je dokonce o desetinu sekundy rychleji než stejný model vybavený
šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost modelu Toledo 2.0
TDI DSG činí 201 km/h, průměrná spotřeba pouze 6,0 l/100 km.

Stěžejním prvkem bezpečnostní strategie nového modelu SEAT Toledo je velmi
tuhá karoserie s počítačem navrženými deformačními zónami. Riziko poranění
snižují např. také pedály brzdy a spojky s bezpečnostním uchycením, pedál
plynu je ukotven u dolního konce k podlaze, což je výhodnější z pohledu
snížení rizika poranění chodidel. Do standardní výbavy nového modelu patří
mj. systémy ABS, TCS, objednat lze i ESP
s brzdovým asistentem EBA. Řízení je vybaveno elektromechanickým
posilovačem, vyspělý podvozek Agile Chassis využívá především zadní
víceprvkovou nápravu
multi-link, která novému modelu zaručuje špičkové jízdní vlastnosti.

Do standardní bezpečnostní výbavy patří např. dvojice čelních, bočních a
průběžných hlavových airbagů. Aktivační tlaková čidla airbagů pro případ
nárazu z boku jsou začleněná přímo do struktury bočních dveří, což snižuje
reakční dobu celého ochranného systému airbagů o výrazných 30 procent -
pokud senzory zaregistrují a potvrdí náraz do boku vozu, uběhne do aktivace
airbagů pouhých 7 milisekund a jen o dalších
20 milisekund později jsou již airbagy zcela naplněné.

Nové Toledo se bude vyrábět výhradně v moderní továrně automobilky SEAT ve
španělském Martorellu, která vyniká high-tech technologiemi, jako je např.
svařování laserovým paprskem. Díky plné galvanizaci karoserie může výrobce
na karoserii poskytovat dvanáctiletou záruku proti prorezivění.

tisk info

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose