|
Po Paříži v Praze: SEAT Toledo premiérově v ČR tisková zpráva
* Po představení v Paříži se Toledo uvede v Praze * Výstava AUTOSHOW 2004: 21.10. - 24.10.2004
Jednou z nejvýraznějších premiér podzimního autosalonu v Paříži byl bezesporu SEAT Toledo nové generace. Přesně měsíc po Paříži se tato horká novinka objeví poprvé i v ČR, a to jako hvězda první velikosti již desátého ročníku mezinárodního veletrhu osobních a lehkých užitkových automobilů a automobilového designu AUTOSHOW 2004.
Desetitisíce návštěvníků veletrhu AUTOSHOW 2004, který se koná ve dnech 21. až 24. října na Výstavišti v Praze-Holešovicích, budou moci na vlastní oči posoudit, čím nové Toledo okouzlilo motoristické odborníky i laiky, kteří jej označují za "přelomový" model, schopný ovlivnit vývoj celého segmentu. Tvůrci nového Toleda se totiž rozhodli zásadně změnit zažitý a dlouhé roky prakticky neměnný koncept osobního vozu nižší střední třídy a připravit cestovní automobil, který dokáže nabídnout mnohem více prostoru než všichni konvenčně pojatí konkurenti ve třídě. Cestovním komfortem, flexibilitou a funkčností nebude mít nové Toledo ve své třídě konkurenci! Na tuzemském trhu se Toledo nové generace objeví ještě před koncem roku.
Při délce 450 cm a šířce 177 cm nabízí nové Toledo velmi prostorný interiér, což je zásluha dlouhého rozvoru a téměř jednoprostorové koncepce karoserie dlouhé 4,5 m, široké 1,77 m a vysoké 1,57 m. "Dvoupatrový" zavazadlový prostor, jehož délka činí bezkonkurenčních 1034 mm, má objem 500 litrů, v jeho nejspodnější části se pod tuhým krytem ukrývá buď plnohodnotné nebo dojezdové náhradní kolo. Vnitřní prostor zavazadelníku je připravený na nejrůznější přepravní úkoly - v podlaze jsou očka pro uchycení pružné sítě, která zabraňuje nežádoucímu klouzání převážených věcí po podlaze, další přepravní síťka je upevněna k boku zavazadelníku, pro zavěšení nákupních tašek jsou připraveny dva praktické háčky.
Po sklopení zadních sedadel se ve voze vytváří prostor o objemu 1007 litrů, který má zcela rovnou podlahu ve stejné úrovni jako je práh zadních dveří. Navíc po vyjmutí krytu zavazadelníku vznikne prostor o objemu až 1440 litrů.
Pro nové Toledo jsou připraveny celkem čtyři motory - dva zážehové (2.0 FSI/110 kW a 1.6/75 kW) a dva vznětové (2.0 TDI/103 kW a 1.9 TDI/77 kW). Motory 1.6 a 1.9 TDI jsou standardně propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, motory 2.0 TDI a 2.0 FSI se dodávají ve spojení s šetistupňovými manuálními převodovkami. Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI lze na přání kombinovat také se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, do modelů poháněných turbodieselem 2.0 TDI si zákazníci mohou objednat inovativní šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která vyniká extrémně rychlým řazením a vysokou účinností přenosu výkonu na hnací kola - Toledo 2.0 TDI s převodovkou DSG dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 9,9 s, což je dokonce o desetinu sekundy rychleji než stejný model vybavený šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost modelu Toledo 2.0 TDI DSG činí 201 km/h, průměrná spotřeba pouze 6,0 l/100 km.
Stěžejním prvkem bezpečnostní strategie nového modelu SEAT Toledo je velmi tuhá karoserie s počítačem navrženými deformačními zónami. Riziko poranění snižují např. také pedály brzdy a spojky s bezpečnostním uchycením, pedál plynu je ukotven u dolního konce k podlaze, což je výhodnější z pohledu snížení rizika poranění chodidel. Do standardní výbavy nového modelu patří mj. systémy ABS, TCS, objednat lze i ESP s brzdovým asistentem EBA. Řízení je vybaveno elektromechanickým posilovačem, vyspělý podvozek Agile Chassis využívá především zadní víceprvkovou nápravu multi-link, která novému modelu zaručuje špičkové jízdní vlastnosti.
Do standardní bezpečnostní výbavy patří např. dvojice čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů. Aktivační tlaková čidla airbagů pro případ nárazu z boku jsou začleněná přímo do struktury bočních dveří, což snižuje reakční dobu celého ochranného systému airbagů o výrazných 30 procent - pokud senzory zaregistrují a potvrdí náraz do boku vozu, uběhne do aktivace airbagů pouhých 7 milisekund a jen o dalších 20 milisekund později jsou již airbagy zcela naplněné.
Nové Toledo se bude vyrábět výhradně v moderní továrně automobilky SEAT ve španělském Martorellu, která vyniká high-tech technologiemi, jako je např. svařování laserovým paprskem. Díky plné galvanizaci karoserie může výrobce na karoserii poskytovat dvanáctiletou záruku proti prorezivění.
tisk info
|
|