www.car.cz
 

Korsika 2004: Citroën má tři mečboly
     tisková zpráva


„Tour de Corse“ – Francouzská rallye 14. – 17. října 2004

PAŘÍŽ, 11.10.2004 - Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti, jejich vozy Xsara a celý tým Citroën se chystají na domácí, francouzskou část mistrovství světa WRC na ostrově krásy. Na Korsice by totiž mohl celý seriál „skončit“ dvě kola před úplným koncem, neboť Citroën má obrovskou šanci na historické double, zisk titulu mezi piloty (Loeb) i v Poháru konstruktérů.
Návrat na asfalt
K tomu senzačnímu dvojtitulu schází « pouhých » 5 bodů Loebovi a značce bodů 7. Řečeno tenisovou mluvou, hráči z Versaille – Satory mají před Korsickou rallye k dispozici tři mečboly! Mají ideální šanci proměnit hned ten první.
Pro první mečbol hovoří totiž skutečnost, že Korsika je typickou asfaltovou rallye a právě na tomto povrchu je Citroën jako doma. Potvrdil to ostatně na nedávné Německé rallye, která se rovněž odehrávala převážně na asfaltu. Loeb tak vyhrál obě letošní ryze asfaltové rallye. Sainz vystoupal na stupně vítězů v Německu a dá se očekávat, že o stejný kousek se pokusí i na Korsice. S touto rallye má Citroën značné zkušenosti, dvakrát už zde vyhrál s vozy Xsara kit – car. To vše značně ovlivnilo přípravu na letošní podnik po technické stránce. V přípravné fázi v okolí katalánského města Vic došlo především na kvalitu pneumatik Michelin pro delší rychlostní zkoušky, které na Korsice budou. Spokojeni byli oba piloti Citroënu.
 

Počasí varuje

Korsická rallye v říjnu příliš jistot s počasím nedává.  V říjnu zde mohou vždy nastat komplikace, což ostatně počasí ukázalo při loňském ročníku. Je-li počasí nejisté, pak se do hry vždy dostává především taktika, a ta pneumatikářská především.
Má-li tenista tři mečboly, pak je věcí jeho taktiky, jak je využije. Většinou zariskuje hned první pokus a snaží se o eso. A to by podle všeho mělo být i taktickou variantou Sébastiena Loeba, útočícího na absolutní titul.
 

Harakiri nemá smysl!

Stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin se nemohl nevyhnout určitému bilancování. Ve 12 z 13 odjetých podniků mistrovství světa před Korsikou byla Xsara vždy na stupních vítězů. „Tato bilance je pro tým určitě dobrá. Můžeme se opřít o inteligentní a spolehlivé piloty, celý tým je touhou po vítězství přímo posedlý. Je však pod velkým psychickým tlakem. Upřímně řečeno, tento tlak příliš nevnímám. Pro Korsiku, kde známe terén i prostředí vůbec, máme dost zkušeností z dvou ročníků mistrovství světa s naší kompletní účastí. V tom vidím naše jistoty pro zdárné zvládnutí Korsické rallye. Svou prioritu vidím v maximální pomoci Sebbovi, abych ho uchránil před obrovským tlakem, jemuž musí čelit. Co mu řeknu před soutěží? Aby si nehrál na samuraje a nespáchal jezdecké harakiri. Oba jezdci budou mít oprátku kolem krku, ale abychom vyhráli Pohár konstruktérů, na to máme v krajním případě ještě další dva pokusy.“
 

Návrat na asfalt

Sébastien Loeb se vrací na asfalt jako velký favorit. „Poslední tři rallye jsem bojoval se Solbergem a Martinem. Mohl jsem vyhrát už ve Walesu, chybělo mi 12 kilometrů do cíle…Ale teď je Korsika, asfalt je můj povrch a Xsara je na něm brilantní. Výsledek z německé asfaltové rallye mi dává velký náskok. Platí-li tyto předpoklady, pak bychom měli oba tituly na tomto povrchu získat a triumfovat právě na Korsice. Miluji Korsiku, je to francouzská rallye a rád bych na ní udělal velkou radost našim fanouškům stejně jako v Německu a při Monte Carlu. Věřím, že všechno skončí pro nás velice elegantně.“
 
Carlos Sainz dojíždí svou 18. sezonu v seriálu mistrovství světa, jedenáctkrát stanul v konečném účtu na stupních vítězů. Jak reaguje madridský matador na tuto připomínku? „Mám opět velkou šanci. Moje motivace je v tomto sportu nevyčerpatelná. Nepodmiňuji ovšem svou účast v ročníku WRC 2005 svými výsledky. V mém rozhodnutí, co dál, nebude tato stránka hrát roli. Je to spíše otázka časové organizace seriálu, který je v dnešní podobě velmi vyčerpávající. Byl bych ochoten startovat v seriálu, v němž zbude čas i na něco jiného než na 16 závodů. To ale v tuto chvíli není ten případ....“
 

Korsika v kostce

Trasa „Tour de Corse 2004“ měří 1060,72 km, z nichž je 387,80 km měřených ve 12 rychlostních zkouškách na 6 trasách. Asistenční park je situován na letišti „Campo dell’Oro“ v centru Ajaccia.
Seznamovací tréninky na dvou pasážích proběhnou ve středu 13. od 7 do 18.30 hodin a ve čtvrtek 14. října od 7 do 13 hodin.
Tři úvodní speciálky jsou zcela nové. „Shakedown“ se jede ve čtvrtek 14. října od 13 do 16 hodin a letos na trati "Capo di Feno - St Antoine" (6,94 km). Slavnostní startovní ceremoniál bude na náměstí „Foch d’Ajaccio“ ve čtvrtek ve 20 hodin.
1. etapa, pátek 15. října: 396,41 km, z toho 121,34 km měřených ve 4 rychlostních testech. Příjezd do asistenčního parku je v 8. 30 hod. a jede se:  « Ampaza - Col St Eustache 1 », « Aullène – Arbellara 1 » - Asistence A (12.44 hod. / 20 min.) - « Ampaza - Col St Eustache 2 », « Aullène – Arbellara 2 » - Asistence B (17. 55 hod. / 45 min.) – Asistenční park se otevírá v 18.40 hod.
2. etapa, sobota 16. října: 421,56 km, z toho 154,36 km měřených ve 4 rychlostních zkouškách. Program – Asistence C (7.40 hod. / 10 min.) - « Vico – Col de Sarzoggiu 1 » - RTFZ Campo dell’Oro (10.28 hod. / 10 min.) - « Péri - Bastelica 1 » - Asistence D (12.44 hod. / 20 min.) – « Vico – Col de Sarzoggiu 2 » - RTFZ Campo dell’Oro (16.07 hod. / 10 min.) - « Péri - Bastelica  2 » - Asistence E (18.20 hod. / 45 min. Park se uzavírá v 19.05 hodin.
3. etapa, neděle 17. října: 242,75 km, z toho 112,10 km měřených ve 4 rychlostních testech. Program – Asistence F (7.20 hod. / 10 min.) - « Pénitencier Coti Chiavari – Pietra Rossa 1 », « Pont de Calzola - Agosta 1 » - Asistence G (10.24 hod. / 20 min.) – « Pénitencier Coti Chiavari – Pietra Rossa 2 », « Pont de Calzola - Agosta 2 » - Asistence H (14.hod. / 20 min.) – Slavnostní závěr v 14.30 hod.
Sébastien Loeb debutoval na Korsice na voze Saxo kit car (1999/19. místo, 1. v  A6). Na 9. místě skončil v roce 2000 na privátním WRC, v roce 2001 vyhrál v mistrovství juniorů na voze Saxo Super 1600. Loni skončil 13., když inkasoval 10 minutovou penalizaci za vyjetí z trati.
Carlos Sainz startoval už 16 x: 2003 (2.), 2002 (6.), 2001 (vypadl), 2000 (3.), 1999 (3.), 1998 (8.), 1997 (2.), 1995 (4.), 1994 (2.), 1993 (4.), 1992 (4.), 1991 (1.), 1990 (2.), 1989 (vypadl), 1988 (5.), 1987 (7.).
Citroën v historii vyhrál Korsiku čtyřikrát: 2001 (Puras/Marti, Xsara WRC), 1999 (Bugalski-Chiaroni, Xsara kit-car), 1963 (Trautmann/Chabert, DS19), 1961 (Trautmann/Ogier, DS19).
 
 
Citroën je součástí francouzské skupiny PSA Peugeot Citroën.
 
 
Ing. Martina Bedrnová

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose