Orwell Supersport Cup 2004 – Burton již o vítězství nepříjde Vladimír Rožánek
Pohár určený sportovním prototypům, a který má hlavní členskou základnu v Německu, si dal po 54 denní odmlce dostaveníčko v belgickém Spa. Na startu opět stálo 35 těchto historicky vyhlížejících strojů, bylo se tedy na co dívat.
John Burton si při předposledním závodě vychutnal celkové vítězství. Ve Spa se mu dařilo, dvakrát zvítězil ve své divizi E, která bývá nejpočetněji obsazována. Celkové vítězství, ani vítězství ve třídě E mu již nemůže nikdo sebrat.
Kvalifikace zastihla v nejlepším světle Němce Schleifera s Lolou T222, která disponuje 8,6 litrovým motorem. Z druhého místa startoval do závodu Frank Bradley s Marschem 707 Oba jezdci jezdí třídu A, tedy nejsilnější stroje. Silvio Kalb na March 76 S, dojel třetí. Ten měl jen dvoulitrovou techniku, která startuje ve třídě E.
První závod nejlépe vyšel Britu Johnu Burtonovi, druhý skončil Němec Silvio Kalb a na třetím místě dokončil závod Richard Piper s Chevronem B19.
Druhý závod pro změnu vyhrál Němec Schleifer s Lolou T222 a zužitkoval tak sílu svého stroje. Jako druhého v cíli viděli diváci Johna Burtona. Třetí skončil Němec Kalb na Marsch 76 S. Trochu překvapivé čtvrté místo získal Ital Cosimo Turizio na Oselle PA 4.
Mnoho se nedařilo druhému muži tréninku Franku Bradley, který se silným 8,8 litrovým strojem zajel jen celkové 6. a 13. místo. Sílu strojů totiž v tomto seriálu někdy předčí jezdecké umění.
Výsledky Orwell Supersport Cup Spa Belgie:
1 závod
Třída A:
Peter Schleifer D – Lola T222
Třída B
Glenn Price GB - McLaren M1C
Třída C:
Hugh Colman GB - Chevron B 8
Třída D:
Richard Piper GB – Chevron B 19
Třída E:
John Burton GB – Chevron B 26
Třída F:
Stephen Minoprio GB – Chevron B 16
2. závod
Třída A:
Peter Schleifer D – Lola T222
Třída B:
Glenn Price GB - McLaren M1C
Třída C:
Hugh Colman GB - Chevron B 8
Třída D:
Mike Catlow GB – Chevron B 19
Třída E:
John Burton GB – Chevron B 26
Třída F:
Stephen Minoprio GB – Chevron B 16
Celkově vede Burton, před Schleiferem, který ztrácí 23 bodů
Poslední závod bude opět, letos již potřetí, hostit okruh Nürnburgring v Německu.
Vláďa Rožánek, www.car.cz
|